poniedziałek, 13 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    EY uruchamia JPK okEY tester do weryfikacji merytorycznej Jednolitych Plików Kontrolnych

    Zobacz również

    Firma doradcza EY stworzyła program JPK okEY tester. Umożliwia on podatnikom samodzielne przeprowadzenie testów merytorycznych wygenerowanych plików JPK. Każdy test jest opatrzony komentarzem ekspertów EY. Od 1 stycznia 2017 roku obowiązek comiesięcznego składania deklaracji VAT wraz zrejestrem sprzedaży i zakupu w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) obejmie wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce.

    - Reklama -

    Od sierpnia 2016 roku obowiązek ten dotyczy dużych przedsiębiorstw.

    Zakres raportowania oraz nowe, cyfrowe podejście organów podatkowych do weryfikacji JPK wymaga od firm nie tylko odpowiedniego przygotowania, ale również nowego spojrzenia na sposób realizacji procesów podatkowych.

    – JPK okEY tester opracowany przez EY to program, który pomaga podatnikowi merytorycznie sprawdzić przygotowane pliki JPK i wskazać ewentualne nieprawidłowości lub ryzyka podatkowe możliwe do zidentyfikowania na podstawie danych zawartych w JPK. Narzędzie to umożliwia weryfikację zawartości plików JPK przed przekazaniem ich organom skarbowym – tłumaczy Mateusz Pociask, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego EY.

    Oczywiście już samo wygenerowanie JPK jest dodatkowym obowiązkiem. Ideą stworzonego przez nas narzędzia JPK okEY tester nie było jednak wsparcie samego procesu tworzenia JPK (gromadzenia danych w formacie JPK i sprawdzenia czy są one kompletne) – do tego celu można wykorzystać dostępne już na rynku oprogramowanie. Naszą intencją było stworzenie programu, który pomoże zidentyfikować potencjalne ryzyka podatkowe na podstawie analizy danych zawartych w JPK. Co więcej, narzędzie to jest zaprojektowane w taki sposób, aby podatnik mógł dokonać takiej analizy samodzielnie – dodaje Aleksandra Sewerynek, Menedżer w Dziale Doradztwa Podatkowego EY.

    ŹródłoEY
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Polacy kochają zakupy online, ale nie za każdą cenę [RAPORT AUTOPAY]

    Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Chociaż cena jest decydującym kryterium wyboru...