sobota, 11 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Polskie sklepy internetowe mogą sprzedawać więcej dzięki sztucznej inteligencji

    Zobacz również

    Według badań MacKinsey, 3/4 filmów i seriali oglądanych na Netfliksie odtwarzanych jest po pokazaniu widzowi rekomendacji, że ta pozycja mu się spodoba. Za sugestiami stoi algorytm machine learning, analizujący jego wybory i gust. Podobnie jest w Amazonie, gdzie podpowiedzi sztucznej inteligencji generują aż 35 proc. zakupów. Teraz podobną technologię dostało ponad 15 tys. polskich sprzedawców internetowych na platformie Shoper.

    - Reklama -

    Sklepy internetowe jak Netflix

    Systemy rekomendacji stanowią dziś fundamenty najpopularniejszych aplikacji i serwisów VOD. Ich użytkownicy, podczas przeglądania zawartości serwisów, oglądania filmów czy słuchania muzyki, otrzymują powiadomienia, które pozwalają im odkrywać treści podobne do już obejrzanych i trafiające w ich gust. Podobną technologię stosują też globalne platformy sprzedażowe.

    – Dzięki analizie wizyt klientów w sklepach internetowych, na stronie, która korzysta z tzw. systemu rekomendacji, kupującym wyświetlają się propozycje oraz zestawy produktów, które mogą ich dodatkowo zainteresować oraz zwiększyć wartość koszyka zakupowego. Rekomendacje są wynikiem pracy zaawansowanych algorytmów i ich zdolności do uczenia się, a analiza odbywa się w czasie rzeczywistym – system analizuje, co na aktualnej ścieżce zakupowej zainteresuje klienta i na podstawie tych informacji proponuje najlepiej dopasowane produkty – mówi Adrian Słowik, Software Architect i IT Manager w firmie Shoper.

    Technologia gigantów dostępna dla wszystkich

    Z takiego rozwiązania może już korzystać ponad 15 tys. sklepów internetowych pracujących na oprogramowaniu Shoper. System działa w sklepach w ramach usługi Shoper Rekomendacje, dostępnej dla wszystkich planów abonamentowych. To kolejna nowość, jaką Shoper wprowadził na swoją platformę dla usprawnienia oraz unowocześnienia sprzedaży.

    System w sklepach internetowych Shoper jest tak zaprojektowany, by klient w sugestiach produktów zobaczył tylko te propozycje, które spełniają jego kryteria wyszukiwania podczas wizyty na stronie. To ważny element, który wpływa na wysoką jakość propozycji, a tym samym zwiększa szansę konwersji – mówi Jacek Zientkiewicz, Dyrektor Rozwoju Biznesu w Shoper.  – Dodatkowo, poprzez system rekomendacji, można usprawnić obsługę klienta w sklepie. Jak pokazują analizy rynkowe, większość konsumentów najchętniej robi zakupy w tych sklepach, które przedstawiają im trafne oferty oraz polecenia produktów. W internecie, gdzie niektórym kupującym może brakować bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, tego rodzaju nowe technologie mogą usprawnić codzienne zakupy i sprawić, że klient poczuje się idealnie obsłużony.

    Shoper to najpopularniejsze rozwiązanie do prowadzenia sklepu internetowego w Polsce, działające w modelu SaaS (Software-as-a-service). Dostarcza wszystkiego, co niezbędne do profesjonalnej sprzedaży przez internet: m.in. nowoczesne i bezpieczne płatności, zintegrowane przesyłki i obsługę magazynów. Firma współpracuje blisko z Allegro, Facebookiem i Google, prowadząc dla sklepów obsługę kampanii produktowych.

    ŹródłoShopper
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

    Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania...