niedziela, 5 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wyniki badania na temat korzystania na co dzień z usług telekomunikacyjnych

    Zobacz również

    Smartfon czy telefon stacjonarny? Jeden aktywny numer czy więcej? Internet mobilny w telefonie, stacjonarny czy po Wi-Fi? Czy korzystamy z usług over-the-top (OTT)? Czy używamy aplikacji bankowych? I ile wydajemy, żeby być online i móc korzystać z cyfrowych usług? To tylko niektóre pytania, jakie zadaliśmy na potrzeby najnowszego badania konsumenckiego. ak się okazuje, z telefonii stacjonarnej korzysta już tylko ok. 9 proc. badanych.

    - Reklama -

    Większość z nich posiada stacjonarny telefon z przyzwyczajenia. Dotyczy to też firm – zdecydowana większość, bo blisko 80 proc., odeszła już od telefonii stacjonarnej.

    Jeśli korzystamy z komórek, to w zdecydowanej większości ze smartfonów. Z operatorem najczęściej wiążemy się abonamentem, choć jedna trzecia z nas woli telefon na kartę, a średni miesięczny rachunek to niemal 50 zł. Zdecydowanie doceniamy fakt, że opłaty za rozmowy na terenie Unii Europejskiej zrównały się z krajowymi – już niemal 90 proc. z nas korzysta z roamingu podczas podróży po Europie.

    Za to do bankowości mobilnej wciąż się przyzwyczajamy – aplikację bankową w telefonie ma prawie 40 proc. z nas, za to ci, którzy ją posiadają, często decydują się korzystać z niej nawet kilka razy w tygodniu. Blisko połowa z badanych nie korzysta z żadnych usług OTT, zaś przez korzystających zdecydowanie najczęściej wskazywane są usługi komunikacyjne. Mimo to, wciąż większe znaczenie mają tradycyjne rozmowy głosowe oraz wiadomości wysyłane przez SMS/MMS niż komunikatory.

    Dostęp do internetu ma już ponad 70 proc. klientów indywidualnych, z czego ponad 90 proc. posiada internet mobilny w telefonie, a 67 proc. usługę stacjonarną. Średnia miesięczna opłata za internet mobilny wynosi niemal 45 zł, a maksymalna prędkość pobierania danych to średnio 70,7 Mb/s. W przypadku firm odsetek posiadających dostęp do internetu sięga 86 proc. i ponad połowa z nich deklaruje, że jest to dostęp stacjonarny.

    ŹródłoUKE
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...