niedziela, 12 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Play: Świąteczno-sylwestrowe statystyki sieciowe

    Zobacz również

    Polacy wciąż chętnie dzwonią do siebie z życzeniami, ale zajmują się też przygotowaniami do wigilijnej kolacji, stąd szczyt połączeń głosowych przypadł na godzinę 11:00, za to bazując na naszych statystykach możemy założyć, że do świątecznego stołu usiedliśmy o godzinie 17:30 (tutaj nastąpiło zdecydowane zmniejszenie ruchu głosowego). W tym aspekcie jesteśmy dość regularni, ponieważ rok temu te godziny były takie same. Z roku na rok zmniejsza się liczba SMSów oraz MMSów wysyłanych do naszych znajomych.

    - Reklama -

    W tym roku w Wigilię wysłaliśmy 41,8 miliona wiadomości SMS oraz 4,2 miliona MMS. Spadki nie są znaczące, ale zauważalne – w roku 2020 było ich odpowiednio 48,6 milionów oraz 4,7 miliona. Uwaga – to dane wyłącznie wigilijne! W okresie 24-26 grudnia wysłanych wiadomości było oczywiście więcej.

    A kiedy najczęściej odpakowywaliśmy prezenty (niezależnie czy otrzymane od siebie wzajemnie czy od Świętego Mikołaja)? W około godzinę po rozpoczęciu wigilijnej kolacji, czyli o 18:30. Najbardziej niecierpliwi rozpoczęli zabawę nowymi słuchawkami wcześniej, bo już od godziny 16:00. Co ciekawe, niektórzy swoje elektroniczne prezenty konfigurowali nawet 25 grudnia. Skąd to wiemy? O wspomnianej 18:30 dostaliście od nas najwięcej SMSów z automatyczną konfiguracją internetu dla nowych telefonów czy tabletów z modemami. Jest to związane z przekładaniem karty SIM do nowego urządzenia i naszą szybką reakcją, aby korzystanie z internetu na nowym sprzęcie było jak najbardziej komfortowe.

    Sylwester i Nowy Rok

    A jak wyglądał sylwester w wydaniu naszych klientów? W porównaniu z nocą z 2020 na 2021 rok i wprowadzonymi wtedy ograniczeniami pandemicznymi zdecydowanie więcej osób spędziło tę noc poza własnym domem. Tym razem wskaźnik „imprezowości” (piękne określenie wymyślone przez naszego niezawodnego Tomka z zespołu sieciowego) wrócił do standardowych wartości.

    Ruch połączeń głosowych zmalał około godziny 20:00, kiedy to jechaliśmy na imprezę czy poświęcaliśmy więcej czasu osobom obecnym z nami. Zdecydowany wzrost nastąpił już o 23:45, by osiągnąć swój szczyt 5 minut po północy. Wtedy telefony w całej Polsce były bardzo zajęte, a my sami składaliśmy życzenia naszym bliskim, którzy jednak z różnych przyczyn nie byli akurat blisko nas. I znowu kolejna ciekawostka – ruch głosowy w sylwestra 2020/2021 był wyższy, co wiązało się ze wspomnianymi wcześniej ograniczeniami pandemicznymi.

    W przypadku noworocznych wiadomości SMS i MMS spadek jest jeszcze mniejszy (tu statystyki za ostatni dzień grudnia i pierwszy dzień stycznia):

    • SMS 2020 – 53,4 miliona
    • SMS 2021 – 51,4 miliona
    • MMS 2020 – 4,9 miliona
    • MMS 2021 – 4,4 miliona

    Równie ciekawie wygląda statystyka dla transmisji danych – rok temu z racji mniejszej ilości imprez godzina 20:00 to dalszy wzrost wykorzystania internetu, podczas gdy tym razem o tej porze zanotowaliśmy zmniejszenie ruchu. Wynika to (jak w przypadku połączeń głosowych) z poświęcenia czasu otaczającym nas osobom.

    A o której zamawialiśmy taxi i wracaliśmy do domów? Szczyt połączeń głosowych na takie numery przypadł na godzinę 2:30 i trwał do 3:30. Z 2020 na 2021 rok takich połączeń było zdecydowanie, zdecydowanie mniej, więc na pewno ten „powrót do normy” może cieszyć. Oczywiście nasze dane nie uwzględniają zamawiania przejazdów przez różne aplikacje.

    Zarówno w przypadku Świąt jak i sylwestra większość z nas wraca do Polski – w tym czasie obserwujemy mniejszą liczbę osób z fioletowymi kartami SIM przebywających za granicą.

    I na koniec tego zestawienia i podsumowania pamiętajmy o ludziach, którzy dbali o to, żeby te wszystkie życzenia, relacje w mediach społecznościowych czy telefony do bliskich mogły zostać odebrane i przebiegały bez zakłóceń. To nie sam Święty Mikołaj, ale jego wyspecjalizowani w telekomunikacji pomocnicy – całemu naszemu zespołowi, który czuwał nad stanem sieci należą się wielkie brawa i podziękowania. Święto czy nie, dzień czy noc, zawsze stoją na straży i na bieżąco analizują to, co się dzieje oraz w razie potrzeby są gotowi do błyskawicznej interwencji. Czapki z głów i wyrazy uznania dla wszystkich, którzy się do tego przyczynili.

    ŹródłoPlay
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

    Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania...