poniedziałek, 6 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    UKE ukarał Play

    Zobacz również

    W dniu 20 września 2010 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył na P4 Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, karę pieniężną w wysokości 125 tys. zł za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych P4 Sp. z o.o. przy zawieraniu umów o świadczenie usług telefonicznych.

    - Reklama -

    Uchybienia polegały na:

    1. nieokreśleniu w umowach o świadczenie usług połączeń telefonicznych sposobu uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług audioteksowych,
    2. niedostarczaniu abonentom wraz z umowami o świadczenie usług połączeń telefonicznych cennika usług audioteksowych.

    W toku przeprowadzonego postępowania administracyjnego, a także w oparciu o wyjaśnienia Spółki zawarte w protokole kontroli stwierdzono, iż Oferta Promocyjna „Dostęp do numerów infolinii i serwisów audioteksowych”, zwana dalej „Ofertą Promocyjną”, zawierająca cennik połączeń na numery infolinii i serwisów audioteksowych (numery o podwyższonej płatności), jest jedynym dokumentem, który określa zasady korzystania z usług audioteksowych.

    P4 Sp. z o.o. nie przedstawia klientom korzystającym z Oferty Promocyjnej odrębnych wzorców umów i regulaminów. Oferta ta ma zastosowanie „do wszystkich abonentów i użytkowników” Spółki, bez konieczności wykonywania przez nich dodatkowych działań, w tym bez konieczności podpisywania przez abonentów dodatkowych dokumentów poza umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

    Skontrolowane umowy, regulaminy oraz cenniki nie zawierają zapisów określających sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług audioteksowych.

    Ponadto, skontrolowane umowy, których kopie stanowią załączniki do protokołu kontroli, wymieniają w swojej treści dokumenty, które stanowią integralną część Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych P4 Sp. z o.o. W stosunku do tych dokumentów abonent oświadcza, że otrzymał je w momencie podpisania umowy. Są to regulamin i cennik, jednak brak wśród nich wskazania Oferty Promocyjnej, która będąc cennikiem nie jest dostarczana nieodpłatnie abonentowi wraz z umową o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.

    W tej sytuacji abonent, zawierając umowę o świadczenie usług połączeń telefonicznych nie uzyskuje informacji o aktualnym cenniku usług audioteksowych i nie otrzymuje cennika, który powinien być przekazany nieodpłatnie wraz z umową o świadczenie publicznie dostępnych usług telefonicznych.

    Podkreślić należy, że dokonane przez Spółkę naruszenia przepisów Pt dotyczą praw konsumentów, które pozostają pod szczególnym nadzorem Prezesa UKE, z uwagi na funkcję ochronną Pt w relacji konsument – przedsiębiorca telekomunikacyjny. Pomimo teoretycznie równoprawnej pozycji obu stron umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, pozycja konsumenta jest częstokroć faktycznie nierównoprawna. Wobec powyższego Prezes UKE, jako organ administracji publicznej, mający narzędzia służące dyscyplinowaniu przedsiębiorców telekomunikacyjnych i skłanianiu ich do przestrzegania przepisów Pt, podjął niniejszą decyzją działania mające na celu doprowadzenia do stanu, w którym Spółka w przyszłości nie będzie naruszała powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

    Prawo telekomunikacyjne przewiduje w takich sytuacjach wydanie przez Prezesa UKE decyzji nakładającej karę pieniężną w maksymalnej wysokości do 3% przychodów ukaranego podmiotu.

    Wysokość nałożonej kary uwzględnia fakt, iż Spółka została ukarana tylko raz od początku swojej działalności za zdarzenie incydentalne, nie godzące w zbiorowe interesy konsumentów.

    ŹródłoUKE
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...