poniedziałek, 20 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Samsung C-Lab: trzy nowe projekty gotowe do rynkowego debiutu

    Zobacz również

    AGWART, CATCH FLOW i FOR MAKERS, trzy nowe startupy zakończyły proces inkubacji w ramach C-Lab (Creative Lab), globalnego programu rozwoju i akceleracji startupów, dla pracowników firmy Samsung Electronics. Począwszy od 2015 roku, w ramach inicjatywy powstały już 34 firmy. Ostatnie trzy miesiące, twórcy startupów spędzili biorąc udział w konsultacjach biznesowych i programach mentorskich prowadzonych przez ekspertów.

    - Reklama -

    Od początku czerwca funkcjonują już jako pełnoprawne podmioty, dołączając tym samym do szeregu absolwentów C-Lab, wśród których są firmy takie jak MONIT, pomysłodawcy inteligentnej pieluchy, czy LINKFLOW, twórcy ubieralnych kamer.

    AGWART to twórcy PLANTBOX, inteligentnego wewnętrznego rozwiązania ogrodniczego umożliwiającego domową hodowlę warzyw i ziół. PLANTBOX składa się z inteligentnej szklarni, rozmiarami przypominającej niewielką lodówkę, kapsułek z nasionami oraz aplikacji. Użytkownik wkłada wybraną kapsułkę do szklarni, a PLANTBOX automatycznie rozpoznaje gatunek nasion i optymalizuje dla nich panujące w szklarni warunki, w tym światło, temperaturę, wilgotność, jakość powietrza i substancje odżywcze. Użytkownik może też sam monitorować i kontrolować warunki za pomocą aplikacji.

    CATCH FLOW opracował S-Ray – przenośny głośnik kierunkowy. W odróżnieniu od konwencjonalnych głośników, które rozprzestrzeniają dźwięk we wszystkich kierunkach, S-Ray przesyła go w prostej linii w określonym kierunku, dzięki czemu słyszą go tylko konkretne osoby. Co istotne, CATCH FLOW udało się stworzyć urządzenie lżejsze i o 10% mniejsze w porównaniu z konwencjonalnymi głośnikami kierunkowymi. Pobiera ono też mniej mocy bez uszczerbku dla głośności i jakości dźwięku.

    Z kolei FOR MAKERS to autorzy AppBee, platformy badawczej łączącej klientów i użytkowników na podstawie wzorców użytkowania sprzętów mobilnych. Po uzyskaniu zgody użytkowników AppBee przewiduje ich charakterystykę, analizując wzorce korzystania z urządzeń mobilnych. Następnie za pomocą działających na bazie sztucznej inteligencji algorytmów automatycznie zestawia użytkowników z odpowiednimi klientami.

    – W ciągu ostatnich trzech lat 34 startupy zatrudniające łącznie 130 pracowników uniezależniły się od C-Lab i przyjęły do pracy kolejne 170 osób spoza Samsung – powiedział Jaiil Lee, Vice President and Head of Creativity & Innovation Center at Samsung Research. – Nadal będziemy stwarzać naszym pracownikom szanse na realizację innowacyjnych pomysłów i stanie się przedsiębiorcami w startupach wspieranych przez Samsung.

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG prezentuje nowe bezprzewodowe słuchawki douszne LG TONE Free z grafenem

    LG Electronics wprowadza na globalny rynek najnowszy model słuchawek TONE Free T90S, który jest gwarancją bardzo dobrej jakości dźwięku....