piątek, 10 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Pracodawca? Dodaj do znajomych

    Zobacz również

    Rola mediów społecznościowych w naszym życiu wzrosła w ciągu ostatnich lat. Swoje nastawienie zmieniły też firmy poszukujące nowych dróg rekrutacji. Standardem jest, że biznes wykorzystuje social media do komunikacji z kandydatami. Media społecznościowe to nie tylko miejsce, gdzie utrzymujemy kontakt z naszymi znajomymi czy wrzucamy zdjęcia z wakacji. To też droga komunikacji w procesie rekrutacji pracowników.

    - Reklama -

    Portal Statista podaje, że w 2016, aż 72% światowych przedsiębiorstw uważa „cyfrowy HR” za ważny lub bardzo ważny.

    Profil jak wizytówka
    Internet daje duże pole do działania, aby wypromować siebie jako markę i interesującego pracownika. Jeszcze przed wkroczeniem, tak na serio, na rynek pracy, warto na swoim profilu informować o udziale w projektach naukowych i wydarzeniach branżowych. Osoby aktywne naukowo na studiach mogą liczyć na zaproszenie do współpracy przez rekruterów jeszcze przed uzyskaniem dyplomu – czasami już na III, IV roku. Social media stały się kanałem pozyskiwania informacji o pracodawcach, stażach czy programach stypendialnych prowadzonych przez firmy. Dobrym przykładem jest tu program „Kierunek Grupa GPEC”.

    Nasze drzwi są zawsze otwarte dla pasjonatów, poszukujemy ich. Dzięki programom stypendialnym dajemy szansę młodym ludziom na pokazanie się jeszcze w trakcie studiów jako potencjalny pracownik – mówi Marek Mikucki, kierownik działu HR z firmy Grupy GPEC. – Dziś mało kto publikuje ogłoszenia w tradycyjnej prasie. Jesteśmy tam, gdzie nasz potencjalny pracownik, a ci są dziś w sieci. Komunikujemy naszą ofertę na Facebooku i LinkedIN, na portalach branżowych czy forach tematycznych.

    Nie tylko Facebook i Instagram
    Media społecznościowe to także portale zawodowe, jak LinkedIn czy Goldenline. Dają one możliwość stworzenia swojego wizerunku pracownika jako marki i to właśnie tam w pierwszej kolejności poszukiwać nas będą firmy. Warto zadbać o swoje profile w mediach społecznościowych i aktywnie je prowadzić. Aktualizacja CV i swoich osiągnięć to dziś standard. Uwagę researcherów przyciągnąć też mogą systematycznie publikowane opinie, analizy i własne prezentacje.

    Według danych portalu Statista firmy szukające pracowników w pierwszej kolejności robią to za pośrednictwem Linkedin (87% researchu), a z Facebooka korzysta 43%2. W portalach zawodowych leży więc ogromny potencjał kontaktu z przyszłym pracodawcą. Dlatego warto zadbać o jakość i systematyczność publikowanych treści pod swoim nazwiskiem.

    Świat ulega wszechstronnej digitalizacji. Ten trend dotknął także dziedzinę rekrutacji pracowników. Jeśli chcemy pozyskać najlepszych kandydatów należy podążać za tymi zmianami i wdrażać nowoczesne sposoby dotarcia do potencjalnych pracowników.

    ŹródłoGrupa GPEC
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    6 GHz na usługach, czyli kilka słów o Wi-Fi 6E

    Liczba urządzeń podłączonych do domowej sieci stale wzrasta. Kiedyś były to laptopy i smartfony, teraz także lodówki, telewizory, systemy...