UPC Polska razem z partnerami, w tym Fundacją Polskiego Funduszu Rozwoju, UPC Biznes i Fundacją Digital Poland, nagrodzi przedsiębiorców i innowatorów społecznych, którzy w oparciu o nowe technologie tworzą rozwiązania wspierające firmy, społeczności i obywateli w czasach pandemii. Inicjatywa to jeden z elementów długofalowego zaangażowania UPC w rozwój społeczeństwa i gospodarki cyfrowej w Polsce. Hasłem 7. edycji jest Think Digital. Oficjalny patronat nad
programem objęły Ministerstwo Rozwoju i Ministerstwo Cyfryzacji.
COVID-19 zmienił potrzeby konsumentów i stworzył nowe wyzwania dla firm, przyspieszając cyfrową transformację w wielu branżach. Według IDC, firmy transformujące się cyfrowo do 2023 r. będą generować 52% światowego PKB. Zamknięcie w domach i izolacja społeczna wywarły znaczący wpływ na biznes, społeczności i jednostki, pokazując cyfrowe wykluczenie seniorów i osób z niepełnosprawnościami, a także rosnącą niepewność związaną z przyszłością rynku pracy. Badania pokazują, że cyfryzacja odegra kluczową rolę w post-pandemicznym świecie, zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i społecznym.
– Pandemia koronawirusa spowodowała nagłe i głębokie zmiany gospodarcze i społeczne. W UPC wierzymy, że jednym ze skutecznych sposobów, aby sprostać nowym wyzwaniom, jest szybki rozwój internetu gigabitowego i adaptacja nowych technologii. Hasło tegorocznej edycji Think Big to „Think Digital”. Naszym celem jest wyróżnienie przedsiębiorców i innowatorów społecznych, którzy tworzą cyfrowe rozwiązania dla firm, społeczności i obywateli, pozwalające im dołączyć do cyfrowego świata i rozwijać się dzięki oferowanym przez niego możliwościom. – Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.
Program skierowany jest do przedsiębiorców, którzy oferują rozwiązania pomagające małym i średnim firmom, a także indywidualnym przedsiębiorcom w pełni wykorzystać możliwości cyfrowe i rozwijać biznes w internecie, zwłaszcza w obliczu wyzwań spowodowanych pandemią COVID-19. Zwycięzcy Think Big: Think Digital otrzymają szansę na pilotażowe wdrożenie swoich rozwiązań lub na ich rozwój, a także wsparcie marketingowe i możliwość networkingu w gronie uznanych partnerów programu. Pula nagród finansowych wynosi 100 000 zł.
Nagrody zostaną przyznane w trzech kategoriach:
- Think Digital – innowacyjne rozwiązania, które pomagają małym i średnim firmom, a także indywidualnym przedsiębiorcom w pełni wykorzystać możliwości cyfrowego świata, szczególnie w nowej, post-pandemicznej rzeczywistości. Głównym partnerem kategorii jest UPC Biznes.
- Think Social – rozwiązania non-profit, które w oparciu o nowe technologie, wspierają osoby indywidualne i społeczeństwo, pomagając walczyć z wykluczeniem. Głównym partnerem kategorii jest Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju.
- Think Transformation – najbardziej spektakularne przyspieszenia cyfrowej transformacji w korporacjach, generujące znaczny wzrost. Głównym partnerem kategorii jest Fundacja Digital Poland.
– Pandemia COVID-19 postawiła nas wszystkich – obywateli, instytucje publiczne i biznes – przed koniecznością przewartościowania dotychczas obowiązujących dogmatów i sposobów działania. Przykładem takiej twórczej mobilizacji w walce z kryzysem są właśnie takie inicjatywy, jak Think Big. To rozwiązania, które stały się możliwe dzięki spotkaniu ludzkiej pomysłowości i wyobraźni z potencjałem technologii. Będą służyć nie tylko doskonaleniu modeli biznesowych, ale, co szczególnie istotne, też innowacjom społecznym, które wychodzą naprzeciw potrzebom słabszych. – wicepremier, minister rozwoju Jadwiga Emilewicz
THINK BIG: THINK DIGITAL – JAK APLIKOWAĆ?
Do udziału zapraszamy indywidualnych przedsiębiorców, spółki z segmentu mikro oraz MŚP, a dodatkowo, w kategorii Think Social, stowarzyszenia i fundacje. Aby wziąć udział w konkursie należy posiadać funkcjonujące i zweryfikowane rozwiązania w postaci produktów fizycznych, cyfrowych lub usług, bądź działające prototypy wymienionych powyżej rozwiązań, odpowiadające obszarom programu. Uczestnicy powinni prowadzić działalność gospodarczą lub realizować misję społeczną na terenie Polski.
- By zgłosić się do programu należy w terminie do 4 września wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej www.thinkbig.upc.pl. W ramach pierwszego etapu, Jury wyłoni 18 rozwiązań (12 z kategorii Think Digital i 6 z kategorii Think Social).
- Następnie, do końca października, odbędzie się faza półfinałowa, w efekcie której zostanie wybranych 9 najlepszych projektów (6 z kategorii Think Digital i 3 z kategorii Think Social), które wezmą udział w finałach programu.
- Pula nagród finansowych tej edycji to 100 000 zł – zwycięzcy kategorii Think Digital i Think Social otrzymają po 50 000 zł oraz szansę na pilotażowe wdrożenie/rozwój swojego rozwiązania we współpracy z UPC Polska lub innym partnerem programu.
- UPC Polska, wspólnie z Fundacją Digital Poland, w kategorii Think Transformation przyzna również nagrodę korporacji, która odznaczyła się najbardziej spektakularnym przyspieszeniem transformacji cyfrowej.
NAGRODY I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W VII EDYCJI THINK BIG: THINK DIGITAL
W kategorii Think Digital:
- Nagroda pieniężna w wysokości 50 000 zł dla zwycięzcy kategorii.
- Szansa na pilotażowe wdrożenie przez zwycięzcę swojej usługi w ramach współpracy z UPC polska lub innym partnerem programu.
- Możliwość networkingu w gronie uznanych partnerów programu.
- Wsparcie marketingowe.
- Przedstawienie rozwiązania w specjalnym raporcie podsumowującym edycję Think Digital.
W kategorii Think Social:
- Nagroda pieniężna w wysokości 50 000 zł dla zwycięzcy kategorii.
- Możliwość networkingu w gronie uznanych partnerów programu.
- Wsparcie marketingowe.
- Możliwość dalszego rozwoju projektu we współpracy z Fundacją PFR oraz UPC Polska.
PATRONAT: Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Cyfryzacji
PARTNER GŁÓWNY KATEGORII THINK DIGITAL: UPC Biznes
PARTNER GŁÓWNY KATEGORII THINK SOCIAL: Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju
PARTNER GŁÓWNY KATEGORII THINK TRANSFORMATION: Fundacja Digital Poland (przy wsparciu platformy Digital Innovation CEE, promując inicjatywy dla przedsiębiorców takie jak UPC Think Big, stworzonej przez Fundację, by wspierać współpracę między startupami i korporacji).
PARTNERZY: The Heart, SpeedUp Venture Capital Group, Miasto Stołeczne Warszawa, Aula Polska, Sukces Pisany Szminką, Korn Ferry, Baker McKenzie, ENKY Consulting, Facebook, Microsoft, Dirlango, Accenture, American Chamber of Commerce in Poland