Raiffeisen Digital Bank, marka Raiffeisen Centrobank AG, uruchomi jesienią aplikację mobilną z szybkimi pożyczkami gotówkowymi. Dzięki wdrożeniu usługi ekspresowego przekazywania wypłat od Blue Media, klienci Raiffeisen Digital Banku będą mogli otrzymać przyznane środki na swoje konto jeszcze tego samego dnia. Na początku działalności marka Raiffeisen Digital Bank będzie udzielać pożyczek w wysokości do 100 tys. zł z maksymalnym okresem spłaty do 60 miesięcy.
W dalszych etapach planowane jest uzupełnianie aplikacji o kolejne usługi i produkty. Dzięki zaimplementowaniu usługi ekspresowych przelewów od Blue Media, będzie możliwa ekspresowa wypłata środków do klientów (do kwoty 20 tys. zł).
– Skorzystanie z naszej pierwszej usługi, czyli pożyczki gotówkowej, będzie możliwe za pośrednictwem nowoczesnej aplikacji na urządzenia mobilne. Jest ona efektem pracy międzynarodowego zespołu ekspertów z różnych obszarów technologii i bankowości. Stworzyliśmy proste w obsłudze, ale jednocześnie innowacyjne narzędzie bankowości cyfrowej, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskich konsumentów. Szczególnie ważne dla nas jest to, by klienci korzystający z naszej oferty mieli poczucie bezpieczeństwa. Gwarantują je nie tylko zastosowane technologie, ale również partnerzy z którymi współpracujemy. Stawiamy na sprawdzone rozwiązania, które są zbieżne z naszą filozofią działania. Tylko w ten sposób będziemy mogli dostarczyć najwyższą jakość usług – mówi Kamil Niewiatowski, Country Manager marki Raiffeisen Digital Bank na Polskę.
– Polska to dość specyficzny rynek, jeśli chodzi o rozwój nowych technologii w szeroko rozumianym obszarze finansów. Z naszych cyklicznych badań wynika, że z jednej strony zachowujemy pewną nieufność w stosunku do instytucji oferujących usługi finansowe, z drugiej zaś coraz chętniej korzystamy z licznych udogodnień w tej dziedzinie. Częściowo wynika to ze specyficznej symbiozy, jaką na naszym rynku wypracowały banki i fintechy. Te pierwsze dają klientom stabilność instytucji i bezpieczeństwo świadczonych usług, te drugie – ciekawe rozwiązania, które czynią rynek finansowy bardziej przystępnym i wygodnym dla klientów – mówi Michał Stoltman z Blue Media.
Z tegorocznego raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasie pandemii” wynika, że spośród wszystkich instytucji oferujących usługi finansowe największym zaufaniem cieszą się u nas niezmiennie banki (ponad 70 proc.). Przy czym zaledwie 23 proc. respondentów jest zdania, że nowe technologie wprowadzane przez różne instytucje finansowe są w pełni bezpieczne. Nie przeszkadza nam to jednak w masowym korzystaniu z szybkich płatności elektronicznych obsługiwanych przez operatorów płatności (50 proc. Polaków regularnie w ten sposób opłaca zakupy internetowe) czy z BLIKA (39 proc.), podczas gdy coraz częściej rezygnujemy z płatności za pobraniem czy z przelewów wykonywanych bezpośrednio z konta na stronie banku.
Sopocka spółka technologiczno-finansowa Blue Media od 20 lat świadczy podmiotom z sektora bankowego, ubezpieczeniowego i e-commerce usługi płatnicze, a także weryfikacyjne i autoryzacyjne, które usprawniają przebieg procesów transakcji finansowych.