czwartek, 16 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wirtualna Polska: Wyniki zgodne z oczekiwaniami i finalizacja prac nad uruchomieniem telewizji WP

    Zobacz również

    35-procentowy wzrost skorygowanej EBITDA i 38-procentowy wzrost przychodów gotówkowych ze sprzedaży usług, rozwój produktów opartych o dane użytkowników w segmencie e-commercu turystycznego, postępująca personalizacja treści oraz finalizacja prac nad uruchomieniem telewizji Wirtualnej Polski. Grupa WP podsumowała trzeci kwartał 2016 roku.

    - Reklama -

    Osiągnięcia biznesowe Wirtualnej Polski
    W trzecim kwartale tego roku Wirtualna Polska konsekwentnie realizowała strategię „MoViBE”: mobile, video, big data i e-commerce, poprzez rozwój produktów w tych obszarach. Postępująca konsolidacja rynku i stale pogłębiana synergia działań pomiędzy spółkami holdingu, a także  wykorzystanie autorskich mechanizmów big data działających na styku treści oraz tradycyjnej i natywnej reklamy w obszarze handlu elektronicznego znacząco przyczyniły się do osiągnięcia przez firmę prezentowanych wyników.

    – W mijającym kwartale osiągnęliśmy wzrost przychodów mimo stałej bazy użytkowników. Było to możliwe dzięki poprawie efektywności wykorzystywania powierzchni reklamowej – wprowadzeniu nowej platformy portalowej, rozwojowi narzędzi big data i produktów dedykowanych dla e-commerce. Jako nieliczni na rynku potrafimy łączyć aktywność użytkownika pomiędzy urządzeniami w coraz większej skali oraz antycypować jego potrzeby zakupowe
    – powiedział Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A.

    Ponadto spółka finalizowała działania związane z uruchomieniem telewizji Wirtualnej Polski. Zakończono prace nad rozwojem infrastruktury niezbędnej do produkcji własnej, na które składać się będą trzy pasma #dziejesienazywo: publicystyczne, newsowe i lifestylowe oraz zakupiono większość kontentu zagranicznego, z którego znaczna część znajdzie się w bezpłatnej kolekcji VOD – uruchomionej równolegle ze startem stacji –  2 grudnia bieżącego roku.

    Komfort konsumowania treści wideo, jaki tworzymy dla naszych odbiorców – linearnie i na życzenie na dowolnym urządzeniu – będzie miał jednoznacznie pozytywny bilans – powiedział Michał Brański, Przewodniczący Rady Nadzorczej WP1 Sp. z o.o. i VP Product Strategy w Grupie Wirtualna Polska.  – Będziemy relacjonować rzeczywistość tak, by ludzie mieszkający w regionach nie czuli się pominięci, pełną garścią będziemy czerpali z dynamiki internetowej i różnych form interaktywności. Innymi słowy, będziemy szybsi i bardziej zintegrowani z onlinem. Chcemy pokazywać całe spektrum opinii, telewizja WP będzie telewizją konfrontacji różnych środowisk, ale w duchu pozytywnym, budującym  – wyjaśniał Brański.

    Wyniki finansowe
    Skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług Grupy w trzecim kwartale 2016 roku wzrosły o ponad 31%, do poziomu 103 mln zł. Przychody gotówkowe ze sprzedaży wyniosły blisko 95 mln zł i były wyższe o ponad 38% w porównaniu analogicznego okresu roku poprzedniego. Wypracowana EBITDA Grupy była wyższa o 31% i wyniosła 28 mln zł, natomiast skorygowana EBITDA wzrosła o 35 % do poziomu 34 mln zł porównując trzeci kwartał 2016 do tego samego okresu w 2015 roku.

    Skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług Grupy w okresie dziewięciu pierwszych miesięcy 2016 roku wzrosły o niemal 31%, do poziomu 292 mln zł. Natomiast przychody gotówkowe ze sprzedaży przekroczyły 266 mln zł i były wyższe o przeszło 35% w porównaniu do przychodów ze sprzedaży analogicznego okresu roku 2015. Wypracowana EBITDA Grupy była wyższa o prawie 35% i wyniosła niemal 85 mln zł, natomiast skorygowana EBITDA wzrosła o 28 % do poziomu 95 mln zł.

    Istotne zdarzenia, które wystąpiły w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku
    Wpływ na bieżącą działalność Grupy w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku miały przede wszystkim: decyzja koncesyjna przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego o charakterze uniwersalnym przez jednostkę zależną od Wirtualnej Polski, finalizacja transakcji przejęcia TotalMoney.pl Sp. z o.o., właściciela wiodącej porównywarki finansowej TotalMoney.pl, nabycie udziałów w spółce Nocowanie.pl Sp. z o.o. oraz rozszerzenie (o dodatkowe 50 milionów złotych) dostępnego kredytu inwestycyjnego przeznaczonego na nabycia spółek i aktywów trwałych, co ma zapewnić Grupie elastyczność w realizacji przyjętej strategii akwizycyjnej.

    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Karta debetowa mPay nareszcie dostępna dla wszystkich

    mPay z przyjemnością ogłasza, że od dziś karta debetowa mPay jest dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji. Dzięki niej będziecie...