środa, 15 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Klikam z głową #keepCTRL –kampania edukacyjna UKE (wideo)

    Zobacz również

    Przemoc, hejt, patostream, sexting – to tylko część zjawisk, z jakimi dzisiejsza młodzież styka się korzystając z internetu. Dlatego ruszamy z nowym projektem edukacyjnym Klikam z głową #keepCTRL, w ramach którego będziemy ostrzegać dzieci i ich opiekunów przed niebezpiecznymi zjawiskami w sieci i uczyć jak odpowiedzialnie korzystać z internetu. Prawie 9 na 10 dzieci korzysta na co dzień z internetu. Służy on im przede wszystkim do grania online (69 proc.), słuchania muzyki (59 proc.)

    - Reklama -

    Z badania konsumenckiego dzieci przeprowadzonego przez firmy Danae i Realizacja na zlecenie UKE wynika, że nieodpowiednie do wieku treści, jakie dzieci najczęściej napotykały w sieci, to przemoc i okrucieństwo, nagość oraz akty seksualne. Według przeważającej części rodziców, w internecie jest zbyt dużo przemocy, seksu i przekleństw. Przy czym mniej niż połowa rodziców stosuje kontrolę rodzicielską w kontekście korzystania przez dzieci z internetu.

    Efektem kontaktu z nieodpowiednimi treściami mogą być problemy z nauką, zaburzenia emocjonalne, wyobcowanie, kompleksy oraz problemy zdrowotne. Dlatego tak istotna jest edukacja dzieci i ich opiekunów w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu.

    Akcja Klikam z głową #keepCTRL, skierowana do dzieci w klasach 6-8, ma na celu zwrócenie uwagi na takie zjawiska jak wyzwania w sieci, sexting/sextortion, hejt oraz FOMO, MOMO, FOJI i JOMO. W ramach kampanii edukacyjnej UKE powstały cztery filmy ukazujące wyżej wymienione zjawiska. Będziemy je pokazywać młodzieży podczas specjalnych zajęć prowadzonych w szkołach w całej Polsce. Pokazom będą towarzyszyć spotkania z ekspertami UKE, którzy doradzą jak chronić się przed cyberprzemocą. Pilotażowe zajęcia prowadzimy od września w województwie mazowieckim. Od grudnia kampania startuje na terenie całej Polski.

    ŹródłoUKE
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Co drugi klient z niego korzysta, mBank zmienia Menedżera finansów

    Menedżer finansów to narzędzie dostępne w aplikacji mobilnej mBanku. Pomaga klientom w zarządzaniu budżetem. Obecnie korzysta z niego już...