Operatorzy i reklamodawcy już zaczynają testować reklamy w komórce. Za 12 miesięcy 40 proc. treści udostępnianych klientom sieci komórkowych będzie albo sponsorowane, albo z reklamami – powiedział Gazecie Prawnej Jacek Hensler, członek zarządu i dyrektor marketingu P4, operatora sieci komórkowej Play.
Jacek Hensler twierdzi, że operatorzy i
    reklamodawcy mają do wyboru dwa typy reklamowania się w
    telefonach komórkowych: inwazyjny i nieinwazyjny. Ten pierwszy
    jest nieskuteczny, bo klienci sieci komórkowych nie lubią, jak
    im się na siłę coś narzuca.
– Dlatego reklamę trzeba zamienić na usługę.
    Dobrze zrobiona reklama jest odbierana jako użyteczna usługa – powiedział Pekka Ala-Pietila założyciel i prezes Blyk, operatora
    komórkowego działającego w Wielkiej Brytanii, który w zamian za odbieranie przez swoich
    klientów sześciu reklam dziennie gwarantuje im za darmo 43
    minuty rozmów w miesiącu i 217 wiadomości SMS lub MMS.