piątek, 17 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Unia mówi NIE gratisowym SMS-om

    Zobacz również

    Fałszywe „darmowe” oferty, które w rzeczywistości wymagają opłat ze strony klienta – np. miesięczny abonament, by móc korzystać z „SMS-ów gratis” – wszystko to miało zniknąć w środę wraz z wejściem w życie nowych unijnych przepisów.

    - Reklama -

    Polska jest jednym z 13 krajów, które zmieniły prawo krajowe dostosowując je do wymogów nowej dyrektywy. 14 pozostałych krajów UE czeka postępowanie za niewdrożenie unijnych przepisów.

    Konsumenci od lata skarżą się na kłamliwe reklamy i agresywne praktyki handlowe stosowane przez nieuczciwych sprzedawców. Przykładem są reklamy zachęcające do dokonania tanich zakupów w danym sklepie, choć w rzeczywistości pralek czy telewizorów o podanej w ulotce bardzo niskiej cenie starcza w sklepie dla pięciu klientów.

    Wraz z wejściem w życie nowych przepisów, bezpośrednie nakłanianie dzieci do zakupu jest zabronione w telewizji i wszystkich innych masowych środkach przekazu, łącznie z internetem. Zakazane będzie też mówienie o „darmowych” ofertach, jeśli coś trzeba za nie płacić oraz reklamowanie taniego towaru, którego praktycznie nie sposób kupić.

    Podobnie zakazane będą reklamy niezgodnie z prawdą zapewniające o leczniczych właściwościach produktów: od leczących alergie herbatek, poprzez specyfiki na wypadanie włosów, po odchudzające kapsułki wątpliwego pochodzenia.

    Niezgodne z unijnym prawem są też płatne artykuły sponsorowane, które nie są wyraźnie oznaczone, czy wabienie klientów fałszywymi „nagrodami”, których nie ma, albo za które trzeba płacić.

    Na europejskim jednolitym rynku nie może być miejsca dla przedsiębiorców, którzy wprowadzają w błąd, szczególnie w okresie świątecznym, w którym dokonuje się najwięcej zakupów w roku. Dlatego Europa przejmuje inicjatywę; są to jedne z najostrzejszych na świecie przepisów w dziedzinie wprowadzania w błąd i sprzedaży pod presją” – powiedziała Meglena Kuneva Komisarz ds. ochrony konsumentów.

    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowa oferta VeloBanku: 60 zł na start i do 540 zł zwrotu za zakupy

    Czy wydając pieniądze, można jednocześnie zyskiwać? W Świecie Bardziej Velo wszystko jest możliwe, co udowadnia nowa gorąca oferta. Spełniając...