Nokia Poland z przyjemnością informuje o rozpoczęciu Nokia Trends Lab, połączenia wirtualnych eksperymentów z imprezą muzyczną. Nokia Trends Lab składa się z serii kreatywnych, interaktywnych warsztatów dla artystów i szerszej publiczności, nieograniczonych do samej imprezy na żywo, ale wzbogaconych o stronę internetową Nokia Trends Lab i inne kanały mediowe.
Podczas
gdy laboratoria zwykle są powiązane z eksperymentami naukowymi, Nokia
ogłosiła wyjątkową inicjatywę oferującą kreatywne forum dla
aspirujących artystów. Celem projektu Nokia Trends Lab jest
umożliwienie młodym talentom spotkania i wymiany doświadczeń z
artystami, którzy mają na swoim koncie osiągnięcia w wybranej
dziedzinie sztuki, a następnie stworzenie w ramach twórczych
eksperymentów czegoś wyjątkowego. Impreza Nokia Trends Lab udostępni
przestrzeń na podzielenie się na żywo wynikami laboratoriów z szerszą
publicznością.
Nokia Trends Lab to międzynarodowy program
zachęcający kreatywne jednostki do skorzystania z bogatych aplikacji
dostępnych w telefonach komórkowych. Centralna strona www.nokiatrendslab.com
odegra główną rolę w całym eksperymencie i będzie udostępniać wyniki
kreatywnych zmagań w ramach Nokia Trends Lab w różnych krajach.
30 lipca ruszyła polska strona internetowa www.nokiatrendslab.pl.
Momentem kulminacyjnym eksperymentu obejmującego muzykę, świat filmu,
mody, fotografii i wizualizacji oraz reklamy będzie impreza, która
odbędzie się 6 października 2007 roku w Warszawie, w dawnej Fabryce
Wódek „Koneser”. Poprzedzające imprezę dwa miesiące, od końca lipca do
końca września, będą poświęcone tematycznym laboratoriom i
eksperymentom kreatywnym prowadzonym pod okiem doświadczonych
artystów-mentorów. Wyniki artystycznych zmagań zostaną zaprezentowane
podczas imprezy Nokia Trends Lab, a towarzyszyć im będą koncerty
polskich i zagranicznych gwiazd muzyki.
Nokia Trends Lab będzie
wsparta kampanią reklamową, która rozpoczęła się pod koniec lipca.
Pierwsza część kampanii pojawi się wyłącznie w Internecie. Obejmie
serwisy społecznościowe oraz strony internetowe.
Firma Nokia
pragnie rozwijać koncept Nokia Trends Lab w kolejnych latach.
Tegoroczna edycja imprez i eksperymentów rozpoczęła się w maju w
Bochum, następne imprezy z tego cyklu odbyły się w Wilnie i w Paryżu.
Wkrótce dołączy do nich Dublin oraz kilka włoskich miast.
Nokia
Trends Lab jest ewolucją imprezy Nokia Trends, która odbyła się m. in.
w Warszawie w dniu 15 lipca 2006 r. na torach Wyścigów Konnych
Służewiec. Gwiazdami polskiej edycji w byli: Mylo DJ, Tiga i
Fisherspooner. Uniegłoroczna edycja miała miejsce w 10 krajach, m.in. w
Grecji, na Węgrzech i we Francji.
O Nokia Trends Lab
Nokia Trends Lab to cykl imprez, które odbywają
się w 2007 r. w Europie. Każda z nich jest kulminacją trwających
wcześniej lokalnych, mobilnych i internetowych działań.
Artyści-mentorzy inspirują osoby o otwartych umysłach do tworzenia
oryginalnych projektów, które są następnie prezentowane podczas imprezy
finałowej fanom muzyki i młodym artystom.