niedziela, 19 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Czy biznes SMS-uje?

    Zobacz również

    Podstawową jednostką przesłanych danych jest bit. Poprzednie zdanie zapisane w popularnym edytorze tekstów waży prawie 80 tysięcy bitów. 1 bajt to 8 bitów. Jak przewiduje firma Cisco ilość danych przesyłanych tylko za pośrednictwem sieci mobilnych osiągnie za 5 lat poziom 6,3 eksabajtów miesięcznie. Eksabajt (EB) – to trylion (1.000.000.000.000.000.000) bajtów. Ile bajtów przypadnie na osobę? Z punktu widzenia możliwości ludzkiej percepcji stanowczo za dużo.

    - Reklama -

    Za dużo? W świecie marketingu nikt takiego stwierdzenia nie przyjmuje do wiadomości. „Za dużo” i „niemożliwe” stanowią wyzwanie. Jedyną słuszną reakcją jest próba wymyślenia kolejnego systemu skutecznego dotarcia do odbiorcy.

    Tylko jak skutecznie dotrzeć do odbiorcy, który już dzisiaj jest zmęczony ilością informacji. Odbiorcy, który otwiera pocztę i zaczyna dzień od usuwania wiadomości reklamowych. Odbiorcy, który w czasie trwania bloku reklamowego w telewizji zmienia kanał lub idzie zaparzyć herbatę. Co pozostaje? Może SMS?

    Jest coś, co sprawia, że otwieramy, a następnie czytamy do końca, 80 procent wiadomości. Nawet tych, które nas nie interesują. Doskonale przecież wiemy, jakie jest prawdopodobieństwo wygrania samochodu, dzięki jednej pustej wiadomości SMS. Czytamy jednak do końca.

    Być może SMS odpowiada w 100 procentach możliwościom ludzkiej percepcji. Robiono swego czasu badania. Na salę wchodził człowiek, patrzył przez krótka chwilę na wyświetlony przez rzutnik tekst. Wychodził. Ile zapamiętywał? Maksymalnie 8 słów. Jedno zdanie. Nie więcej.

    Być może to specyfika polskiego rynku. Bardzo późno uzyskaliśmy dostęp do poczty mobilnej. Gdy Amerykanie korzystali z rozwiązań typu Blackberry, my znaleźliśmy substytut w postaci krótkich wiadomości tekstowych.

    Nie należy również wykluczać, że do głosu dochodzi pokolenie osób wychowanych na wiadomościach SMS. Na przełomie wieków ludzie ci mieli od 12 do 18 lat. Ich pierwszy kontakt z telefonem komórkowym, to choćby z racji kosztów za minutę połączenia, właśnie SMS. Ponad 10 lat temu używali krótkich wiadomości tekstowych, bo nie stać ich było na rozmowę. Dzisiaj, kiedy realizują się zawodowo na wszelkich szczeblach firm. Przyzwyczajenie pozostało.

    SMS jest jak dobry lead w gazecie. Dla jednych stanowi absolutne minimum, dla innych absolutne maksimum tego, co chcemy wiedzieć o danej sprawie. Zawsze stanowi spójną całość. Kto chce wiedzieć więcej, doczyta.Kkomu wystarcza to jedno zdanie, też będzie zadowolony.

    Ciekawym obszarem zastosowania masowej wysyłki wiadomości SMS jest nasza współpraca z brokerami. – mówi Paweł Burakowski koordynator projektu Multiinfo w firmie Polkomtel S.A. –Wysyłają za naszym pośrednictwem setki tysięcy marketingowych wiadomości SMS. Co jest ich treścią? – bez mała wszystko. Informacje o promocjach, konserwacji systemu, planowanej przerwie technicznej, przypomnienie o terminie płatności faktury, informacje o statusie zamówienia w sklepie internetowym.

    Jeżeli możemy w kontekście słowa „usługa” posłużyć się sformułowaniem „zrobić karierę”, to w krótkiej historii polskich operatorów komórkowych SMS zrobił karierę wręcz zawrotną. Wprowadzany jako produkt niszowy, okazał się z czasem podstawowym źródłem komunikacji. Najpierw na rynku masowym, następnie zaprzęgnięty do pracy przez korporacje, także w biznesie. Kariera ta byłaby niemożliwa bez przekonania nadawcy, że właśnie taka forma dotarcia do odbiorcy będzie najskuteczniejsza.

    ŹródłoPolkomtel
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG prezentuje nowe bezprzewodowe słuchawki douszne LG TONE Free z grafenem

    LG Electronics wprowadza na globalny rynek najnowszy model słuchawek TONE Free T90S, który jest gwarancją bardzo dobrej jakości dźwięku....