poniedziałek, 20 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    UMTS czas zacząć

    Zobacz również

    Zainteresowanie możliwościami UMTS w Polsce cały czas rośnie i obecnie sięga 42 %, co oznacza, że przeszło 7 mln posiadaczy telefonów komórkowych chciałoby przejść na nowy standard.

    - Reklama -

     Dla porównania w 2001 r. zaledwie co czwarta osoba (27%) była zainteresowana korzystaniem z usług UMTS, dwa lata później odsetek ten wzrósł do 34% – wynika z badania TNS Telecoms Index przeprowadzonego przez TNS OBOP.

    Operatorzy nie śpieszą się z uruchomieniem UMTS – nowego standardu telefonii komórkowej. Najbardziej zawansowana w swoich pracach jest Era, która od niedawna oferuje usługę szybkiego mobilnego Internetu – Blue Connect. Zasięg UMTS Plusa ogranicza się do serca Warszawy i nie jest jeszcze oferowany komercyjnie, natomiast Idea jak na razie nie ujawnia swoich działań tym zakresie.
    Ostrożność operatorów zwiększa obserwacja rynku zachodniego, na którym telefonia trzeciej generacji bardzo wolno zastępuje GSM. Niemniej jednak moment nadejścia technologii 3G zbliża się nieuchronnie – operatorzy są zobowiązani wymogami koncesji, aby już w 2007 roku zapewnić dostęp do UMTS 20 % Polaków.

    Wykres 1. Zainteresowanie korzystaniem z telefonii trzeciej generacji w Polsce w latach 2001-2005.
    Podstawa: posiadacze telefonów komórkowych.

    W związku z rozstrzygnięciem przetargu URTiP na rezerwację częstotliwości w paśmie UMTS, nie milkną dyskusje o pojawieniu się kolejnego gracza na rynku komórkowym. W tym kontekście bardzo wzrosło zainteresowanie Netią, zarówno w mediach jak wśród użytkowników.  A jak Netię postrzegają Polacy?
    Jak wynika z badań wizerunku przeprowadzonych przez TNS OBOP, Netia szczególnie dobrze oceniana jest pod względem wzrostu jej pozycji na rynku telekomunikacyjnym, szerokości zakresu usług, stabilności, prestiżu oraz innowacyjności we wprowadzaniu nowych technologii. Pozytywnie postrzegany jest również profesjonalizm Netii w obsłudze klienta.

    Wykres 2. Ocena poszczególnych elementów wizerunku Netii.
    Podstawa: Osoby zamieszkujące regiony działania Netii i znający tego operatora, październik 2004.


    „Wśród respondentów Netia ma opinię firmy z dużym potencjałem rozwojowym, oferującej wiele, często nowatorskich rozwiązań. Są to cechy, którymi powinien charakteryzować się operator nowoczesnej technologii, jaką jest UMTS” – mówi Anna Karczmarczuk, lider sektora Technology w TNS OBOP.

    źródło: TNS OBOP

    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG prezentuje nowe bezprzewodowe słuchawki douszne LG TONE Free z grafenem

    LG Electronics wprowadza na globalny rynek najnowszy model słuchawek TONE Free T90S, który jest gwarancją bardzo dobrej jakości dźwięku....