wtorek, 21 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    UKE: Polacy wybierają usługi wiązane

    Zobacz również

    Usługi wiązane (pakiety) cieszą się niesłabnącą popularnością konsumentów, co znajduje bezpośrednie przełożenie na działania marketingowe przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Prezentujemy raport z analizy usług wiązanych w Polsce i krajach Unii Europejskiej, ich ceny oraz zakres korzystania przez konsumentów. Usługa wiązana jest to sprzedaż dwóch lub więcej produktów w jednym pakiecie, w tzw. formie „czystej” lub „mieszanej”.

    - Reklama -

    Pierwszy przypadek dotyczy sytuacji, gdy produkty sprzedawane są wyłącznie razem, konsument nie ma możliwości zakupu tylko jednego z nich. Przykładem tego są tematyczne pakiety telewizyjne, z których korzystać mogą jedynie abonenci podstawowej usługi TV.

    Forma mieszana występuje wówczas, gdy dla poszczególnych elementów oferty istnieje oddzielny rynek i kupujący może nabyć każdy z produktów niezależnie. W tym modelu występuje, niekiedy równocześnie:

    • wiązanie ceny – cena pakietu kilku produktów jest niższa niż ich zakup oddzielnie
    • wiązanie produktów – integracja dwóch lub więcej produktów, dzięki której konsument osiąga dodatkowe korzyści, np. jeden rachunek, jedna linia obsługi klienta etc.

    W Polsce na koniec 2011 r. z usług wiązanych korzystało ponad 2,6 mln osób, o 23,5% więcej niż w 2010 r. Najpopularniejszym wariantem wśród odbiorców był double play łączący telewizję kablową oraz Internet, operatorzy zaś oferowali największy wybór zestawów w przypadku pakietu trzech usług.

    Pozyskanie abonentów triple play stanowi element strategii sprzedażowej operatorów, sposób na radzenie sobie z malejącym popytem na usługi głosowe oraz pole do konkurowania z innymi dostawcami. Dlatego też zachęcają nowych klientów atrakcyjnymi cenowo warunkami, wysokimi przepływnościami łącza, rozbudowanymi pakietami telewizyjnymi oraz planami taryfowymi z darmowymi minutami lub niskimi opłatami za połączenia.

    Prezentowany w załączeniu dokument zawiera analizę kosztów trzech rodzajów najpopularniejszych pakietów: „Internet + TV”, „Internet + TV + telefon stacjonarny” oraz „Internet + telefon stacjonarny”. Została ona oparta na bazie cen stworzonej na potrzeby opracowania, na podstawie cenników aktualnych na dzień 16.08.2012 r.

    W analizie uwzględniono oferty siedmiu operatorów z największymi udziałami w rynku usług wiązanych pod względem liczby klientów:

    •     Multimedia Polska S.A.
    •     Netia S.A.
    •     Orange Polska (Telekomunikacja Polska S.A.)
    •     Telefonia Dialog Sp. z o.o.
    •     Toya Sp. z o.o.
    •     UPC Polska Sp. z o.o.
    •     Vectra S.A.

    Większość dostępnych na rynku pakietów świadczona jest w wariancie na czas określony, najczęściej dwa lata. Zakup pakietu „Internet + telefon stacjonarny” wiąże się z kosztem ok. 105 zł miesięcznie, w przypadku opcji „Internet + TV” to ok. 120 zł, natomiast dla zestawu „Internet + TV + telefon stacjonarny” – 130 zł.

    Według badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, około 60% respondentów zadeklarowało, że miesięcznie płaci za pakiet średnio ponad 100 zł.

    ŹródłoUKE
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowe karty sieciowe WiFi 6 od TP-Link – Archer TX50UH oraz Archer TX20U Nano

    TP-Link prezentuje dwie nowe karty sieciowe ze złączem USB. Archer TX50UH pozwala na uzyskanie prędkości transmisji Wi-Fi do 3000...