Niemieckie tanie linie lotnicze dba wprowadzają wysyłkę kart pokładowych pasażerów na ich telefony komórkowe. Dodatkowo za pomocją PDA/MDA możliwe jest zarządzanie podróżą.
Po wcześniejszej internetowej rezerwacji, trzy godziny przez odlotem, pasażerowie dba mają możliwość otrzymwania swojej karty pokładowej (ang. boarding card) na telefon komórkowy w formie dwuwymiarowego kodu kreskowego. Dzięki temu pasażerowie omijając odprawę (ang. check-in) mogą bezpośrednio udać się do bramki (ang. gate) wylotu.
Tam pracownik lotniska skanuje MMS-owy kod karty pokładowej wprost z ekranu telefonu. Taka odprawa oszczędza czas pasażerom, przewoźnikowi koszty odprawy, nie trzeba drukować papierowych kart pokładowych…
Usługa karty pokładowej jako MMS startuje od 9 marca 2006 roku (wraz z inauguracją w Hanowerze targów CeBIT) na wewnątrzniemieckiej trasie Hanower – Monachium. Z czasem usługa ma być wprowadzona na kolejnych trasach przewoźnika.
Pasażerowie wyposażeni w PDA/MDA dodatkowo mogą mobilnie zarządzać swoją podróżą dzięki zaoptymalizowanemu dla urządzeń mobilnych serwisowi http://pda.flydba.com. Poprzez serwis możliwa jest min. rezerwacja biletów, zmiana rezerwacji, wgląd do planu lotów i ofert promocyjnych.