czwartek, 2 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    40 miliardów pobrań z App Store — z tego prawie połowa w 2012 roku

    Zobacz również

    Firma Apple ogłosiła dziś, że klienci pobrali już ponad 40 miliardów aplikacji*, z czego prawie 20 miliardów w samym tylko roku 2012. Serwis App Store ma ponad 500 milionów aktywnych kont, a grudzień okazał się absolutnie rekordowy — w miesiącu tym liczba pobrań przekroczyła dwa miliardy. Społeczność programistów skupiona wokół ekosystemu Apple stworzyła już ponad 775 000 aplikacji dla użytkowników iPhone’a, iPada i iPoda touch na całym świecie, a firma Apple wypłaciła twórcom

    - Reklama -

    aplikacji ponad siedem miliardów dolarów.

    Miniony rok okazał się niezwykle udany dla społeczności twórców oprogramowania na platformę iOS — powiedział Eddy Cue, wiceprezes Apple ds. oprogramowania i usług internetowych. – Programiści zarobili w App Store ponad siedem miliardów dolarów, a firma Apple wciąż inwestuje w udoskonalanie najlepszego ekosystemu, tak aby mogły w nim powstawać najbardziej innowacyjne aplikacje na świecie.

    W 2012 roku gra Templa Run stworzona przez małżeńską firmę Imangi Studios pobierana była ponad 75 milionów razy; Backflip Studios i Supercell, dwa nowe studia tworzące gry, zarobiły łącznie ponad 100 milionów dolarów na swoich czołowych tytułach oferowanych w modelu freemium — DragonVale i Clash of Clans; zaś nowe usługi, takie jak Uber, Flipboard, HotelTonight i AirBnB, przyciągnęły miliony użytkowników systemu iOS. Tacy producenci, jak Electronic Arts, Ubisoft, Autodesk, Marvel i Major League Baseball, wciąż poszerzają swoją ofertę na platformie iOS, a studia programistyczne, takie jak Bad Robot Interactive JJ Abramsa i Bottle Rocket Apps, regularnie udowadniają, że nie doszliśmy jeszcze do granicy możliwości aplikacji w systemie iOS.

    Sukces naszej gry Temple Run w 2012 roku był dla nas kompletnym zaskoczeniem — powiedział Keith Shepherd, współzałożyciel Imangi Studios. –Chcieliśmy po prostu stworzyć fajną i łatwą grę. Gdy jednak trafiła do App Store, okazała się przebojem. W minionym roku Temple Run na platformę iOS pobierano ponad 75 milionów razy.

    Nasze produkty dla platformy iOS odniosły fantastyczny sukces — powiedział Samir Hanna, wiceprezes Autodesk ds. produktów dla klientów indywidualnych. –Początkowo nasz cel był skromny — chcieliśmy udostępnić aplikację SketchBook użytkownikom iPhone’a, aby przybliżyć im ofertę Autodesk. Od tamtej pory minęły zaledwie trzy lata, a oferta Autodesk dla użytkowników iOS obejmuje już 20 aplikacji, które pobierane były ponad 50 milionów razy. Wciąż udostępniamy nowe narzędzia do prac twórczych i projektowania, które okazują się atrakcyjne zarówno dla profesjonalistów, jak i użytkowników prywatnych.

    App Store stworzył nam szanse, o jakich nawet nam się nie śniło — powiedział JJ Abrams z firmy Bad Robot Interactive. –Stworzyliśmy aplikację Action Movie FX, aby umożliwić użytkownikom korzystanie z profesjonalnych efektów specjalnych w samodzielnie montowanych filmach na urządzeniach iPhone, iPad i iPod touch. Niezwykle ucieszyło nas, że miliony fanów na całym świecie uznało ją za ciekawą i przydatną.

    Bottle Rocket Apps zatrudnia obecnie ponad 100 pracowników, którzy na cały etat zajmują się tworzeniem wspaniałych aplikacji — powiedział Calvin Carter, prezes Bottle Rocket Apps. –W mojej ponaddwudziestoletniej karierze w branży technologicznej nigdy nie spotkałem się z platformą rynkową dla oprogramowania, która byłaby równie dynamiczna i aktywna, jak App Store.

    Apple oferuje programistom mnóstwo zasobów i narzędzi ułatwiających tworzenie wspaniałych aplikacji, a także dynamiczny ekosystem i platformę rynkową, na której użytkownicy mogą łatwo i bezpiecznie odkrywać te aplikacje. Apple stwarza też autorom oprogramowania doskonałe warunki do zarabiania na aplikacjach, oferując takie mechanizmy, jak zakupy z aplikacji, subskrypcje i możliwości zarabiania na reklamie. Twórcy aplikacji mają zapewnioną wszechstronną pomoc zarówno w samym App Store, jak i w szerszym ekosystemie.

    Oferta rewolucyjnego serwisu App Store obejmuje ponad 775 000 aplikacji dla użytkowników iPhone’a, iPada i iPoda touch ze 155 krajów świata. Z tego ponad 300 000 to aplikacje stworzone specjalnie dla iPada. Klienci App Store mogą wybierać spośród niezwykle szerokiej gamy aplikacji należących do 23 kategorii, takich jak gazety i magazyny w Kiosku, gry, aplikacje dla biznesu, aplikacje dostarczające wiadomości, aplikacje sportowe, dla osób prowadzących zdrowy i aktywny tryb życia oraz przydatne w podróży.

    ŹródłoApple
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...