poniedziałek, 20 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Tydzień z Internetem 2013 w Polsce

    Zobacz również

    Ruszyła ogólnoeuropejska kampania „Tydzień z Internetem 2013”, w której w poprzednich dwóch edycjach wzięło udział już ponad 15 tysięcy uczestników w Polsce, a w całej Europie aż 250 tysięcy! Uczestnictwo w spotkaniach, seminariach oraz konkursach organizowanych z tej okazji pozwoli ludziom na całym świecie poznać możliwości jakie daje Internet. Akcja potrwa do 24 marca 2013 roku. Jednym z głównych partnerów tegorocznej edycji kampanii w Polsce jest firma Microsoft.

    - Reklama -

     W ramach kampanii „Tydzień z Internetem” w dniach 18 – 24 marca odbędzie się cykl spotkań w 400 placówkach obejmujących biblioteki, szkoły, domy kultury, pracownie komputerowe i w inne instytucje oferujące publiczny dostęp do Internetu na terenie całej Polski. Uczestnicy spotkań, seminariów i akcji specjalnych będą zachęcani do poznawania możliwości, jakie daje Internet, a także udziału w konkursach. W organizację spotkań zaangażowały się liczne stowarzyszenia i instytucje publiczne, jak również wolontariusze. Spotkania, podczas których uczestnicy będą rejestrować swój udział korzystając z internetowego licznika, zorganizowane zostaną według 8 różnych scenariuszy przygotowanych przez koordynatorów kampanii.

    – „Tydzień z Internetem” to inicjatywa szczególna. Jej kluczowym elementem są liczne spotkania organizowane w ramach kampanii w całej Polsce, od małych miasteczek po duże miasta. Spotkania te inspirują i motywują ludzi do korzystania z Internetu, pokazują, co ciekawego i wartościowego można w sieci znaleźć. Odpowiadają tym samym na największe wyzwanie – brak potrzeby korzystania z Internetu, będący od lat największą barierą w używaniu z nowoczesnych technologii. „Tydzień z Internetem” wyróżnia także jego powszechność – w kampanię włączają się bardzo różne instytucje: od bibliotek, poprzez szkoły, pracownie komputerowe, stowarzyszenia, na urzędach pracy kończąc. Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu w akcję licznych partnerów z wielu środowisk, w tym sektora biznesowego – w postaci wsparcia ze strony firm Microsoft i UPC, a także pomocy wolontariuszy Orange Polska w realizacji zajęć odbywających się w ramach kampanii. To właśnie dzięki partnerom „Tydzień z Internetem” z każdym rokiem odbywa się z coraz większym rozmachem. – powiedział Rafał Kramza, Prezes Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

    Częścią kampanii Tydzień z Internetem 2013 jest konkurs „Odkrycia – Przeżycia”. Zadanie konkursowe dla uczestników spotkań polega na wypełnieniu formularza online, w tym na dokończeniu trzech zdań: „Najbardziej zaskoczyło mnie…”, „Teraz już wiem, że…”, „Internet dla mnie to…”. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody, przekazane przez Microsoft, Orange Polska oraz UPC Polska.

    Dzięki angażowaniu się w takie kampanie jak Tydzień w Internecie chcemy wpłynąć na włączenie cyfrowe, zarówno młodych ludzi, jak i osób powyżej 55 roku życia. Świadome korzystanie z Internetu może przynieść wiele korzyści i znacząco poprawić komfort życia osobom w każdym wieku. – powiedział Marek Kosycarz, Dyrektor ds. Odpowiedzialności Społecznej w polskim oddziale Microsoft.

    Międzynarodową kampanię organizuje Telecentre-Europe, pozarządowa organizacja zrzeszająca sieci telecentrów z różnych krajów, którą wspiera grupa partnerów zwana Get Online Week Alliance, zawiązana przez firmy Microsoft, Accenture oraz Liberty Global. W koordynację polskiej edycji „Tygodnia z Internetem” zaangażowały się takie instytucje jak: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo (FPMiINR) i Stowarzyszenie Miasta w Internecie (SMWI). Krajowi partnerzy kampanii dołożyli starań, aby nawiązać współpracę z lokalnymi władzami, firmami teleinformatycznymi, szkołami, uczelniami wyższymi i innymi instytucjami mającymi na celu zachęcenie młodych ludzi do czerpania korzyści z Internetu.

    „Tydzień z Internetem 2013” ma aktywne wsparcie ze strony ważnych osobistości, pełniących najwyższe funkcje na poziomie krajowym i europejskim. Kampanię wspiera Neelie Kroes, Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej i Komisarz Unii Europejskiej ds. Agendy Cyfrowej. Natomiast polską edycję kampanii Honorowym Patronatem objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski. Akcję wspiera również Lider Cyfryzacji w Polsce – Włodzimierz Marciński.

    ŹródłoMicrosoft
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG prezentuje nowe bezprzewodowe słuchawki douszne LG TONE Free z grafenem

    LG Electronics wprowadza na globalny rynek najnowszy model słuchawek TONE Free T90S, który jest gwarancją bardzo dobrej jakości dźwięku....