wtorek, 14 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Technologie cyfrowe na świecie: Polska na 38 miejscu

    Zobacz również

    Connected Consumer Index opracowany przez instytut GfK w sposób syntetyczny ilustruje poziom stopnia wykorzystania przez konsumentów w danym kraju technologii cyfrowych i elektroniki użytkowej do łączenia się z zasobami cyfrowymi oraz pomiędzy sobą. Indeks uwzględnia korzystanie ze smartfonów, tabletów, komputerów przenośnych i stacjonarnych, urządzeń typu wearables, smart TV, dekoderów TV, konsoli do gier, e-czytników, smart car i systemów inteligentnych domów.

    - Reklama -

    Pierwsza 10 społeczeństw o najwyższym poziomie Connected Consumer Index
    W rankingu z ostatnich dwóch lat Hongkong i Ameryka Północna (region obejmujący USA, Kanadę i Meksyk) utrzymują się w czołówce społeczeństw o najwyższym poziomie wskaźnika. Wysoką dynamikę wzrostu indeksu mają mieszkańcy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, którzy według prognoz w tym roku zajmą trzecie miejsce (po skoku z ósmej pozycji w roku 2015). Podobnie Szwajcaria wyprzedzi Danię oraz Szwecję i według prognoz przesunie się z dziesiątego miejsca w zeszłym roku na ósme w roku bieżącym.

    Jeżeli chodzi o adaptację nowych technologii, tendencja wzrostowa dostrzegalna jest w skali makro – komentuje Kevin Walsh, dyrektor działu trendów i prognoz GfK.  – Na rynkach cechujących się wysokim wzrostem, w szczególności na Bliskim Wschodzie, w Afryce i na rynkach wschodzących regionu APAC, dominującym trendem pozostaje coraz powszechniejsze użycie smartfonów. To główne – a często pierwsze – urządzenie, przez które konsumenci łączą się z treściami cyfrowymi. Dominacja tego trendu utrzyma się prawdopodobnie w ciągu kolejnych 2-3 lat, głównie dzięki dalszym obniżkom cen i zwiększającej się dostępności tych urządzeń.

    Z kolei na rynkach rozwiniętych, głównie w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej, czynniki wzrostu wskaźnika Connected Consumer Index zmieniły się już z powodu adaptacji przez użytkowników kolejnej fali nowych technologii konsumenckich, w tym urządzeń z segmentu wearables oraz smart car. Technologie związane z inteligentnymi domami to równie istotny trend, ale według analityków GfK jej adaptacja przez konsumentów będzie stopniowa i wolniejsza.

    Informacje o badaniu

    Connected Consumer Index to syntetyczny wskaźnik, który obejmuje 78 krajów i 8 regionów. Indeks umożliwia szybkie porównanie poziomu „usieciowienia” poszczególnych rynków w ostatnich pięciu latach i prognozy na rok bieżący. Indeks obejmuje 11 kategorii urządzeń (smartfony, tablety, komputery stacjonarne i przenośne, urządzenia wearables, smart TV, dekodery TV, konsole do gier, e-czytniki, systemy inteligentnych domów oraz smart car.  Jako punkt odniesienia przyjęto wartość indeksu na poziomie 100 punktów, jako średnią globalną z roku 2010.

    ŹródłoGFK Polonia
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Co drugi klient z niego korzysta, mBank zmienia Menedżera finansów

    Menedżer finansów to narzędzie dostępne w aplikacji mobilnej mBanku. Pomaga klientom w zarządzaniu budżetem. Obecnie korzysta z niego już...