Coraz częściej pojawiają się informacje o uruchomieniu przez Google nowego sklepu z muzyką. Według najnowszych doniesień, premiera planowana jest w okolicach Świąt Bożego Narodzenia. W ostatnim czasie wiele mówi się o muzycznym serwisie Google. Ma on stanowić konkurencję dla dobrze wszystkim znanego sklepu iTunes, firmy Apple.
Magazyn Wired donosi, że Andy Rubin z Google, prowadzi rozmowy z przedstawicielami świata muzyki, przedstawiając założenia serwisu i sprawy związane z jego uruchomieniem.
Zdaniem magazynu, kluczowym problemem dla Google jest znalezienie sposobu na spójne włączenie muzyki do urządzeń z Androidem, desktopów i co za tym idzie, do chmury.
W przypadku, gdy Google rzeczywiście uruchomi swój serwis przed świętami, niebagatelną trudnością pozostanie przekonanie do siebie klientów, niejednokrotnie odwracając ich uwagę od iTunes.
Ciekawostką jest pytanie o to, jak potencjalni konkurenci rozwiążą kwestię dostępności swych usług (np. w Polsce). Drugą sprawą pozostaje kwestia chmury, w której jak dotąd, nie odnalazł się jeszcze iTunes, pomimo zakupu przez Apple, serwisu Lala.com.