czwartek, 16 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Sprzedaż internetowa rośnie w siłę – trendy w e-commerce

    Zobacz również

    Pandemia i niestabilna sytuacja geopolityczna w ostatnim czasie wywarły ogromny wpływ na rynek e-commerce. Ten kanał sprzedaży nigdy wcześniej nie rozwijał się w takim tempie. Według raportu MR & MRS E-COMMERCE 2022 aż 90% internautów kupuje przez Internet, a wartość rynku B2C e-commerce wynosi ponad 100 mld. zł. Jakie są najważniejsze trendy w sprzedaży online? Raport MR & MRS E-COMMERCE 2022, stworzony przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, podaje, że prawie 30% wszystkich badanych w ciągu 6 miesięcy zrobiło

    - Reklama -

    zakupy przez internet od 2 do 5 razy, natomiast 6% badanych aż 15 do 20 razy. Pokazuje to jak często decydujemy się na ten kanał sprzedaży. 

    Rynek e-commerce cały czas kwitnie. Jest bardzo dynamiczny, dlatego trzeba go śledzić na bieżąco, by wyłapać najważniejsze trendy. W 2022 należy zwrócić uwagę na rozwijające się marketplace’y, mobile shopping czy omnichannel –   mówi Country Manager Laby, Anna Piskorz.

    Marketplace’y

    Szacuje się, że ok. 60% sprzedaży e-commerce odbywa się na platformach typu market place. Obecnie nie można już sobie pozwolić na prowadzenie sprzedaży jedynie stacjonarnie lub online, dlatego  coraz więcej firm zwraca się w stronę marketplace’ów. Obok takich gigantów jak Allegro, Amazon, AliExpress czy Ceneo pojawiają się coraz to nowe platformy, zrzeszające różne branże, jak i skupione wokół jednej.  

    Mobile shopping

    Coraz więcej konsumentów decyduje się na korzystanie z aplikacji mobilnych przy zakupie. Aplikacje są intuicyjne, proste w użyciu, często zachęcają dedykowanymi rabatami. Mobile shopping umożliwia szybkie zakupy z każdego miejsca. Nie potrzebujemy już nawet komputera czy laptopa. W taki sposób z powodzeniem sprzedają takie firmy jak Zalando, H&M czy Empik.

    Omnichannel

    Omnichannel, czyli nic innego niż sprzedaż wielokanałowa, jest jednym z najsilniejszych trendów e-commerce w ostatnim czasie. Strategia omnichannel pomaga dotrzeć do nowych klientów, zwiększyć komfort konsumentów i zapewnić im bardziej kompleksową obsługę. Sprzedaż wielokanałowa może rozwijać się dzięki zaawansowanym technologiom jak płatności cyfrowe czy sztuczna inteligencja.

    Płatności cyfrowe

    Fintech ma ogromny wpływ na e-commerce. Według Raportu MR & MRS E-COMMERCE 2022 najwięcej, bo 28%, wszystkich badanych płaci za zakupy w internecie za pomocą BLIK-a. Konsumenci chętnie każystają również z szybkich przelewów przez serwis płatności (np. Przelewy24, PayU, Dotpay). Coraz więcej sprzedawców umożliwia konsumentom opcję płatności odroczonej tzw. Buy now pay later (BNPL). Polega to na płatności jakiś czas po zakupie lub rozłożenie kosztów na raty. 

    Re-commerce i ekologia 

    Ekologia jest obecnie ważnym tematem i wywiera wpływ na wszystkie sektory rynku. ReCommerce, czyli e-handel przedmiotami z drugiej ręki, zyskał ostatnio sporo zwolenników. Powstaje coraz więcej platform dającym drugie ubraniom, meblom, książkom czy sprzętom.

    ŹródłoPublikon PR
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowa oferta VeloBanku: 60 zł na start i do 540 zł zwrotu za zakupy

    Czy wydając pieniądze, można jednocześnie zyskiwać? W Świecie Bardziej Velo wszystko jest możliwe, co udowadnia nowa gorąca oferta. Spełniając...