wtorek, 21 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Huawei i UNESCO wspólnie wspierają rozwój cyfrowej edukacji w Afryce

    Zobacz również

    Firma Huawei we współpracy z UNESCO podjęła się realizacji projektu TeOSS (Technology-Enabled Open Schools for All) dla cyfrowej edukacji w trzech krajach Afryki. Innowacyjne działania mają wspomóc uczniów i nauczycieli w digitalizacji procesu nauczania. Wpisując się w założenia czwartego z 17 celów ONZ w kwestii zrównoważonego rozwoju, TeOSS zapoczątkuje transformację cyfrową w sektorze edukacji na obszarze trzech krajów członkowskich UNESCO: Ghany, Etiopii i Egiptu.

    - Reklama -

    Koncepcja tych działań ma za zadanie wzmocnić systemy oświaty w obliczu globalnych wyzwań, np. takich jak pandemia COVID-19. Następnie ocena wyników projektu pomoże określić strategie i modele dla poszerzenia jego zasięgu.  

    Oprócz łączenia szkół, projekty TeOSS przewidują szkolenia dla nauczycieli i uczniów w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych, a także wolny dostęp do cyfrowych programów nauczania oraz platform internetowych do nauki w szkole i w domu. Ma to pomóc uczniom stać się pewnymi siebie, zdolnymi do samodzielnego poruszania się w wirtualnym świecie obywatelami. Nauczycieli wyposaży z kolei w umiejętności niezbędne do korzystania  zarówno z już istniejących, jak i nowych narzędzi cyfrowych, które wesprą ich w skutecznej edukacji.

    – Projekt ma na celu przetestowanie cyfrowych modeli szkolnictwa, które mogą natychmiast odpowiedzieć na wyzwania spowodowane pandemią, jak i umożliwić rozwój przyszłych form nauczania. To cyfrowy model szkoły, który sprawia, że programy są dostępne dla wszystkich uczniów, zarówno w czasach kryzysu, jak i nowej normalności, która otwiera nowe horyzonty w zakresie uczenia się oraz nauczania – powiedziała Stefania Giannini, zastępca dyrektora generalnego ds. edukacji, UNESCO.

    Aby jak najlepiej sprostać konkretnym potrzebom lokalnym, projekty TeOSS zostały opracowane w ścisłej współpracy z rządami Ghany, Etiopii i Egiptu, zgodnie z ich istniejącymi strategiami narodowymi.

    Edukacja 2.0 w Afryce

    W Egipcie ułożono program kompetencji ICT dla uczniów klas 0-12. Eksperci ds. rozwoju cyfrowych programów nauczania oraz nauczyciele szkół podstawowych i gimnazjalnych przejdą przy tym szkolenie, a Krajowe Centrum Kształcenia na Odległość zostanie utworzone do użytku nauczycieli w całym kraju, celem zapewnienia ciągłości rozwoju zawodowego.  

    W Etiopii projekt TeOSS   skupia się na budowie infrastruktury ICT w celu połączenia szkół pilotażowych, szkolenia nauczycieli i studentów oraz budowy Systemu Zarządzania Nauczaniem zintegrowanego z Platformą Szkolenia Nauczycieli.  

    W Ghanie przystąpiono do tworzenia treści cyfrowych dla wszystkich przedmiotów, a także na zapewnieniu kursów dla nauczycieli i uczniów w szkołach podstawowych oraz gimnazjalnych. W ramach projektu powstanie również e-repozytorium, z którego nauczyciele będą mogli korzystać, aby przesyłać treści, a uczniowie otrzymają do niego dostęp w trybie online i offline.

    TeOSS jest dostosowany do inicjatywy Tech4Edu, która jest częścią programu Huawei TECH4ALL. Jej celem jest zapewnienie równego dostępu do edukacji za pomocą technologii.

    – Platformy cyfrowe, które stworzą TeOSS, sprawią, że nauka nigdy nie będzie musiała się kończyć – niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość, Huawei jest w pełni zaangażowany we współpracę z UNESCO, rządami i wszystkimi interesariuszami, aby dostarczyć udane, zrównoważone oraz skalowalne projekty – powiedział Kevin Zhang, CMO of ICT Infrastructure for Huawei.

    Projekt TeOSS oraz partnerstwa, które będą go realizować są kluczowe dla cyfrowej edukacji i zapewnienia sprawiedliwej, integracyjnej oraz ogólnodostępnej dla wszystkich możliwości uczenia się przez całe życie.

    ŹródłoHuawei
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Visa redefiniuje pojęcie karty, prezentując nowe produkty na cyfrowe czasy

    Sposób, w jaki ludzie płacą i otrzymują płatności, zmienił się w ciągu ostatnich pięciu lat bardziej niż w całym...