poniedziałek, 20 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    TP sprzedaje spółkę zależną Ditel

    Zobacz również

    Wczoraj Telekomunikacja Polska podpisała z Grupą European Directories umowę przedwstępną odsprzedaży 100 proc. akcji Ditel SA, spółki należącej do Grupy TP, która zajmuje się wydawaniem książek telefonicznych.

    - Reklama -

    Sprzedaż akcji spółki Ditel SA jest kolejnym etapem realizacji strategii na lata 2008-2010 ogłoszonej przez Grupę TP w lipcu 2007, a dotyczącej optymalizacji operacyjnej Grupy TP. Wartość całkowita potencjalnej transakcji wynosi 20 milionów euro.

    Transakcja jest kamieniem milowym w realizacji strategii wzmocnienia działalności podstawowej Grupy TP, a jednocześnie ułatwia działanie firmy w nowych obszarach. Umożliwia również  spółce Ditel rozwój w ramach Grupy skoncentrowanej na działalności w obszarze tzw. Yellow/White pages. Jestem przekonany, że European Directories jest dobrym partnerem dla rozwoju firmy Ditel i mam nadzieję na dobrą współpracę – powiedział Benoit Merel, Dyrektor Wykonawczy Grupy TP ds. Finansów, Członek Zarządu TP.

    Ditel S.A. publikuje książki telefoniczne White and Yellow Pages jest dostawcą usług informacji internetowej w serwisie www.ditel.pl. Firma rozpoczęła działalność w 2000 r. jako jednostka należąca do Telekomunikacji Polskiej i została przekształcona w spółkę zależną w 2002 r. Przychody firmy w 2006 wyniosły 98 mln zł.

    European Directories jest firmą o zasięgu międzynarodowym, będącą liderem lub zajmującą kluczową pozycję na wielu rynkach europejskich, m.in. w Holandii, Finlandii, Danii, Austrii, Czechach, Szwecji, Gibraltarze, Słowacji i w Polsce, gdzie jest właścicielem firmy Polskie Książki Telefoniczne – pkt.pl. Grupa zatrudnia ok. 4000 pracowników i obsługuje ponad 700 tys. klientów.

    Realizacja umowy przedwstępnej zależeć będzie od pozytywnej opinii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), która jest spodziewana w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

    ŹródłoTP S.A
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Inicjatywy Sony na rzecz dostępności z okazji Światowego Dnia Wiedzy o Dostępności

    Celem Sony jest „wypełniać świat emocjami dzięki potencjałowi kreatywności i technologii”. Firma pragnie więc przyczyniać się do powstania inkluzywnej...