sobota, 11 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Oglądanie materiałów wideo na urządzeniach mobilnych coraz popularniejsze

    Zobacz również

    Ericsson przedstawił dziś siódmą edycję swojego dorocznego raportu, ConsumerLab TV & Media Report, szczegółowo opisującego gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym. Raport pokazuje również, że chociaż zarówno oglądanie mobilne jak i korzystanie z telewizji na żądanie zanotowały ogromny wzrost popularności na przestrzeni ostatnich siedmiu lat, to jednak odkrywanie treści wciąż stanowi dla odbiorców źródło frustracji.

    - Reklama -

    Trwa zwrot ku mobilności:
    Średni czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych w ciągu roku wzrósł od roku 2012 o ponad 200 godzin, co doprowadziło do wzrostu całkowitego czasu oglądania o dodatkowe 1,5 godziny tygodniowo. Nagły wzrost mobilnego oglądania treści wideo wiąże się z jednoczesnym spadkiem korzystania z ekranów tradycyjnych – aż o dwie i pół godziny tygodniowo. Jednakże nie oznacza to jeszcze utraty zainteresowania oglądaniem TV i treści wideo.

    • Tygodniowy udział czasu spędzanego na oglądaniu TV oraz treści wideo na urządzeniach mobilnych wzrósł o 85 procent (2010-2016), podczas gdy korzystanie z ekranów tradycyjnych spadło w tym okresie o 14 procent.
    • 40 procent odbiorców jest „wysoce zainteresowanych” mobilnym planem transmisji danych uwzględniającym nielimitowane strumieniowanie treści wideo
    • W USA, 20 procent materiałów wideo oglądanych na urządzeniach mobilnych to płatne treści udsotępniane przez serwisy takie jak Netflix, Hulu czy Amazon Prime

    Odkrywanie treści – jak trudne to może być?
    Ważną kwestią, szczególnie podkreśloną przez raport, jest niska satysfakcja odbiorców, którzy szukają treści do oglądania. 44 procent konsumentów w USA twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć nic interesującego do oglądania w zwykłej, linearnej telewizji – co stanowi wzrost o 22 procent w porównaniu do ubiegłego roku (36 procent w 2015 roku). Z drugiej strony, konsumenci amerykańscy spędzają o 45 procent więcej czasu wybierając programy do obejrzenia w usługach na żądanie, niż w tradycyjnej TV.

    Paradoksalnie, 63 procent odbiorców twierdzi, że są zadowoleni z odkrywania treści korzystając z usług VOD, podczas gdy jedynie 51 procent stwierdza to samo dla telewizji linearnej. Wyniki te zdają się sugerować, że chociaż proces odkrywania treści w usługach na żądanie jest bardziej czasochłonny, niż w przypadku telewizji tradycyjnej, odbiorcy uważają, iż jest to mniej frustrujące – gdyż w rezultacie łączy sie to z obietnicą znalezienia treści, które odbiorcy będą chcieli oglądać i będą mogli mieć do nich dostęp w dowolnie wybranym czasie

    Popularność usług na żądanie wciąż rośnie:
    Łączny czas oglądania zawartości na żądanie – np. przesyłanych strumieniowo seriali TV, filmów i innych programów – od 2010 roku wzrósł aż o 50 procent. O rosnącej popularności i poziomie zadowolenia z usług VOD świadczą, między innymi, następujące wskaźniki:|

    • Konsumenci wciąż chętnie angażują się w maratony serialowe (tzw. binge watching); 37 procent respondentów co tydzień ogląda dwa lub więcej odcinków tego samego serialu pod rząd, a więcej niż co piąty przyznaje, że robi to codziennie
    • Wydatki konsumentów na usługi VOD w USA zwiększyły się o ponad 60 procent w stosunku do roku 2012 – od 13$ do 20$ miesięcznie
    • 40 procent respondentów codziennie korzysta z YouTube; aż 10 procent pytanych przyznaje, że korzysta z niego ponad trzy godziny dziennie

    Zeynep Ahmet, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab: – Na podstawie naszych szeroko zakrojonych badań, możemy zauważyć coraz większą potrzebę odbiorców aby korzystać z nieograniczonego dostępu do wysokiej jakości TV i treści wideo, dostępnych dla różnych usług i urządzeń. Dla większości konsumentów, a dla millenialsów w szczególności, możliwość oglądania treści na własnym smartfonie jest kluczowa. Dla odbiorców ważne jest teraz nie tylko wspólne przeżywanie i dzielenie się z innymi użytkownikami w czasie rzeczywistym; pragną oni również elastyczności i dostępności mediów na żądanie. Dzisiejsze doświadczenie odnoszące się do korzystania z telewizji jest niezwykle złożone, a odbiorcy chcą tworzyć swoje własne światy składające się ze spersonalizowanych i ważnych dla nich treści.

    ŹródłoEricsson
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

    Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania...