sobota, 12 października, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Znacząca zmiana kulturowa i wymagane inwestycje: kluczowe bariery dla bardziej zrównoważonego przemysłu medialnego i rozrywkowego  

    Zobacz również

    Firma Sony zaprezentowała nowe badania dotyczące podejścia pracodawców do zrównoważonego rozwoju w branży medialnej i rozrywkowej w Europie. Zatytułowany „Środki i sposób myślenia: Stan zrównoważonego rozwoju w branży medialnej” raport obrazuje, jak poważne kroki podejmuje branża, by być bardziej świadomą ekologicznie. ​

    - Reklama -

    Badanie, które zostało przeprowadzone przy użyciu własnej, europejskiej bazy danych kontaktowych Sony, miało na celu przedstawienie realistycznego spojrzenia na referencje branży w zakresie zrównoważonego rozwoju, które obejmowały zarówno wprowadzone już pozytywne zmiany, jak i bariery dla dalszych, tych bardziej znaczących.

    Pozytywną wiadomością jest to, że choć tylko 40% firm zależało na tym, by być postrzeganymi, jako bardziej zrównoważone, prawie trzy czwarte (73%) wdrożyło zmiany operacyjne w celu zmniejszenia swojego wpływu na środowisko. Najczęściej podejmowanymi działaniami były – przegląd niezbędnych wymagań dotyczących podróży i liczby pracowników potrzebnych w miejscu pracy (odpowiednio 46% i 33%) oraz zmiany operacyjne na miejscu (45%).

    Szczególnie interesujące było jednak to, że ponad połowa respondentów nie zgodziła się z twierdzeniem, że to klienci, użytkownicy końcowi lub widzowie byli siłą napędową zmian wprowadzanych przez organizacje medialne. Zamiast tego wskazali oni, że największy wpływ mieli na to pracownicy ich organizacji. ​

    Środki i podejście

    Wyniki pokazują, że firmy faktycznie troszczą się o to, by być postrzegane, jako bardziej przyjazne dla środowiska, jednak w rzeczywistości napotykane przeszkody są w dalszym ciągu poważne. Z tego powodu Sony postanowiło zapytać, jakie dokładnie bariery stoją na drodze. ​

    Nie jest zaskoczeniem, że wymagana inwestycja finansowa do bycia bardziej zrównoważonym jako branża, jest największą barierą dla respondentów (46%). Wydatki zostały również zauważone przez nieco mniej niż 50% osób, jako powód, dla którego ich firma aktywnie nie zmniejsza swojego śladu środowiskowego. ​

    I choć ponad połowa osób (52%) stwierdziła, że koszty są przynajmniej częściowo brane pod uwagę w istniejących procesach zamówień i zakupów, to 55% respondentów stwierdziło, że cena jest uważana za ważniejszą składową niż to, jak zrównoważony jest dany element wyposażenia. ​

    Co być może bardziej zaskakujące, badanie Sony wykazało, że kultura i zachowanie w branży były drugą największą barierą zarówno dla szerszej branży (41%), jak i poszczególnych firm (46%), które stały się bardziej aktywne w zakresie zrównoważonego rozwoju. ​

    Olivier Bovis, dyrektor działu Media Solutions Business w Sony Europe, skomentował: – Z badania jasno wynika, że aby branża mogła lepiej radzić sobie z wyzwaniami środowiskowymi, firmy muszą więcej inwestować we własne działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ale poza aspektem finansowym stwierdziliśmy, że najbardziej potrzebna jest zmiana sposobu myślenia i żeby pracownicy czuli, że mają największy wpływ na wprowadzanie zmian operacyjnych. ​ I właśnie z tego powodu zachęcamy firmy z całej branży do wykorzystania tego na swoją korzyść.

    Zrównoważony rozwój powinien być uważany za walutę wykorzystywaną do wdrażania zmian. Musimy upewnić się, że dostawcy, partnerzy i użytkownicy są „uczciwi” w ramach ruchu na rzecz zmian, a nie tylko wzruszać ramionami, ponieważ „zawsze tak to robiliśmy.

    Kluczowe ustalenia:

    • 73% respondentów przyznało, że ich pracodawca wprowadził zmiany mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko. ​
    • 71% respondentów potwierdza, że ich pracodawca wdrożył wyraźne działania na rzeczy poprawy zrównoważonego rozwoju. ​
    • 43% respondenów twierdzi, że ich pracodawca aktywnie inwestuje w zrównoważony rozwój.
    • Bariery utrudniające adaptację bardziej zrównoważonych praktyk w całej branży
    • Wymagane inwestycje finansowe (46,7%) ​ ​
    • Kultura i zachowania w branży (41,21%) ​ ​
    • Dostępność zrównoważonych produktów lub usług (28,02%) ​ ​
    • Brak wymogu bycia bardziej zrównoważonym (26,37%) ​ ​
    • Brak istniejących polityk branżowych (24,45%) ​ ​
    • Zaangażowanie poszczególnych firm w zrównoważony rozwój (24,18%) ​ ​
    • 49% respondentów twierdzi, że koszty są istotną przeszkodą dla ich firmy w ograniczaniu wpływu na środowisko, a 46% powołuje się na kulturę i zachowania w branży. ​
    • 52% twierdzi, że zrównoważony rozwój jest przynajmniej czasami brany pod uwagę w procesie zakupowym, ale 55% przedkłada koszty nad zrównoważony rozwój.
    ŹródłoSony
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nie ze mną te numery – gra edukacyjna BLIKA już dostępna

    SMS-y od nadawców podszywających się pod kurierów, maile phishingowe, kradzież kont na Facebooku oraz inne cyberprzestępstwa to codzienność, z...