poniedziałek, 29 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    61 nagród iF Design dla firmy Samsung

    Zobacz również

    Poznaliśmy laureatów prestiżowego międzynarodowego konkursu International Forum (iF) Design Awards. Samsung otrzymał 61 wyróżnień, w tym dwie nagrody główne dla telewizora The Sero oraz personalizowanej lodówki Bespoke. Firmie przyznano 34 nagrody za wzornictwo produktowe, 8 za wzornictwo w zakresie profesjonalnych koncepcji, 17 za wzornictwo w dziedzinie komunikacji oraz 2 za wzornictwo opakowań. Nagrody główne otrzymał telewizorow The Sero i personalizowana lodówka Bespoke.

    - Reklama -

    The Sero, którego nazwa po koreańsku oznacza „pionowy”, pozwala zmienić orientację ekranu z poziomej na pionową. Ten nowy lifestyle’owy telewizor zaprezentowany na targach CES 2020 zachwyca nowoczesnym, eleganckim designem, który przyciąga uwagę. Z kolei lodówki z linii Bespoke, dostępne w ośmiu wariantach – od jedno- do czterodrzwiowych – można spersonalizować tak, by jak najlepiej oddawały gust użytkowników. Możliwość wymiany paneli na przednich drzwiach daje wiele opcji aranżacyjnych. Zestawiając różne materiały i kolory, uzyskujemy unikatowe produkty, które pod względem stylistycznym idealnie dopasowują się do nowoczesnych przestrzeni. Dodatkowo, dzięki rozwiązaniu Kitchen Fit lodówkę można idealnie spasować z linią zabudowy kuchennej.

    Samsung Electronics projektuje urządzenia, biorąc pod uwagę bieżące trendy i zmieniające się potrzeby użytkowników. Chcemy proponować nowe doświadczenia i produkty, który wpisują się w styl życia. Pracując nad nowymi konceptami, bierzemy pod uwagę elementy składowe, takie jak design, innowacyjne technologie i wyzwania, na które mają odpowiadać – powiedział Dontae Lee, Executive Vice President and the Head of the Corporate Design Center w Samsung Electronics.

    Wraz z dwiema złotymi nagrodami Samsung otrzymał łącznie 34 iF Design Award w kategorii produktowej. Wśród wyróżnionych są:

    • Galaxy Fold, składany smartfon, który po rozłożeniu optymalizuje oglądanie treści, a po złożeniu – maksymalizuje mobilność. Jego nowa składana konstrukcja umożliwia korzystanie ze smartfonu w całkowicie nowy sposób.
    • Galaxy Watch Active2, smartwatch o delikatnej, jednorodnej sylwetce oraz pierścieniu, którego mniejsza grubość pozwoliła udoskonalić przestrzeń wyświetlania. Wyróżnia się także pięknym wzornictwem.
    • Space Monitor, zintegrowany z uchwytem monitor, umożliwiający maksymalne wykorzystanie miejsca na biurku. Dzięki swojej konstrukcji pozwala odzyskać część przestrzeni roboczej.
    • AirDresser, innowacyjne urządzenie odświeżające i dbające o ubrania.
    • Samsung Induction Plate, przenośna, smukła płyta indukcyjna idealna do przygotowywania kilku potraw jednocześnie. Pozbawiony zbędnych elementów design sprawia, że po ustawieniu w kuchni bądź na stole staje się ona wyrafinowaną ozdobą.

    Firma Samsung zdobyła 2 nagrody iF Design Award za opakowania:

    • Galaxy Fold, które wyróżnia się nową grafiką przedstawiającą złożoną wersję oryginalnego logo
    • Galaxy Note10 i Note10+ odzwierciedlające przyjazne dla środowiska podejście, w ramach którego usunięto zbędne elementy i użyto masy papierowej.

    Firmie Samsung przyznano także 17 nagród iF Design Award w kategorii komunikacji. Zwycięskie projekty to:

    • „składany” UX dla Galaxy Fold, który zapewnia płynne przejście pomiędzy ekranami urządzenia: wierzchnim a głównym,
    • Emotional UX dla klimatyzatora, który subtelnie, a zarazem czytelnie prezentuje najważniejsze informacje za pomocą „klimatycznego oświetlenia”,
    • UX dla Samsung Flip będący intuicyjnym elektronicznym panelem, który w prosty sposób przekształca doświadczenie cyfrowe w analogowe, oraz
    • Samsung „Resonance”, wystawa zaprezentowana podczas Milan Design Week 2019, będąca zintegrowaną kampanią komunikacji marki mającą na celu przekazanie ducha filozofii designu firmy.

     Samsung otrzymał ponadto 8 nagród iF Design Award w kategorii profesjonalnych koncepcji. Nagrody otrzymały:

    • GEMS (Gait Enhancing & Motivating System), egzoszkielet wspierający poprawę postawy, a także pomagający zarządzać zdrowiem za pośrednictwem urządzeń mobilnych, oraz
    • Device Sync, funkcja umożliwiająca proste łączenie urządzeń IoT za pomocą technologii rozpoznania wizualnego i działającej w czasie rzeczywistym wizualizacji generatywnej.

    Organizowany przez iF International Forum Design GmbH konkurs iF Design Awards po raz pierwszy odbył się w Niemczech w 1953 r. Nadsyłane projekty poddawane są wszechstronnej ocenie pod kątem wzornictwa i innowacyjności, a także w ramach kolejnych siedmiu kategorii, w tym m.in. wzornictwa produktowego, opakowania, komunikacji i profesjonalnych koncepcji.

    Lista laureatów  iF Design Award 2020  dostępna jest na stronie iF Design Awards oraz w aplikacji iF Design. Zwycięskie projekty zostaną zaprezentowane podczas wystawy iF Design Exhibition, którą będzie można obejrzeć od 2 do 10 maja podczas Berlin Design Week 2020.

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowe telewizory LG już w Polsce! Soundbar do wyboru w atrakcyjnej ofercie oraz kamerka Smart w prezencie

    Ruszyła przedsprzedaż nowych telewizorów LG w Polsce. W ofercie znalazły się wyposażone w samoświecące piksele modele LG OLED evo,...