niedziela, 12 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Carrefour jako pierwsza sieć handlowa uruchamia w Polsce GDSN

    Zobacz również

    Carrefour rozpoczął implementację produkcyjną systemu Globalnej Synchronizacji Danych (GDSN) w Polsce. Polska jest kolejnym po Francji, Brazylii i Tajwanie krajem, w którym Carrefour konsekwentnie wdraża system do wymiany danych produktowych w ramach realizacji swojej strategii cyfrowej transformacji. Celem projektu jest całkowite wyeliminowanie kart produktowych i zastąpienie ich elektroniczną wymianą danych opartą na globalnych standardach GS1.

    - Reklama -

    W ramach nowego systemu działa już 5 dostawców sieci, a kolejnych 18 przygotowuje się do jego wdrożenia.

    GDSN (Global Data Synchronization
    Network) to sieć certyfikowanych katalogów pozwalająca na szybką i
    precyzyjną wymianę danych produktowych u wszystkich uczestników łańcucha
    dostaw – od producentów i dostawców, przez magazyny, transport,
    logistykę, aż po sklepy offline i online. GDSN opiera się standardach
    GS1, zapewniając bezpieczną i ciągłą synchronizację danych podstawowych w
    czasie rzeczywistym. Zastąpienie tradycyjnych kart produktowych wymianą
    GDSN przynosi szereg udokumentowanych korzyści, w tym pozwala na
    redukcję błędów w zamówieniach oraz wyeliminowanie braków na półkach
    poprzez lepsze zarządzanie zapasami. GDSN usprawnia również aktualizację
    baz danych podstawowych, a także przyspiesza wprowadzanie nowych
    produktów na rynek czy organizację promocji, co wpływa na zwiększenie
    sprzedaży.

    – Carrefour jako pierwsza sieć na
    polskim rynku wprowadził system globalnej wymiany i synchronizacji
    danych do współpracy z dostawcami. GDSN to cyfrowa rewolucja dla całej
    branży handlowej, która nie tylko pomaga usprawnić codzienną współpracę w
    ramach całego łańcucha dostaw, ale przynosi również wymierne efekty
    finansowe i biznesowe. To kolejny krok milowy w cyfryzacji wymiany
    danych na polskim rynku
    – mówi Katarzyna Orlińska, Dyrektor ds. digitalizacji Carrefour Polska

    Dziś, gdy kluczowym wyzwaniem w
    handlu jest omnichannel, czyli spójne zarządzanie kanałami offline i
    online, posiadanie wiarygodnych danych produktowych ma kluczowe
    znaczenie. Mamy świadomość, jak istotnym elementem są sprawne mechanizmy
    ich udostępniania oraz gwarancja ich wysokiej jakości. Aktywnie
    wspieramy polskich producentów w usprawnianiu własnych procesów
    zarządzania danymi, jak i we włączeniu się w system GDSN. Nasze
    międzynarodowe doświadczenia oraz pilotażowy projekt z Carrefour
    pokazują, że GDSN, wpływając na poprawę danych produktowych, usprawnia
    zarządzanie zapasami oraz obniża współczynnik utraconej w zapasach na
    półkach sprzedaży
    – komentuje Elżbieta Hałas, CEO GS1 Polska z GS1 Polska.

    Carrefour jest pierwszą siecią w Polsce,
    która wdraża GDSN. Implementację poprzedziły prace przygotowawcze,
    które doprowadziły do uzgodnienia w branży FMCG polskiego modelu danych
    podstawowych, który jest kompatybilny z modelami europejskimi oraz jest
    zgodny z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Firmy w Polsce wybrały
    jeden z trzech certyfikowanych katalogów GDSN oferowanych przez
    Brandbank AC Nielsen, FSENet oraz Comarch. Wśród pierwszych
    dostawców korzystających z nowego sposobu wymiany danych produktowych są
    Fritolay (Pepsico), Colgate/Palmolive, VitaProdukt, Zakłady Tłuszczowe
    Kruszwica oraz Atlanta.

    ŹródłoCarrefour
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

    Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania...