środa, 15 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Samsung Electronics ogłosił wyniki za II kwartał 2011 roku

    Zobacz również

    Firma Samsung Electronics przedstawiła wysokość przychodów za II kwartał, tj. okres zakończony 30 czerwca 2011 r. Według wyliczeń, firma we wspomnianym okresie uzyskała przychód w wysokości 39,44 miliardów koreańskich wonów. Stanowi to wzrost o 4% rok do roku. Dochód netto za II kwartał wyniósł 3,51 miliardów KRW, co oznacza spadek o 18% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Zysk operacyjny za omawiany okres wyniósł 3,75 miliardów KRW.

    - Reklama -

    Wzrost przychodów firma Samsung w największym stopniu zawdzięcza sprzętowi telekomunikacyjnemu. Jego sprzedaż, m.in. dzięki silnemu popytowi na najnowszy smartfon Samsung Galaxy S II, wzrosła o 43% w porównaniu do wyników zeszłorocznych. Zysk operacyjny ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego wyniósł 1,67 miliardów KRW.

    Wzrost sprzedaży, z powodu większego popytu na telewizory, zanotowały też cyfrowe nośniki danych i rozwiązania integrujące technologie cyfrowe, natomiast spadek spowodowany osłabionym popytem, zanotował segment półprzewodników i wyświetlaczy.

    Pomimo trudnego środowiska biznesowego i niepewności w gospodarce światowej, udało nam się utrzymać wzrost przychodów w II kwartale w porównaniu do roku ubiegłego. W głównej mierze zawdzięczamy to sprzedaży telefonów komórkowych, szczególnie smartfonów – powiedział Robert Yi, Wiceprezes i Dyrektor Zespołu ds. Relacji z Inwestorami Samsung Electronics. – W III kwartale, w którym zwykle odnotowujemy silniejszy popyt wśród konsumentów, planujemy zwiększać swoją konkurencyjność cenową oraz umacniać wiodącą pozycję w zakresie technologii w branży komponentów – dodał.

    Na inwestycje w II kwartale przeznaczono 5,6 miliardów KRW, co oznacza, że łączne nakłady inwestycyjne w I półroczu 2011 r. wzrosły do 11,2 miliardów KRW. Firma Samsung planuje utrzymać prognozy odnośnie nakładów inwestycyjnych w wysokości 23 miliardów KRW. Możliwa jest natomiast modyfikacja alokacji środków w celu zwiększania nakładów w segmencie półprzewodników i ich zmniejszenia w segmencie LCD.

    Słaby popyt na pamięć powoduje spadek zysków
    Sprzedaż półprzewodników w II kwartale przyniosła firmie Samsung skonsolidowany zysk operacyjny na poziomie 1,79 milionów KRW, co stanowi wzrost w stosunku do zysku w wysokości 1,64 miliardów KRW uzyskanego w I kwartale, ale spadek w porównaniu do poziomu 2,94 miliardów KRW odnotowanego w zeszłym roku. Przychody osiągnęły wartość 9,16 miliardów KRW. Oznacza to spadek o 4 % rok do roku. Marża operacyjna wyniosła 19,6%.

    Sprzedaż na rynku pamięci w II kwartale wyniosła 5,89 milionów KRW przychodów, co stanowi wynik o 12% niższy niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Popyt na pamięci DRAM do ogólnego zastosowania, z powodu zaledwie kilkuprocentowego wzrostu światowych zamówień na komputery osobiste, pozostał na niskim poziomie. Wyższy wzrost odnotowała jednak sprzedaż pamięci serwerowych dla centrów danych oraz pamięci o wysokiej gęstości zapisu, przeznaczonych dla producentów smartfonów i tabletów. W odpowiedzi na utrzymującą się nadpodaż na rynku, firma Samsung wzmocniła swoją konkurencyjność kosztową poprzez dalszą migrację do produkcji pamięci DRAM w procesie 30 nm i większą koncentrację na produktach o dużej wartości dodanej.  W przypadku pamięci NAND, popyt napędzały także zamówienia na aplikacje do telefonów komórkowych, podczas gdy ceny bieżące spadły ze względu na słaby popyt sezonowy.

    W segmencie systemów LSI odnotowano wzrost sprzedaży, co było spowodowane zwiększeniem zapotrzebowania na procesory do aplikacji dla urządzeń przenośnych i wysokiej jakości czujniki obrazu. Firma Samsung ogłosiła także, że w ramach swej działalności odlewniczej firma gotowa jest do rozpoczęcia procesu wytwórczego w technologii 28 nm, kontynuując politykę zwiększania nakładów na badania i rozwój.

    W III kwartale, dzięki większej ilości sezonowych zamówień na komputery osobiste, spodziewane jest zwiększenie popytu w kluczowym segmencie pamięci DRAM. Ze względu na wysoki popyt sezonowy spowodowany sprzedażą smartfonów i tabletów, prognozowana jest także silna podaż na pamięci NAND.

    Spadają ceny paneli LCD
    Segment wyświetlaczy odnotował stratę z działalności operacyjnej w wysokości 210 miliardów KRW od przychodów wynoszących 7,09 miliardów KRW. Oznacza to, że w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego sprzedaż spadła o 9%.

    Ogółem zamówienia na rynku wyświetlaczy LCD wzrosły o 8% kwartał do kwartału w oczekiwaniu na nadchodzący szczyt sezonu i Święto Narodowe Chin, ale poziomy zapasów wyświetlaczy pozostają wysokie ze względu na ich powolną sprzedaż. Łączny wolumen zamówień na wyświetlacze Samsung wzrósł o ok. 5% w porównaniu do I kwartału.

    Podczas gdy średnie ceny sprzedaży dla wyświetlaczy LED do notebooków i monitorów umiarkowanie wzrosły, spadły ceny paneli telewizyjnych o średnicy przekraczającej 40 cali.

    Wraz ze zbliżającym się szczytem sezonu szacuje się, że łączne zamówienia na wyświetlacze w III kwartale wzrosną o 6% kwartał do kwartału i obejmą 184 mln. Celem firmy Samsung jest rozszerzenie sprzedaży paneli klasy premium do telewizorów 3D i Smart TV przy jednoczesnym dalszym zwiększaniu wydajności linii produkcyjnych i łańcucha dostaw firmy.

    Sprzedaż Smartfonów motorem zysku ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego
    Segment sprzętu telekomunikacyjnego – w tym telefonów komórkowych i systemów telekomunikacyjnych – zarejestrował zysk operacyjny w wysokości 1,67 miliardów KRW od przychodów wynoszących 12,18 miliardów KRW. Segmenty te utrzymywały w drugim kwartale marżę operacyjną na poziomie 13,7%.

    W segmencie telefonów komórkowych firma Samsung uzyskała wzrost przychodów o 45% rok do roku – osiągnęły one poziom 11,69 miliardów KRW.  Zamówienia na telefony komórkowe zwiększyły się o prawie dwucyfrową liczbę kwartał do kwartału, na co wpłynęła ożywiona sprzedaż smartfonów, w tym flagowego produktu Samsung GALAXY SII. Średnia cena sprzedaży telefonów komórkowych wzrosła o ponad 10%.

    Firma Samsung oczekuje, iż w drugiej połowie roku, dzięki przerzucaniu się konsumentów na smartfony, popyt na telefony komórkowe wzrośnie o ponad 15%.  W III kwartale firma Samsung będzie kontynuowała wsparcie sprzedaży Samsung GALAXY SII i wzmocni katalog swoich produktów, wprowadzając nowe telefony komórkowe z technologią Long-Term Evolution (LTE).

    Firma z wyprzedzeniem zareaguje także na zwiększony popyt na tablety przy użyciu linii produktów GALAXY Tab w różnych rozmiarach.  Segment telefonów komórkowych jest na dobrej drodze do osiągnięcia celów wyznaczonych na 2011 rok, polegających na uzyskaniu lepszego niż zakładany wzrostu rynkowego i utrzymaniu dwucyfrowej marży operacyjnej.

    W segmencie systemów telekomunikacyjnych przychody i zysk operacyjny wzrosły rok do roku dzięki zwiększonym nakładom inwestycyjnym operatorów sieci komórkowych na infrastrukturę sieciową LTE.

    Cyfrowe nośniki danych i rozwiązania integrujące technologie cyfrowe opierają się warunkom rynkowym.
    Segment cyfrowych nośników danych i rozwiązań integrujących technologie cyfrowe – w tym wyświetlaczy wizualnych, rozwiązań informatycznych i urządzeń cyfrowych, odnotował przychody za II kwartał w wysokości 14,07 miliardów KRW.  Zysk operacyjny rzędu 510 miliardów KRW stanowi wzrost w stosunku do 100 miliardów KRW odnotowanych w tym samym okresie roku ubiegłego.

    Zarówno zamówienia na płaskie telewizory Samsung, jak i ich rentowność wzrosły w omawianym kwartale, wraz ze wzrostem sprzedaży telewizorów LED na rynkach rozwiniętych i wschodzących. Sprzedaż telewizorów LED odpowiada za mniej więcej połowę sprzedanych w drugim kwartale telewizorów LCD, odzwierciedlając przyjęcie się nowej technologii na szeroką skalę.

    Ogólnie szacuje się, że popyt rynku na płaskie telewizory w trzecim kwartale wzrośnie w przedziale ok. 5% kwartał do kwartału dzięki silnej sprzedaży sezonowej. Samsung ma zamiar zwiększyć sprzedaż telewizorów Smart TV poprzez oferowanie nowych aplikacji, a za ich pośrednictwem poszerzanie dostępu do ciekawych treści telewizyjnych.

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Co drugi klient z niego korzysta, mBank zmienia Menedżera finansów

    Menedżer finansów to narzędzie dostępne w aplikacji mobilnej mBanku. Pomaga klientom w zarządzaniu budżetem. Obecnie korzysta z niego już...