czwartek, 2 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wyniki Grupy Play w 2022 roku: znakomite wyniki biznesowe i finansowe

    Zobacz również

    Grupa Play, wiodący operator telekomunikacyjny w Polsce, odnotowała w 2022 r. znakomite wyniki komercyjne i finansowe, osiągając liczbę 1,5 mln nowych klientów usług komórkowych i stacjonarnych oraz wzrost bazy mobilnej (bez M2M) do ponad 17 milionów klientów. Jest to efekt rekordowo szybkiej integracji Play i UPC Polska, co przełożyło się na wysoki poziom satysfakcji klientów, którzy doceniają korzyści płynące z nieustannych inwestycji w rozwój sieci komórkowej i stacjonarnej, podejście zapewniające klientom wolność wyboru oraz

    - Reklama -

    oferty o najlepszym stosunku jakości do ceny.

    Najważniejsze wydarzenia 2022 roku:

    Wyjątkowe wyniki biznesowe i finansowe po drugim roku działalności w Grupie iliad:

    • Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 8,7% r/r do ponad 17 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,2% r/r do 12,8 mln
    • Liczba abonentów usług dla domu przekroczyła 2 mln dzięki dalszemu rozwojowi usług internetu stacjonarnego i telewizji, zarówno Play, jak i UPC
    • Przychody ogółem wzrosły o ponad 22% r/r przekraczając w 2022 r. 8,9 mld zł
    • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,2% r/r do 4,4 mld zł
    • EBITDAaL wzrósł o ponad 20% r/r, osiągając 3,8 mld zł w 2022 r. i o 39% r/r tylko w czwartym kwartale do 945 mln zł

    Umocnienie pozycji rynkowej PLAY jako operatora usług stacjonarnych, mobilnych oraz telewizji cyfrowej:

    • Rekordowo szybka integracja i stworzenie jednego zespołu po przejęciu UPC Polska oraz uruchomienie pierwszej wspólnej oferty w mniej niż 50 dni po sfinalizowaniu transakcji
    • Wzmocnienie kompetencji w obszarze usług telewizyjnych OTT poprzez nabycie większości udziałów firmy Redge Technologies
    • Zwiększenie zasięgu usług dla domu do 7,5 mln gospodarstw domowych w Polsce
    • Stworzenie kompleksowego portfolio rozwiązań dla biznesu dzięki połączeniu usług Play, UPC i 3S

    Dalsze inwestycje w rozbudowę sieci komórkowej i stacjonarnej w celu zapewnienia klientom wolności wyboru i dostępu do najwyższej jakości usług dla klientów w całej Polsce:

    • Przekroczenie historycznego progu 10 000 stacji bazowych w połowie roku i uruchomienie łącznie 804 nowych stacji, osiągając poziom 10 571 stacji na koniec 2022 r., z zasięgiem 5G wynoszącym ponad 50% populacji Polski
    • 110 tys. przyłączy światłowodowych oraz pozycja operatora #1 dla UPC wśród ogólnopolskich dostawców internetu domowego
    • Umowa z InfraVia Capital Partners na utworzenie od 1 kwietnia 2023 roku spółki Polski Światłowód Otwarty Sp. z o.o., operatora największej otwartej stacjonarnej infrastruktury sieciowej w Polsce z celem zapewnienia zasięgu usług dla 6 mln gospodarstw domowych

    Dalsze zaangażowanie Grupy Play w rozwój gospodarczy i społeczny jako odpowiedzialnego lidera rynku telekomunikacyjnego w Polsce:

    • Play drugim największym jednostkowym płatnikiem podatku CIT wśród firm w Polsce z tytułu wpłaty ponad 1,4 mld PLN podatku CIT za rok podatkowy 2021
    • Wsparcie dla Ukrainy – pierwszy operator, który podjął działania w celu zapewnienia obywatelom Ukrainy uciekającym przed wojną niezbędnej pomocy na granicy i łączności z rodzinami

    Jean Marc Harion, Prezes Grupy Play:

    – 2022 rok był rokiem transformacji i przełomu zarówno dla Play, jak i dla polskiego rynku. Dzięki zmieniającemu reguły gry przejęciu UPC Polska i rekordowo szybkiej integracji, oferujemy klientom pełną gamę usług mobilnych, stacjonarnego internetu i cyfrowej rozrywki oraz rozwiązań cyfrowych dla przedsiębiorstw. Nasze wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2022 są dowodem naszej niezawodności: pomimo trudnych warunków makroekonomicznych pozyskaliśmy ponad 1,5 miliona nowych klientów i przekroczyliśmy próg 17 milionów klientów mobilnych. Ten wyjątkowy wynik jest efektem wysokiego poziomu zadowolenia naszych klientów zarówno z doskonałej jakości naszej sieci mobilnej i stacjonarnej, do czego przyczyniły się nasze nieustanne inwestycje, jak i podejścia marketingowego, które polega na zapewnieniu klientom wolności wyboru przy najlepszym stosunku jakości do ceny. Nie byłoby to możliwe bez wyjątkowych pracowników PLAY i UPC, którzy odpowiedzialnie, jako jeden zespół, pomagają ukraińskim obywatelom uciekającym przed wojną, dbają o naszych klientów, czy też podejmują działania w celu zapewnienia ciągłości i bezpieczeństwa naszych usług. Obchodząc 16-lecie działalności na rynku, z optymizmem i ekscytacją patrzymy w przyszłość, ponieważ chcemy zapewniać klientom w Polsce jeszcze większą wolność wyboru usług mobilnych, internetu stacjonarnego i cyfrowej rozrywki.

    ŹródłoPlay
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...