piątek, 10 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Rozszerzona rzeczywistość pomoże w nauce i podróżowaniu

    Zobacz również

    Według prognoz do 2030 roku 69% decyzji konsumentów będzie podejmowanych na podstawie interakcji z inteligentnymi urządzeniami. Wirtualni doradcy zbadają potrzeby odbiorców, a przymierzalnia online dopasuje stylizację. Już teraz technologie takie jak sztuczna inteligencja, roboty, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość mogą służyć do zabawy, ale powoli wkraczają także w dziedziny związane z edukacją czy podróżami.

    - Reklama -

    Dać się zaskoczyć
    O uwagę konsumentów rywalizują dziesiątki komunikatów jednocześnie. Według badań można ją przykuć jedynie na 8 sekund.  Dlatego – aby zaangażować i utrzymać odbiorcę – trzeba dostarczyć mu informacje w wygodny, pobudzający emocje i interaktywny sposób. Technologia rozszerzonej rzeczywistości (ang. Augmented Reality, AR) umożliwia połączenie w czasie rzeczywistym świata prawdziwego z interaktywnym obrazem generowanym cyfrowo. Po zeskanowaniu zostaje on uzupełniony o tekst, zdjęcia, modele graficzne 3D, animacje, filmy czy dźwięki. Rozpoznane przez aplikację obrazki w książeczce dla dzieci mogą „ożywać”, opakowanie produktu przenosić do przepisu kulinarnego, a papierowa instrukcja składania mebli zapewniać film instruktażowy.
     
    AR w szkolnej ławce
    Rozszerzona rzeczywistość w niedalekiej przyszłości może zmienić tradycyjne lekcje w angażujące całą klasę interakcje. Zwiększa możliwości pokazywania materiałów i zagadnień – zarówno w ramach zajęć dla najmłodszych uczniów w szkołach podstawowych, jak i wykładów dla studentów lub w edukacji osób dorosłych. AR zachęca do nauki, poszukiwania dodatkowych informacji i pogłębiania posiadanej wiedzy. Pobudza ciekawość i skojarzenia, zwiększa koncentrację w trakcie lekcji, rozwija wyobraźnię, pozwala lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia.
     
    Rozszerzona turystyka
    Technologia AR może pomóc również w bardziej angażującym podróżowaniu. Dzięki specjalnym okularom stworzy interaktywne przewodniki, nałoży na rzeczywiste obiekty w muzeum dodatkowe informacje i wzbogaci doświadczenia turystów. Może być wykorzystywana do projektowania tras, w hotelach, transporcie czy nawet całym procesie wyboru i zakupu wycieczki. Pomoże także w znoszeniu barier językowych, ułatwi dostęp osobom niepełnosprawnym czy nawigację w czasie rzeczywistym.

    AR pomoże w ciekawszej prezentacji treści edukacyjnych, wizualizacji wybieranego hotelu, ale też łatwym pokazaniu funkcji i np. przyuczeniu nowego pracownika. Wzbogaca przekaz o animacje, zdjęcia, quizy czy formularze. Wystarczy interaktywna tablica czy telefon komórkowy, którym można zeskanować ulotkę bądź okładkę i uzyskać kod rabatowy, mapę 3D z trasą widokową lub dodatkowe materiały wideo. Technologia ta nie jest jeszcze powszechnie wykorzystywana, dzięki czemu zachowuje efekt nowości, wzbudza zainteresowanie. Wciąga odbiorcę w emocjonalną historię, bawi, zachęca do interakcji – wskazuje Łukasz Rudziński, Business Information Product Manager w firmie Konica Minolta.

    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

    Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania...