sobota, 18 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Dwudziestolatkowie chcą w pracy… social mediów i czasu dla przyjaciół

    Zobacz również

    Komunikacja ­osobista w godzinach pracy jest prawem przysługującym pracownikowi, a nie przywilejem ― twierdzą przedstawiciele pokolenia Milenium (inaczej pokolenia Y). Z raportu „Młodzi specjaliści w pracy” stworzonego przez dział Ericsson ConsumerLab wynika, że pokolenie Milenium od idealnego pracodawcy oczekuje najnowszych technologii, bliskich kontaktów z przełożonymi i płaskiej struktury organizacyjnej. Pokolenie Milenium wnosi sporą część swojego życia osobistego do firm, nie pozwala

    - Reklama -

    jednak, aby praca wkraczała do ich życia prywatnego.Osoby w wieku 22-29 lat nawet gdy starają się pracować wydajnie, nie potrafią zapomnieć w pracy o swoim życiu prywatnym. Zazwyczaj przez cały dzień zaglądają do mediów społecznościowych, korzystają z komunikatorów oraz wysyłają i otrzymują wiadomości tekstowe za pomocą swoich urządzeń. Uważają to za przysługujące im prawo, a nie za przywilej.

    Stworzeni do multitaskingu

    Z badań firmy Ericsson wynika, że młodzi ludzie wkraczający obecnie na rynek pracy to biegli wielozadaniowcy, łatwo przystosowujący się do zmian, ale przy tym niecierpliwi. Pokolenie Milenium ma naturalny talent do współpracy oraz korzystania z technologii. Dorastanie w czasach dynamicznych zmian, spowodowało że Milenialsi są bardziej innowacyjni oraz lepiej antycypują przyszłość niż wcześniejsze pokolenia.

    Praca to gra zespołowa

    Od pracodawcy Milenialsi, poza możliwością realizowania swojego życia prywatnego, oczekują pracy zespołowej – najchętniej z ludźmi w ich wieku. Młodzi specjaliści oczekują bliskiej relacji ze swoimi przełożonymi.  Mają również potrzebę korzystania w pracy z najnowszej technologii, zwłaszcza w obszarze komunikowania. Milenialsi lepiej odnajdują się w firmach o spłaszczonej hierarchii – dorastali w przyjacielskiej relacji z rodzicami i nauczycielami, co wykształciło w nich egalitarne postrzeganie świata.

    Nie ma takich firm? Stwórz je!
    Wymarzonych miejsc pracy dla przedstawicieli pokolenia Milenium nie ma na rynku wiele. Należy jednak przypuszczać, że gdy tylko Milenialsi zyskają władzę i zaczną zajmować stanowiska kierownicze, zmienią środowisko pracy zgodnie ze swoimi upodobaniami. W samym USA jest 88 milionów osób zaliczacych do pokolenia Milenium – znacznie więcej niż przedstawicieli pokolenia X (55 milionów).

    ŹródłoEricsson
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG prezentuje nowe bezprzewodowe słuchawki douszne LG TONE Free z grafenem

    LG Electronics wprowadza na globalny rynek najnowszy model słuchawek TONE Free T90S, który jest gwarancją bardzo dobrej jakości dźwięku....