piątek, 3 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Raport Interaktywnie.com. Finanse w internecie

    Zobacz również

    Połowa Polaków obsługuje konto przez internet. Prawie co dziesiąty kupuje w sieci polisy ubezpieczeniowe. Ale uwaga, klient internetowy to klient wyjątkowo wybredny.
    Okienko w banku czy klawiatura i monitor? Polacy z obu możliwości korzystają równie chętnie. Choć – jak wynika z badania przeprowadzonego przez Homo Homini dla Deutsche Banku, pod koniec ubiegłego roku palma pierwszeństwa należy się bankowości elektronicznej.

    - Reklama -

    Bankowość mobilna
    To ma być przyszłość dla branży. W trwającym boomie na mobile również banki upatrują kierunku rozwoju. Pierwsze efekty są już widoczne, choć do światowych liderów Polsce jeszcze niezmiernie daleko. Jednak 100 tysięcy logowań dziennie do mobilnych systemów transakcyjnych – jak policzył Open Finance – i 15 banków, które na tę chwilę udostępniają klientom możliwość obsługi konta przez telefon, smartfon czy tablet – to krok w dobrym kierunku.

    Najpopularniejszą formą m-bankingu są obecnie pozbawione zbędnych elementów graficznych witryny w wersji „light”. Mają one ze zadanie umożliwiać wykonywanie podstawowych operacji finansowych przy wykorzystaniu jak najmniejszym zużyciu transmisji danych. Wraz ze wzrostem popularności smarfonów banki coraz chętniej tworzą również dedykowane aplikacje do obsługi konta, które mają za zadanie wykorzystać zalety nowoczesnych urządzeń oraz funkcjonalność dostępnych systemów operacyjnych.

    Jak wygląda to w praktyce?
    W lipcu sprawdził to Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Badając internautów, łączących się z siecią za pomocą telefonów komórkowych i smartfonów, uzyskał wynik mówiący o tym, że w pierwszej grupie co piąty, a w drugiej – co trzeci, przynajmniej raz w miesiącu wykorzystuje ten kanał do wykonania operacji na swoim koncie bankowym. O regularności, porównywalnej z tradycyjnym dostępem online trudno na razie jednak nawet wspominać.

    Portal Money.pl w maju badał z kolei, w jaki sposób użytkownicy bankowości mobilnej posługują się narzędziami, przygotowanymi dla nich przez banki. Okazuje się, że zdecydowanie najczęściej jest to strona internetowa, z reguły „odchudzona” na potrzeby urządzeń mobilnych. Tylko 8 procent ankietowanych przyznało się do posiadania zainstalowanej, dedykowanej aplikacji.

    Ubezpieczenia

    Mocną gałęzią branży finansowej w internecie są również ubezpieczenia. Polisy direct ma dziś prawie co dziesiąty Polak. Głównie są to ubezpieczenia komunikacyjne. Polska Izba Ubezpieczeń szacuje, że w ubiegłym roku Polacy wydali na internetowe i telefoniczne ubezpieczenia prawie 1,1 miliarda złotych.

    Ankieta, przeprowadzona jesienią ubiegłego roku przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych i Gemius pokazuje, że najczęściej kupowaną online polisą jest ubezpieczenie OC. Dla połowy badanych internet był też podstawowym źródłem informacji, na podstawie których podejmowali decyzję o zakupie. Co trzeci radził się znajomych i rodziny.

    Jakie polisy kupujemy przez internet

    • komunikacyjne  49 proc.
    • na życie  36 proc.
    • mieszkaniowe 29 proc.
    • zdrowotne 29 proc.
    • podróżne 8 proc.

    Najważniejszym argumentem, jaki polscy internauci wskazują jako czynnik decydujący o wyborze internetowej polisy, jest oszczędność czasu. Jeszcze rok wcześniej nieznacznie ważniejsza była wysokość składek i możliwość przeprowadzenia całej procedury bez wychodzenia z domu, jednak w ciągu dwunastu miesięcy trzy największe zalety polis direct zamieniły się w tym rankingu miejscami. Choć – co trzeba przyznać – różnice wskazań są niewielkie.

    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...