niedziela, 12 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Jak zaoszczędzić czas i uniknąć stresu dzięki AI

    Zobacz również

    Nawet niewielka stłuczka samochodowa wiąże się ze sporym stresem związanym nie tylko z samym zdarzeniem, ale i całą nierzadko skomplikowaną procedurą zgłoszenia incydentu i naprawy uszkodzonego auta. Brazylijski startup postanowił ułatwić ten proces tworząc aplikację Car10. Przy pomocy rozwiązania uczestnik zdarzenia może zrobić i przesłać do systemu zdjęcie szkody. Dzięki temu uzyskuje on od trzech do pięciu ofert naprawy samochodu z pobliskich warsztatów, które wcześniej są

    - Reklama -

    sprawdzane pod względem jakości wykonywanych usług. Startup gwarantuje nawet, że w przypadku gdy klient będzie niezadowolony, naprawa zostanie wykonana za darmo.

    Jedna platforma
    Car10 towarzyszy klientowi na każdym kroku, począwszy od dostarczenia kosztorysu, po zaplanowanie wizyty, a nawet dokonanie płatności. Wszystko w oparciu o jedną platformę. Klient ma wówczas możliwość oceny całego procesu oraz samego warsztatu, w którym dokonano naprawy.

    Car10 został utworzony w 2014 r. przez trzech braci, którzy wcześniej pracowali w rodzinnej firmie z branży ubezpieczeniowej. Obecnie Car10 ma około 100 000 klientów i współpracuje z około 4 000 warsztatów samochodowych w całej Brazylii.

    Od samego początku firma stawiała na technologię i obsługę danych. Czteroosobowy zespół korzysta z chmury Microsoft Azure i dashboardów Power BI. Aplikacje są oparte na platformie .NET.

    Z 30 minut do 30 sekund
    Standardowo proces wyceny szkody po przesłaniu zdjęcia zajmował od 30 minut do godziny. Teraz, aby przyspieszyć ten proces, firma z Sao Paolo wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji dostarczane za pomocą platformy Microsoft Azure Cognitive Services Custom Vision Service. Dzięki temu, klienci otrzymują wiedzę o szacowanych szkodach nawet w 30 sekund.

    Firma otrzymała od Microsoft również wsparcie w postaci funduszu inwestycyjnego, dzięki któremu mogła wdrożyć rozwiązania AI. Mimo że Car10 zatrudnia informatyków, to żaden z nich nie kształcił się wcześniej z zakresu sztucznej inteligencji. Usługi poznawcze Azure Cognitive Services są zaprojektowane tak, aby mogły z nich korzystać nawet osoby, któe nie posiadają wiedzy o AI.

    System oparty o sztuczną inteligencję wykorzystuje model uczenia maszynowego do porównania uszkodzeń samochodu z innymi podobnymi przypadkami. Dzięki temu uzyskiwany jest precyzyjny szacunek kosztów naprawy. W kolejnym kroku system otrzymuje informacje o dokładnych cenach od pobliskich warsztatów.

    Do przeszkolenia modeli uczenia maszynowego wykorzystane zostały zdjęcia z napraw samochodów. Dzięki temu system jest w stanie wykryć, jakiego rodzaju naprawa jest potrzebna i ile może ona kosztować. Dodatkowo, chmura Azure pomaga chronić wrażliwe dane klientów.

    ŹródłoMicrosoft
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

    Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania...