poniedziałek, 29 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    NASK: Cyfrowe szanse edukacyjne dla dzieci niepełnosprawnych

    Zobacz również

    Dzieci, które mają trudności z poruszaniem się lub niedosłyszące powinny uczyć się wszystkiego, czego uczą się ich pełnosprawni rówieśnicy. Trzeba tylko, aby szkoła dostrzegła ich potencjał i pomogła im go rozwinąć. Aby promować edukację niepełnosprawnych dzieci, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie zorganizowała IV Ogólnopolską Olimpiadę Wiedzy dla dzieci z niepełnosprawnością z dysfunkcjami narządów ruchu i/lub zaburzeniami słuchu.

    - Reklama -

    W inicjatywie uczelni uczestniczył także NASK.

    Dziś osoby niepełnosprawne mogą uczyć s!ię i odnosić sukcesy, zwłaszcza jeśli pomaga im nowoczesna technologia. Obecnie mamy możliwość dostosowywania procesu nauczania choćby dzięki e-learningowi. Pomocą przy pokonywaniu barier mogą być techniki wspomagające, np. programy do transkrypcji języka mówionego na pisany lub odwrotnie, czytające tekst na głos – mówi Marcin Bochenek, dyrektor Pionu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, który brał udział w uroczystym otwarciu olimpiady.

    Jak dodaje, nowe narzędzia pojawiają się niemal każdego dnia, a istniejące są rozwijane. Wymaga to od szkoły i nauczycieli, a także od samych uczniów dodatkowego wysiłku, aby być na bieżąco z nowymi technologiami, ale warto się postarać.

    Wykształcenie, dobre przygotowanie zawodowe i biegłość w posługiwaniu się narzędziami wspomagającymi pozwalają dziś osobom  niepełnosprawnym  pracować i  osiągać  sukcesy zawodowe – podkreśla Marcin Bochenek.

    Olimpiada odbyła się w dniu 26 maja 2017 r. (piątek) w Warszawie.

    Główne cele Olimpiady to wspieranie rozwoju potencjału intelektualnego, rozwijanie kreatywności, podnoszenie jakości pracy nauczycieli oraz zachęcanie do stosowania aktywnych metod nauczania. Projekt  stanowi praktyczną realizację idei  powszechnego prawa do edukacji – zgodnie z programem UNESCO „Edukacja dla Wszystkich” oraz służy budowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy.

    W Olimpiadzie wzieli udział uczniowie w wieku 14-18 lat, reprezentujący szkoły specjalne, ośrodki szkolno-wychowawcze, szkoły lub klasy integracyjne i szkoły ogólnodostępne. Zadania konkursowe z zakresu ekologii, matematyki, biologii, informatyki opracowali eksperci i nauczyciele praktycy.

    ŹródłoNASK
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Raport CERT Orange Polska za rok 2023: trzykrotnie więcej fałszywych stron wyłudzających dane

    Rekordową liczbę, bo ponad 360 tysięcy fałszywych stron internetowych, zablokował w ubiegłym roku CERT Orange Polska. To niemal trzykrotnie...