sobota, 4 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Trafna strategia Ericsson’a

    Zobacz również

    70 proc. mobilnych internautów będzie w następnych latach korzystać z technologii HSPA. Ericsson utrzymuje swoją wiodąca pozycję wśród firm telekomunikacyjnych – zapewnia Carl-Henric Svanberg, prezes firmy Ericsson. To efekt realizowanej strategii koncernu.

    - Reklama -

    Działalność związana z budową sieci telekomunikacyjnych pozostaje nadal głównym źródłem przychodów Ericssona. Jednak coraz ważniejsze dla firmy stają się usługi profesjonalne oraz multimedia. Ericsson umacnia się też na rynkach wschodnich – przede wszystkim w Chinach i w Indiach.
     
    Carl-Henric Svanberg, prezes Ericsson podsumowuje obecną sytuację firmy. Ericsson ma dominującą pozycję na rynku i z sukcesem wykorzystuje efekt skali. Ma też najlepsze w tej branży marże. Inwestuje w przyszłościowe obszary, które generują szybki wzrost. Swój potencjał zwiększa przez akwizycje. Ericsson jest dostawcą pełnych rozwiązań do szerokopasmowego Internetu – zarówno, jeśli chodzi o technologie mobilne, jak i stacjonarne. Stale rozwija własne unikalne rozwiązania. Obecnie ma zarejestrowanych ponad 23 tys. patentów. Zatrudnia 19,3 tys. pracowników w swoich działach R&D.

    Ericsson dostarcza dominujące obecnie bezprzewodowe technologie dla 3G. Wśród nich jest HSPA, która pozwala operatorom wprowadzać nowe usługi mobilne, takie jak telewizja, wideo, muzyka oraz dostęp do szybkiego internetu. Ericsson brał już udział w uruchomieniu 90 z istniejących 185 komercyjnych wdrożeń sieci HSPA. Według szacunków firmy, właśnie z HSPA korzystać będzie wkrótce  70 proc. wszystkich odbiorców mobilnego Internetu. Ericsson ma w ofercie także rozwiązania dla technologii WiMax, choć nie zamierza ich intensywnie rozwijać. Według specjalistów firmy, WiMax pozostanie technologią niszową.

    Ericsson opracował też nową technologię, jaką jest LTE (Long Term Evolution). Pozwoli ona na transmisję danych z prędkością ponad 100 Mb/s, a nawet 300 Mb/s. Komercyjne zastosowania LTE będą dostępne w 2009 roku. Standard ten popierają najwięksi światowi operatorzy.
    Zarząd Ericssona jest przekonany, że przyszłością telekomunikacji są powszechnie dostępne multimedia. Ich rozwój będzie przyspieszał wraz z upowszechnianiem się technologii LTE. Ericsson ma gotowe rozwiązania pozwalające na świadczenie takich usług, jak IPTV, telewizja mobilna (w technologii MBMS), usługi interaktywne. Te nowości będą źródłem dodatkowych przychodów dla operatorów i firm medialnych.

    Nowe technologie rozwijają się bardzo szybko zwłaszcza na młodszych, wschodnich rynkach. Chińskie firmy stały się największym klientem firmy Ericsson, generując już 7 proc. przychodów spółki. Zaraz za nimi plasują się Indie, które pod względem przychodów są dla koncernu równie ważnym rynkiem, jak USA. Na obu Ericsson realizuje po 6 proc. swoich przychodów.

    Firma zamierza też rozwijać swój dział usług profesjonalnych. Obecnie jest numerem 1 w tej branży i ma aż dziesięcioprocentowy udział w rynku. Strategicznym krajem dla rozwoju tych usług jest Polska, gdzie Ericsson chce otworzyć kolejne, ósme już Globalne Centrum Nadzoru i Zarządzania Sieci. Jego największymi klientami w Polsce są Netia i Polkomtel.

    ŹródłoEricsson
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...