poniedziałek, 20 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wyniki operatora PLAY w 2007 roku

    Zobacz również

    Operator komórkowy PLAY rozpoczął komercyjną działalność z dniem 16 marca 2007 r. Od tego czasu liczba punktów sprzedaży usług abonamentowych wzrosła do około 450, a usługi przedpłacane są dostępne w ponad 40.000 punktach sprzedaży na terenie całego kraju.

    - Reklama -

    W ciągu IV kw. 2007 r. liczba klientów korzystających z usług PLAY wzrosła z około 435.000 do 850.000, co daje wzrost udziału PLAY w ogólnej liczbie nowych klientów usług mobilnych z 20% w III kw. 2007 r. do 27% w IV kw. 2007 r.

    Na dzień 31 grudnia 2007 r. baza użytkowników PLAY składała się z około 230.000 klientów usług abonamentowych oraz 620.000 klientów usług przedpłaconych (na kartę).

    24 stycznia 2008 r. PLAY poinformował, że świadczył swoje usługi dla ponad 1.000.000 klientów, a do końca 2008 r. spółka zamierza pozyskać 2.000.000 użytkowników.

    Przychody PLAY wzrosły o 86% z 63,1 mln zł w III kw. 2007 r. do 117,6 mln zł w IV kw. 2007 r., a w całym 2007 r. wyniosły 235,4 mln zł (65,7mln euro). Przychody jednostkowe generowane przez użytkowników usług PLAY (ARPU) są wyższe od średniej rynkowej zarówno w segmencie usług abonamentowych jak i przedpłaconych.

    Na dzień 31 grudnia 2007 r. PLAY posiadał ponad 700 aktywnych stacji bazowych UMTS w 19 miastach. Budowa własnej sieci skutkuje wzrostem marży, gdyż ruch kierowany wcześniej w oparciu o umowy roamingu krajowego jest przenoszony do własnej sieci UMTS.

    Koszty pozyskania klientów, wydatki na reklamę i promocję oraz koszty roamingu krajowego spowodowały wzrost strat generowanych przez PLAY w początkowej fazie działalności do poziomu 226,0 mln zł (63,1 mln euro) w IV kw. 2007 r. oraz 657,0 mln zł (183,4 mln euro) w 2007 r., a udział Netii w tych stratach wyniósł odpowiednio 52,9 mln zł (14,8 mln euro) oraz 165,2 mln zł (46,1 mln euro). Oczekuje się, że wzrost przychodów z rosnącej bazy użytkowników oraz rosnące dzięki wybudowaniu własnej sieci marże przyczynią się w pierwszej kolejności do ustabilizowania poziomu ponoszonych strat, a następnie doprowadzą do osiągnięcia pozytywnej EBITDA w 2010 r.

    ŹródłoNetia
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG prezentuje nowe bezprzewodowe słuchawki douszne LG TONE Free z grafenem

    LG Electronics wprowadza na globalny rynek najnowszy model słuchawek TONE Free T90S, który jest gwarancją bardzo dobrej jakości dźwięku....