Nowa Fala Sony to program wspierania młodych twórców, realizowany we współpracy pomiędzy polskimi oddziałami Sony – Sony Music Poland oraz Sony Europe B.V.. W ramach projektu wybrani polscy artyści młodego pokolenia zyskają nowe możliwości promocji swojej twórczości. Będą również zaangażowani w działania marketingowe, komunikacyjne i promocyjne, dotyczące produktów Sony Electronics z kategorii audio – słuchawek i głośników bluetooth.
Sony jest wiodącym producentem sprzętu audio. Z kolei Sony Music współpracuje z najlepszymi artystami na rynku muzycznym. Zacieśniając współpracę z młodymi artystami, tworzymy dla nich zupełnie nową platformę promocyjną, która pozwoli twórcom Sony Music dotrzeć zarówno do nowych fanów i słuchaczy w sklepach stacjonarnych czy w komunikacji online, jak i na stronach sieci handlowych współpracujących z Sony – wyjaśnia Radosław Pietrzkiewicz, Marketing Communications Head w polskim oddziale Sony Europe B.V..
Młodzi twórcy razem z Sony podbiją polski rynek muzyczny
Jest to pierwszy w regionie tego rodzaju program, realizowany na tak szeroką skalę. Celem akcji jest wspieranie młodych artystów oraz pomoc w budowaniu ich rozpoznawalności. W ramach zaplanowanych działań, marka Sony zadba o obecność młodych twórców w różnorodnych przestrzeniach. Ich wizerunki pojawią się na sklepowych wystawach, a utwory artystów w wersji demo będzie można posłuchać podczas indywidualnych testów sprzętu w punktach sprzedaży. Nie zabraknie także komunikacji programu Nowa Fala Sony, zarówno na oficjalnej stronie Sony.pl, jak i stronach internetowych partnerów handlowych. Każda współpraca będzie określona konkretnymi ramami czasowymi. Te wspólne działania pozwolą w pełni zaistnieć młodym artystom na rynku muzycznym oraz w świadomości odbiorców.
– Naszą misją jest wspieranie artystów na każdym etapie rozwoju ich karier. Współpraca z Sony Electronics uzupełnia naszą szeroką ofertę usług świadczonych dla artystów o kolejny element, który niesie za sobą realne wartości – komentuje Mateusz Kołacz, General Manager Artist Services Poland & Eastern Europe w Sony Music Entertainment Poland.
Pierwsi uczestnicy projektu
Pierwszymi artystami Sony Music, którzy wezmą udział w kampanii, są Cyrko i Frank Leen. Martyna Cyrko to artystka Gen Z, która urzekła swoich fanów autentycznością i nieprzeciętnym talentem tekściarskim. Towarzyszące jej utworom teledyski świetnie korelują z autorskimi tekstami piosenek. Z kolei Frank Leen, czyli Tobiasz Fryzowicz, jest poszukującym producentem, wokalistą i gitarzystą, który czuje się dobrze w hip-hopie oraz indierockowych balladach. Współpracował już ze Szczylem, Young Igim i Gedzem, ale przede wszystkim nagrywa własną muzykę.
– Muzyka jest dla mnie nie tylko pracą, ale też nieodłącznym elementem moich spotkań z najbliższymi. Dlatego bardzo cieszę się na współpracę z marką Sony, w ramach której zostałam jej twarzą. Teraz będziemy mogli słuchać naszych ulubionych playlist na najwyższej jakości głośnikach, które promuję. – mówi Cyrko.
Jednym z moich największych dziecięcych marzeń było zostanie twarzą marki produkującej sprzęt muzyczny. Dziś, dzięki tej współpracy, mogę je uznać za spełnione. Jestem więcej niż zaszczycony możliwością promowania słuchawek Sony i wdzięczny, że otrzymałem taką szansę. – komentuje Frank Leen.
Cykliczny charakter projektu
Program Nowa Fala Sony będzie miał charakter cykliczny, co oznacza, że w późniejszym czasie będzie ewoluował i zwiększał ilość zaangażowanych młodych artystów. Twórcy biorący udział w kampanii staną się reprezentantami Sony, zyskując przy tym unikatowe doświadczenie we współpracy z marką o światowej rozpoznawalności.
Sony Music współpracuje z Sony Electronics w wielu krajach świata. Projekt Nowa Fala Sony jest lokalną inicjatywą, opartą na globalnych działaniach marki. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie z zakresu produkcji muzycznej oraz sprzętu elektronicznego wysokiej jakości, marka połączyła promowanie artystów i jednocześnie produktów Sony z kategorii audio.