niedziela, 19 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wyniki Polkomtel S.A. w 2007 r.

    Zobacz również

    Polkomtel S.A. w 2007 r.: znaczące zwiększenie poziomu zysku netto, dynamiczny przyrost liczby klientów kontraktowych, konsekwentny wzrost efektywności działania.

    - Reklama -

    W 2007 r. Polkomtel S.A. osiągnął zysk netto wyższy o 21% (1 356,9 mln PLN) niż w rekordowym dotąd 2006 r. (1 121,7 mln PLN). Spółka uzyskała w 2007 r. o 12% większe przychody (po wykluczeniu przychodów z rozliczeń międzyoperatorskich). Wyższe przychody to przede wszystkim wynik większej bazy klientów, która na koniec 2007 r. osiągnęła 13 454 tys. Pomimo obniżek stawek międzyoperatorskich całkowite przychody wzrosły o 6%, do poziomu 7 799 mln PLN.

    – Polkomtel S.A. osiągnął tak dobre wyniki m.in. dzięki przyrostowi strumienia przychodowego, dynamicznemu wzrostowi liczby klientów, zwiększeniu efektywności kosztowej, rosnącym przychodom z usług pozagłosowych oraz konsekwentnej realizacji strategii – powiedział Adam Glapiński, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. – Wzrost zysku netto o 21% w 2007 r. jest obiektywnym wskaźnikiem świadczącym o dynamice i tempie rozwoju Polkomtel S.A. Biorąc pod uwagę bardzo dobre wyniki sprzedaży, jakie odnotowujemy od początku roku, najszerszą sieć 3G spośród polskich operatorów oraz inwestycje w wysokości 1,5 mld zł w 2007 r. i prawie taki sam poziom inwestycji w 2008 r. – bieżący rok może być kolejnym spod znaku Plusa.

    „W 2007 r. Polkomtel S.A. był niekwestionowanym liderem pod względem sprzedaży usług kontraktowych. Baza klientów kontraktowych, którzy generują najwyższe przychody, wzrosła o ponad 20%. Cieszy również, że marka Simplus utrzymała nadal wiodącą pozycję pośród wszystkich ofert przedpłaconych obecnych na rynku – podkreślił Jacek Kuźnieców, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży Polkomtel S.A. – Dowodzi to atrakcyjności naszej oferty produktowo-usługowej.”

    Systematyczne obniżanie cen usług spowodowało obniżenie wskaźnika ARPU (średni przychód na użytkownika) o ponad 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym, do poziomu 46,2 PLN. Koszt pozyskania klienta (SAC) wzrósł na koniec 2007 r. o 1% i wynosi 112,4 PLN.

    Na koniec 2007 r. łączna liczba klientów Plusa wyniosła 13 454 tys. i była o ponad 1,4 mln wyższa niż przed rokiem, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Podobnie jak w ubiegłych okresach, przyrost klientów był szybszy wśród klientów z kontraktem (20,1%) – charakteryzujących się większą lojalnością oraz generujących większe przychody niż wśród użytkowników bez kontraktu (6,6%). Przewaga w tym zakresie nad konkurencją zwiększa się z kwartału na kwartał.

    Wzrost zysku na poziomie EBITDA w 2007 r. w stosunku do roku poprzedniego wyniósł 14%.

    Statystyki 4Q’06 4Q’07 Zmiana (%)
    Rok 2006 Rok 2007 Zmiana (%)
    ARPU (PLN) 49,8 46,1 -7,4 53,5 46,2 -13,6
    Koszt pozyskania abonenta SAC (PLN) 106,6 109,8 3,8 111,6 112,4 1,0
    Liczba klientów (’000) 12 008,2 13 454,4 12,0 12 008,2 13 454,4 12,0
    Liczba klientów kontraktowych (’000) 4 834,5 5 803,9 20,1 4 834,5 5 803,9 20,1
    Liczba klientów bez kontraktu (’000) 7 173,7 7 650,5 6,6 7 173,7 7 650,5 6,6

    Wyniki finansowe 4Q’06 4Q’07 Zmiana (%)
    Rok 2006 Rok 2007 Zmiana (%)
    PLN mln






    Przychody ogółem 1 886,1 2 036,8 8,0
    7 359,0 7 799,0 6,0
    EBITDA 614,9 692,5 12,6
    2 477,5 2 823,4 14,0
    Zysk netto 284,8 340,6 19,6
    1 121,7 1 356,9 21,0

    ŹródłoPolkomtel S.A
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG prezentuje nowe bezprzewodowe słuchawki douszne LG TONE Free z grafenem

    LG Electronics wprowadza na globalny rynek najnowszy model słuchawek TONE Free T90S, który jest gwarancją bardzo dobrej jakości dźwięku....