GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Emporia bada zwyczaje polskich konsumentów

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2011-05-16 13:19 - czytano: 44948 razy - komentowano: 20 razy
Emporia bada zwyczaje polskich konsumentówSukces firmy Emporia wynika ze stałego dialogu z grupą docelową. Zgodnie z zasadą słuchania klientów i odpowiadania na ich potrzeby, emporia przeprowadziła ogólnopolskie badanie telefoniczne, którego celem było sprawdzenie opinii na temat użyteczności telefonów komórkowych. Każdy produkt marki emporia musi zapewniać wyjątkową wygodę użytkowania i być zgodny z naczelną zasadą firmy: prosta telefonia dla wszystkich.
REKLAMA
Jest to wymagające i trudne, a najlepiej cel ten osiągnąć, rozmawiając bezpośrednio z użytkownikami.

Aby poznać ich oczekiwania oraz opinie na temat funkcjonalności telefonów komórkowych, zrealizowano badanie na reprezentatywnej próbie 1075 osób. Respondentami były osoby w wieku powyżej 30 lat.

Jedno z zadawanych pytań dotyczyło najczęściej używanych funkcji telefonów komórkowych. Są to w dużej mierze te same funkcje, które zostały wskazywane jako najbardziej pożądane przez osoby, które w najbliższym czasie chcą kupić lub zmienić telefon komórkowy. Najczęściej wykonywaną czynnością jest oczywiście nawiązywanie połączeń (89,1 proc.). Badani często korzystają również z zapisywania numerów w książce telefonicznej (76,5%) oraz wysyłają SMSy (64,6%.). Czwartą co do popularności funkcją telefonu jest budzik, z którego często korzysta 46,7% respondentów.

Aż 41,9 % badanych w pełni przyznaje, że większość telefonów ma wiele niepotrzebnych funkcji.
Z tezą, że telefony są zbyt trudne w obsłudze zgadza się 61,2 %.

Wraz z wiekiem użytkownika maleje ilość wykorzystywanych funkcji telefonu komórkowego. W przypadku osób w wieku 30-50 lat średnia ilość funkcji często używanych to 5,6. W najstarszej grupie, czyli osób w wieku 65 lat i więcej, ten wskaźnik wynosi 3,2. Połowa badanych kobiet używa nie więcej niż czterech funkcji telefonu, zaś połowa mężczyzn maksymalnie trzy. Zależność z wiekiem jest następująca: połowa osób w wieku 30-49 lat używa 5 funkcji, w wieku 50-65 lat – 4 funkcji; a powyżej 65 lat – 2 funkcje.

Z badania wynika, że konsumenci bardziej cenią sobie wygodę, prostotę działania i łatwość obsługi telefonu, niż natłok skomplikowanych funkcji multimedialnych czy skomplikowane, wielostopniowe menu.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, emporia projektuje telefony komórkowe tak, aby jak najlepiej spełniały te potrzeby i ułatwiały konsumentom kontakty z bliskimi.
Źródło: Emporia
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
jak czytam, że EMporia bda konsumentów, to mnie ogarnia biała gorączka, bo sieją informacje, że jak to oni nie badają konsumentów, a ceny mają najdroższe, a nie jest to segment telefonów, które sprzedają się bo są drogie, bo są premium itp..
2011-07-15 23:52
~rev
w takich badaniach uwzględnić pytanie o cenę. bo emporia jest droga- to jest ich główny problem i minus.
2011-07-07 23:48
~ketenter
widziałem z resztą podobne badania podobnej firmy; ciekawe czy wyniki się pokrywaja
2011-05-19 00:05
~rugh
mam [16]
dla nich jedną rade i żadnych badań nie trzeba- wystarczy jak obniża ceny do takich jak ma myphone
2011-05-19 00:03
~rugh
zgadza się, obniżka by im dużo pomogła, ale nei wiem czy bardzo dużo, bo jakościowo myPhone jest lepszy, więc Emporia musiałaby byc jeszcze tańsza od nich, żeby opłacało sie konumentowi kupić go
2011-05-24 23:53
~jola123
no właśenie - kasa kasą, ale Emporia jakościowo nie jest najlepsza... taki średniak wg mnie
2011-05-30 08:20
~resko
nie wiem tak do końca czy jest lepszy pod względem jakości ale na pewno są na równym poziomie a wtedy decyduje wyraźnie cena
2011-06-01 23:03
~rugh
moim zdaniem Emporii obniżka by juz nie pomogła, ewentualnie jakiś re-branding, bo ludzie kojarzą ją ze "zdzieraniem kasy". Niestety austriacy chcieli się "nachapac" kasy za szybko...
2011-06-30 22:56
~olek1
Austriakom się pomyliło, że te same ceny co u nich- zapewne niskie u nas też takie będą. podstawowy błąd marketingowy, którego nie zrobił myphone.
2011-07-07 23:51
~ketenter
niech ktoś mi powie skąd to się bierze, że taka Emporia jest gorsza jakościowo od myPhona, a pozawala sobie na wyższe ceny niż oni...
2011-05-31 22:13
~andy
bo ich cena jest taka sama jak w Niemczech a dokładnie w Austrii skąd pochodzi ta firma- a tam ludzi na to stać.
2011-06-01 23:04
~rugh
zdzierstwo niestety z emerytów;-/
2011-06-01 23:15
~andy
nie każdy producent zdziera!!!
2011-06-02 23:05
~gruf
dobrze, że proponują coś dla emerytów ale no- na polskie warunki są produkty innych firm.
2011-06-06 00:36
~rugh
co masz na mysli piszać "produkty innych firm"?
2011-06-06 08:05
~gruf
na polsk kieszeń jest myPhon! sprawdźcie sobie sami ceny podbnych modeli...
2011-06-07 07:34
~riki
co prawda, to prawda...
2011-06-13 20:40
~eryk
nie jest gorsza, jest zapewne równie dobra ale przegrywa cenowo dlatego o wiele więcej sprzedaje się myphonów
2011-07-07 23:50
~ketenter
w sumie,k o masz rację, bo ja na przykład kojarzę Emporię z drożyzną...
2011-07-01 18:22
~albin
Ciekawe dlaczego wszystkie komentarze są z tego samego IP? Oj konkurencja działa działa.... ale myPhone na tym straci ;)
2011-07-01 21:05
~Expert
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: