poniedziałek, 20 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Black friday: Zaangażowanie kupujących rośnie o 37 proc. wzrosty sprzedaży o 64 proc.

    Zobacz również

    Popularny Black Friday, czyli Czarny Piątek oraz poprzedzające i następujące po nim dni pełne rabatów i akcji promocyjnych są opłacalne dla sklepów – tak wynika ze statystyk fintechu Stocard, odpowiedzialnego za stworzenie darmowej aplikacji do przechowywania kart lojalnościowych i dokumentów w smartfonie. Tradycja wyznaczania Czarnego Piątku dotarła do nas ze Stanów Zjednoczonych – tam jest to symboliczny początek sezonu zakupowego, następujący bezpośrednio po Święcie Dziękczynienia.

    - Reklama -

    U nas zwyczaj ma oczywiście krótszą tradycję, ale rozwija się prężnie. Z każdym rokiem coraz więcej sklepów stacjonarnych oraz internetowych decyduje się na dołączenie do akcji i – jeśli spojrzymy na statystyki sprzedaży – nie można się temu dziwić.

    Statystyki naszej aplikacji wyraźnie wskazują, że w “czarnym tygodniu” zainteresowanie Polaków zakupami wzrasta, w niektórych branżach szczególnie wyraźnie – mówi Katarzyna Zborowska-Germann, Head of Retail Sales CEE w Stocard. – Sklepy coraz chętniej chwalą się organizowanymi z tej okazji promocjami na banerach internetowych, billboardach czy plakatach.

    Według analizy firmy Stocard, zaangażowanie polskich konsumentów w oferty marketingowe w okresie całego “Czarnego Tygodnia” w ubiegłym roku wzrosło o 37 proc. w porównaniu do uśrednionego tygodnia 2020 roku. Reklamy ze specjalnymi ofertami zachęcają konsumentów do planowania zakupów, co odbija się również na sprzedaży.

    Pomiędzy różnymi branżami da się dostrzec różnice w kwestii zwiększonej sprzedaży – dodaje Katarzyna Zborowska-Germann. – Choć zdecydowana większość sprzedających odczuwa pozytywne efekty Czarnego Piątku, w przypadku zakupów spożywczych wzrost wynosi 6 proc. Z kolei dla sklepów odzieżowych czy elektronicznych jest on dziesięciokrotnie wyższy.

    Na podstawie danych Stocard wyraźnie widać, że Czarny Piątek nie tylko zwiększa sprzedaż jednorazowo, ale też tworzy grupę lojalnych klientów. – W trakcie ubiegłorocznego “czarnego weekendu” odsetek osób zapisujących swoje programy lojalnościowe do aplikacji Stocard wzrósł o 15,6 proc. – zauważa Katarzyna Zborowska-Germann ze Stocard. – Konsumenci robią to najpewniej przy okazji zakupów i śmiało można założyć, że duża część z nich później z tych programów korzysta. Wykorzystanie Czarnego Piątku do promocji swojego sklepu jest zatem dobrym pomysłem nie tylko ze względu na chwilowe zwiększenie sprzedaży, ale też z uwagi na możliwość budowania trwalszych relacji z konsumentami.

    ŹródłoProwly
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Inicjatywy Sony na rzecz dostępności z okazji Światowego Dnia Wiedzy o Dostępności

    Celem Sony jest „wypełniać świat emocjami dzięki potencjałowi kreatywności i technologii”. Firma pragnie więc przyczyniać się do powstania inkluzywnej...