środa, 24 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Klienci biznesowi płacą drożej niż inni

    Zobacz również

    Od 2005 roku nastąpiła obniżka cen telefonii komórkowej – wynika z analiz UKE. Były jednak wyjątki: podrożały niektóre usługi w sieci Sami Swoi oraz dla klientów biznesowych Orange – pisze Gazeta Prawna.

    - Reklama -

    Z szacunków UKE wynika, że średnia rzeczywista cena rozmów w przypadku abonentów indywidualnych spadła o ok. 46 proc. i w 2007 roku wynosiła ok. 36 gr za minutę. Cena SMS zmniejszyła się o ok. 36 proc., MMS o ok. 49 proc., a transmisji danych nawet o 80 proc. Według UKE najtaniej rozmawiali abonenci sieci Play. Oni też wysyłali najtańsze SMS i MMS.

    Jak informuje „GP”, w przypadku abonentów biznesowych skala obniżek cen rozmów była niższa niż dla abonentów indywidualnych i wyniosła 32 proc. Na dodatek średnia rzeczywista cena rozmowy – 44 gr za minutę – była wyższa niż w przypadku abonentów indywidualnych. Cena SMS spadła podobnie jak dla abonentów indywidualnych, czyli o 36 proc., ale i tu klienci biznesowi płacili drożej (średnio 47 gr). MMS staniały średnio o 51 proc., ale klienci biznesowi sieci Orange odnotowali 55-proc. podwyżkę ceny tej usługi. Średnia cena transmisji 1 MB danych zmniejszyła się o 81 proc., przy czym w sieci Orange spadek wyniósł jedynie 56 proc.

    W ocenie ekspertów, wyższe średnie rzeczywiste ceny usług w abonamencie biznesowym niż w abonamencie indywidualnym mogą wynikać z niedopasowania taryf do rzeczywistych potrzeb.

    ŹródłoGazeta Prawna
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli i usługi zarządzania AI

    SAS, lider technologii z obszaru danych i sztucznej inteligencji, wprowadza na rynek nowe produkty i usługi, które usprawnią zarządzanie...