czwartek, 30 listopada, 2023

Nasze serwisy:

Więcej

    Samsung: Rekordowa liczba zgłoszeń w III edycji Solve for Tomorrow

    Zobacz również

    Z każdym rokiem rośnie popularność programu Solve for Tomorrow w Polsce. Do III edycji akcji Samsung wpłynęła rekordowa liczba 252 zgłoszeń! Spośród nich jury wybrało 30 półfinałowych zespołów z 12 województw, które w kolejnych miesiącach będą pracować nad swoimi pomysłami przy pomocy metodologii myślenia projektowego Design Thinking.

    - Reklama -


    Solve for Tomorrow to program skierowany do młodych ludzi, którzy są wrażliwi na kwestie związane z wyzwaniami współczesnego świata, otwarci na zmiany i chcą mieć wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Do trwającej właśnie III edycji programu mogli zgłaszać się uczniowie z klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami. Ich zadaniem było zaproponowanie nieszablonowego pomysłu związanego z jednym z czterech obszarów: zdrowiem, bezpieczeństwem, klimatem lub integracją.

    Finalnie do III edycji Solve for Tomorrow wpłynęło 252 projektów. To najwyższy zanotowany wynik zgłoszeń na przestrzeni trzech edycji programu. Tym samym chęć udziału w programie zgłosiło aż 876 uczniów i 216 nauczycieli. Co ciekawe, część uczestników to młodzież, która aplikowała już do wcześniejszych edycji programu. Jednak przeważająca większość – aż 86% zespołów – po raz pierwszy spróbowała swoich sił w rekrutacji.

    Warto zwrócić także uwagę na opiekunów tegorocznych zespołów. Większość z nich to nauczyciele przedmiotów zawodowych, w tym głównie informatyki oraz doradztwa zawodowego, biznesu i zarządzania czy przedsiębiorczości.

    A które obszary cieszyły się największym zainteresowaniem uczniów? Spośród wypełnionych aplikacji 88 dotyczyło zagadnień związanych z integracją, 86 – ze zdrowiem, 44 – z klimatem, a 34 – z bezpieczeństwem. Województwa, które mogą pochwalić się największą liczbą zgłoszonych projektów, to mazowieckie (52), śląskie (34), łódzkie (29) i pomorskie (28).

    Do drugiego etapu zakwalifikowało się 30 placówek, w tym zespół z LO DobraTU im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie, który to zajął 1. miejsce w Hackathonie, organizowanym w Centrum ElektroEkologii w Warszawie. Pełna lista półfinalistów wygląda następująco:

    3 projekty z kategorii Bezpieczeństwo:

    • III Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Piotrkowie Trybunalskim
    • Liceum Ogólnokształcące Fundacji Szkolnej w Warszawie
    • Technikum TEB Edukacja w Tychach

    6 projektów z kategorii Zdrowie:

    • I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie
    • I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Kłodzku
    • IV Liceum Ogólnokształcące z oddziałami integracyjnymi im. dr Jadwigi Młodowskiej w Chełmie
    • Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Pruszkowie
    • VI Liceum Ogólnokształcące im. J. J. Śniadeckich w Bydgoszczy
    • Zespół Szkół nr 3 im. Hugona Kołłątaja w Szamotułach

    7 projektów z kategorii Klimat:

    • Liceum Ogólnokształcące im. Janka z Czarnkowa w Czarnkowie
    • Liceum Ogólnokształcące nr V im gen. J. Jasińskiego we Wrocławiu
    • Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza w Gdańsku
    • XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Warszawie
    • XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
    • Zespół Szkół w Krzepicach
    • Liceum Ogólnokształcące DobraTu im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie

    14 projektów z kategorii Integracja:

    • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Gdyni
    • Technikum dla Niewidomych w Laskach
    • Technikum Mechatroniczne nr 1 w Warszawie
    • Technikum nr 8 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku w Katowicach
    • Technikum nr 2 – Zespół Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim
    • XIV Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Lublinie
    • XXXI Liceum Ogólnokształcące im. Ludwika Zamenhofa w Łodzi
    • Zespół Szkół im. ks. dra Jana Zwierza w Ropczycach
    • Zespół Szkół nr 4 Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wałczu
    • Zespół Szkół nr 6 im. Karola Brzostowskiego w Suwałkach
    • III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku
    • Zespół Szkół Politechnicznych Głogowie
    • Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Krotoszynie
    • Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu

    Pomysły oceniało jury w składzie: Maria Andrzejewska (dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa), prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), Anna Dziama (Pełnomocnik Dyrektora Naczelnego ds. jakości i rozwoju działań edukacyjnych w Centrum Nauki Kopernik). Barbara Halska (Nauczycielka Roku 2014), Zuzanna Polak (Kierowniczka Działu Budowania Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK), prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), Adam Roś (Wiceprezes Samsung R&D Institute Polska), Piotr Stelmachów (Wiceprezes i Head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska), Marzena Strzelczak (Doradczyni zarządu ds. DEI w Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Kira Sukhoboichenko (Założycielka Międzynarodowego Ruchu Latających Plecaczków) i Kamil Tomkowicz (Członek Zarządu Fundacji Our Future Foundation).

    Co dalej?

    W najbliższych tygodniach półfinaliści będą pogłębiać swoje pomysły przy pomocy metodologii Design Thinking. Dla części uczniów będzie to pierwsze spotkanie z tym niezwykłym procesem, dzięki któremu mogą zanalizować swój pomysł z wielu różnych perspektyw. Zgodnie z tą metodą to użytkownik jest najważniejszy i kluczowe jest poznanie jego potrzeb, problemów i marzeń. Na ten proces składa się 5 etapów: empatyzacja, definiowanie problemu, generowanie rozwiązań, prototypowanie i testowanie. Podczas pracy z tą metodologią uczniowie dochodzą często do bardzo zaskakujących wniosków, a ich początkowe pomysły nieraz zmieniają się o 180 stopni, dlatego tak ważne jest, aby byli otwarci na zmiany. Będą wspierać ich w tym ambasadorzy programu Solve for Tomorrow, czyli wybitni trenerzy i nauczyciele z misją.

    Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministra Edukacji i Nauki, Ministra Cyfryzacji, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Nauki Kopernik, oraz UNEP/GRID-Warszawa. Partnerem programu jest Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Większość członków rad nadzorczych nie ma skutecznego nadzoru nad ryzykiem płynącym z transformacji cyfrowej

    Dynamiczny rozwój technologii sprawił, że aspekty związane z implementacją nowych rozwiązań oraz wynikające z nich możliwe zagrożenia dołączyły na...