piątek, 17 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 r.

    Zobacz również

    W 3 kw. 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką oraz odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej Play wzrósł do 54,6% w 3 kw. 2016 r. w porównaniu z 49,6% w 3 kw. 2015 r. W 3 kw. 2016 r. do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA przyczynił się dalszy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy zakończonych w dniu

    - Reklama -

    30 września 2016 r. zwiększyła się o 1 282 tys.

    Kluczowe wyniki za 3 kw. 2016 r.:

    • Całkowita baza klientów wzrosła do 14,6 mln (+8,1% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych na koniec 3 kw. 2016 r. zwiększył się do 54,6% z 49,6% na koniec 3 kw. 2015 r.
    • Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy baza abonentów zwiększyła się o 1 091 tys. netto i obecnie Play posiada udział w rynku na poziomie 26,0% (wzrost o 3,1% p.p. r/r).
    • Całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 566 mln zł, co stanowi wzrost o 12,8% r/r
    • Przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 880 mln zł, co stanowi wzrost o 6,0% r/r
    • Skorygowana EBITDA w 3 kw. 2016r. wyniosła 517 mln zł, wzrastając o 9,8% w porównaniu z trzymiesięcznym okresem zakończonym we wrześniu 2015 r.
    • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 września 2016 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 90.5% pokrycia populacji. W 3 kw. 2016 r. Play kontynuował rozwój sieci 4G LTE ULTRA i na koniec okresu usługa ta była dostępna dla 76,3% populacji.

    PLAY ma za sobą kolejny udany kwartał, w którym osiągnął zadowalające wyniki finansowe w zakresie przychodów, przepływów gotówkowych oraz kluczowych wskaźników efektywności. W 3 kw. 2016 r. odczuliśmy silny wpływ obowiązku rejestracji kart prepaid. Rynek doświadczył spadku bazy. Mimo to okazaliśmy się jedynym operatorem infrastrukturalnym w Polsce, który odnotował wzrost bazy użytkowników netto. Nasza baza abonencka zwiększyła się do 14,6 mln, o 8,1% r/r, co dało nam udział w rynku na poziomie 26,0%. Dodatnie wyniki finansowe poprawiły się dzięki mocnej bazie klientów kontraktowych, która osiągnęła poziom 54,6%. Kontynuujemy nasze działania, których celem jest spełnianie oczekiwań klientów oraz świadczenie usług najwyższej jakości. W tym celu w 3 kw. 2016 r. kontynuowaliśmy sprzedaż taryfy „Formuła Duet”, która stanowi idealne uzupełnienie naszej oferty. Ponadto, w dalszym ciągu rozbudowujmy uruchomioną w 1 kw. 2016 r. sieć 4G LTE Ultra, której zasięg na koniec września 2016 r. obejmował ponad 76,3% populacji. – Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

    ŹródłoPlay
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowa oferta VeloBanku: 60 zł na start i do 540 zł zwrotu za zakupy

    Czy wydając pieniądze, można jednocześnie zyskiwać? W Świecie Bardziej Velo wszystko jest możliwe, co udowadnia nowa gorąca oferta. Spełniając...