wtorek, 30 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Sony wprowadza nową rodzinę domowych produktów audio BRAVIA Theatre

    Zobacz również

    Firma Sony wzmacnia BRAVIA jako markę symbolizującą najlepsze wrażenia w kinie domowym. Wraz z rozwojem usług streamingowych popularność zyskało oglądanie filmów w domu. A ponieważ wiele produktów Sony — między innymi cyfrowe kamery kinowe, monitory referencyjne i słuchawki studyjne — jest powszechnie stosowanych przez profesjonalistów zajmujących się produkcją filmową, firma dokładnie rozumie przemysł filmowy oraz zamierzenia twórców treści. Nowe produkty BRAVIA jeszcze bardziej wzmacniają realizm filmów i zapewniają wyjątkowy obraz i dźwięk, dzięki czemu seanse w domu w zachowują magię dużego ekranu kinowego. Łącząc telewizory, soundbary i inne produkty do kina domowego pod jedną marką, Sony tworzy kompleksową ofertę dla osób poszukujących najpełniejszego wrażenia kina, z odzwierciedlającym zamysł twórców olśniewającym obrazem i sugestywnym dźwiękiem. Dopasowanie funkcji i wzornictwa telewizorów BRAVIA i domowych produktów audio BRAVIA Theatre pomoże nabywcom w tworzeniu pełnych zestawów rozrywkowych, będących źródłem wyjątkowych kinowych wrażeń we własnych czterech ścianach.

    - Reklama -


    BRAVIA Theatre: wciągający, kinowy dźwięk na domowych seansach filmowych
    Firma Sony ma niepowtarzalne, bogate doświadczenie w branży filmowej — od kamer i monitorów profesjonalnych po produkcję i dystrybucję filmów. Atuty te wykorzystano podczas prac nad nową linią domowych produktów audio BRAVIA Theatre. Projektanci skupili się na różnicach między warunkami oglądania w kinie i w domu, a następnie podjęli różne działania, by zapewnić tak samo wciągający dźwięk w warunkach domowych. Sala kinowa ma starannie zaprojektowaną akustykę. Emisja dźwięku z dużej liczby głośników umieszczonych na suficie i ścianach umożliwia stworzenie lokalnego pola dźwiękowego, bez reszty wciągającego widzów. Produkty BRAVIA Theatre zapewniają ten sam rodzaj kinowej akustyki w warunkach domowych.

    Firma Sony od dziesięcioleci odgrywa kluczową rolę w projektowaniu i rozwoju profesjonalnego sprzętu do produkcji filmowej, a także produkcji i dystrybucji filmów — mówi Yoshihiro Ono, dyrektor jednostki Home Entertainment w Sony Corporation — Zdobyła w tym czasie niezrównane doświadczenie, które obecnie może wykorzystywać w pionierskich telewizorach BRAVIA i domowych produktach audio BRAVIA Theatre. Z radością wprowadzamy na rynek nowe telewizory BRAVIA i domowe produkty audio BRAVIA Theatre, których nowe, fascynujące funkcje nadają nową jakość domowym seansom filmowym. ​

    Główne technologie, cechy i funkcje domowych produktów audio BRAVIA Theatre z 2024 r.

    Opracowana przez Sony technologia 360 Spatial Sound Mapping1 wytwarza wirtualne głośniki w miejscach, w których nie ma głośników fizycznych, na przykład nad słuchaczem i po bokach. Pozwala zapewnić dźwięk przestrzenny 360° zoptymalizowany do właściwości konkretnego pomieszczenia, z rozległym polem dźwiękowym otaczającym widza dźwiękiem z różnych stron. W rezultacie powstaje wrażenie znane z kina — bez konieczności zainstalowania fizycznych głośników na suficie lub ścianach. Dawniej do wytworzenia wirtualnych głośników potrzebny był zarówno soundbar, jak i tylne głośniki. Nowe soundbary BRAVIA Theatre Bar 9 i BRAVIA Theatre Bar 8 pozwalają korzystać z zalet technologii 360 Spatial Sound Mapping bez dodatkowych urządzeń. Rozszerzone pole dźwięku przestrzennego zapewnia również zestaw BRAVIA Theatre Quad, w którego skład wchodzą cztery smukłe głośniki.

    Produkty BRAVIA Theatre2 są zgodne z technologią optymalizacji pola brzmieniowego, która automatycznie dostosowuje dźwięk z poszczególnych głośników do układu pomieszczenia. Dzięki niej łatwiej jest optymalnie rozmieścić sprzęt i doświadczyć oddziaływania kinowego dźwięku we własnym domu.

    Technologia Acoustic Center Sync integruje źródło dźwięku, na przykład soundbar, z telewizorem. W rezultacie powstaje kinowa konfiguracja, w której dźwięk dokładnie pasuje do akcji na ekranie. Nagłośnienie sali kinowej obejmuje głośniki umieszczone bezpośrednio za ekranem. Emitowany z nich dźwięk przenika przez liczne otworki w ekranie, dzięki czemu dialogi i dźwięki pokrywają się z wyświetlanym obrazem i dobiegają z właściwego miejsca. Kiedy telewizor BRAVIA zostanie połączony z produktem BRAVIA Theatre, technologia Acoustic Center Sync scala dźwięk z głośników telewizora i soundbara. W rezultacie dźwięk zdaje się dobiegać bezpośrednio z ekranu, tak jak w kinie.

    Połączenie domowego produktu audio BRAVIA Theatre5 ze zgodnym telewizorem BRAVIA6 umożliwia użycie nowej funkcji Voice Zoom 37. Wykorzystuje ona sztuczną inteligencję do rozpoznawania dialogów i zwiększa albo zmniejsza ich głośność, aby nawet ciche rozmowy były dobrze słyszalne i wyraźne.

    Ustawienia funkcji Voice Zoom 3 oraz produktów audio BRAVIA Theatre połączonych z telewizorem BRAVIA można zmieniać w nowej aplikacji BRAVIA Connect (dawniej Home Entertainment Connect), bez nakładania menu telewizora na obraz na ekranie8.

    ・Dodatkowe głośniki

    Aby uzyskać potężny, głęboki bas i lepszy efekt przestrzenny, użytkownik może powiększyć zestaw o bezprzewodowy subwoofer lub tylne głośniki. Firma Sony oferuje dwa zgodne modele subwooferów — 300-watowy SA-SW5 z przetwornikiem akustycznym 180 mm i membraną bierną oraz SA-SW3 — które dzięki łączu bezprzewodowemu można ustawić w dowolnie wybranym miejscu. Zestaw SA-RS5 składa się natomiast z dwóch tylnych głośników z wewnętrznymi akumulatorami i jednostkami skierowanymi w górę. Wbudowane źródło zasilania ułatwia ich rozmieszczanie w różnych lokalizacjach. Głośniki tylne znacznie zwiększają ponadto czystość i zasięg dźwięku generowanego przez technologię 360 Spatial Sound Mapping.

    Nowy głośnik naramienny Sony ma otwartą konstrukcję, ale wytwarza dźwięk tylko dla słuchacza. Pozwala głośno słuchać wciągającego dźwięku kinowego bez obaw, że będzie to przeszkadzać otoczeniu, a po dodaniu zgodnego telewizora BRAVIA z technologią dźwięku przestrzennego 360° otacza użytkownika ze wszystkich stron dźwiękiem Dolby Atmos. Funkcja Speaker Add umożliwia podłączenie do telewizora lub innego urządzenia dwóch głośników BRAVIA Theatre U. Każdy widz słyszy wtedy czysty, wciągający dźwięk przestrzenny i może nastawiać żądaną głośność.

    Soundbary BRAVIA Theatre 9 i 8 oraz zestaw BRAVIA Theatre Quad obsługują nie tylko popularne standardy Dolby Atmos i DTS:X — mają również certyfikat IMAX® Enhanced10.

    IMAX:

    Cieszymy się, że nowe telewizory Sony BRAVIA z certyfikatem IMAX Enhanced i domowe produkty audio BRAVIA Theatre zapewnią widzom niezrównane wrażenia kinowe w domu — mówi Vikram Arumilli, SVP i GM, Streaming and Consumer Technology w IMAX. — IMAX Enhanced ma zachowywać i podkreślać wizję i zamierzenia twórców filmowych, a powiększona oferta urządzeń Sony daje fanom dodatkowe możliwości doświadczenia mocy IMAX podczas oglądania najsłynniejszych filmów z zasobów platformy.

    Dolby:

    Działalność firmy Dolby koncentruje się wokół opowiadania historii — mówi Mahesh Balakrishnan, wiceprezes działu Consumer Entertainment w Dolby Laboratories. — Technologie Dolby Vision i Dolby Atmos to dla twórców dodatkowe narzędzia do opowiadania historii w sposób całkowicie odzwierciedlający ich wizję. Dzięki połączeniu najlepszych w swojej klasie rozwiązań technicznych firmy Sony z wiodącymi na rynku innowacjami Dolby nabywcy produktów Sony BRAVIA i BRAVIA Theatre będą doświadczać prawdziwie kinowych wrażeń Dolby.

    Inicjatywy służące środowisku naturalnemu
    Firma Sony realizuje plan zrównoważonego rozwoju Road to Zero, który zakłada osiągnięcie zerowego śladu ekologicznego w całym cyklu życia produktów i działalności biznesowej do roku 2050. Aby pomóc w urzeczywistnieniu tej wizji, w telewizorach BRAVIA i produktach BRAVIA Theatre będą wprowadzane różne innowacje. Zapewnią one widzom najlepsze wrażenia dzięki wysokiej jakości obrazu i dźwięku oraz luksusowemu wzornictwu, a zarazem zminimalizują wpływ na środowisko dzięki wprowadzeniu poniższych rozwiązań.

    Ograniczenie użycia plastiku z surowców pierwotnych

    Ponieważ właściwości używanego tworzywa mają duży wpływ na jakość dźwięku, firma Sony poświęciła wiele lat na opracowanie materiału, który jest przyjazny dla środowiska i nadaje się do produkcji sprzętu audio o wysokiej jakości. W domowych produktach audio BRAVIA Theatre zastosowano unikatowe tworzywo sztuczne z recyklingu, które pozwala uzyskać znakomite właściwości akustyczne, a zarazem ogranicza użycie plastiku z surowców pierwotnych. Tkanina używana w domowych produktach audio BRAVIA Theatre powstaje w wyniku recyklingu butelek PET. Materiał ten został starannie wyselekcjonowany pod kątem optymalnych właściwości dźwięku, designu, faktury i koloru.

    Zaangażowanie w ułatwianie dostępu

    Firma Sony pragnie, by jej działalność przyczyniała się do rozwoju inkluzywnego społeczeństwa. Wprowadza w tym celu różne ułatwienia dostępu, dzięki którym z jej urządzeń mogą korzystać osoby z różnymi potrzebami. Telewizory BRAVIA i produkty BRAVIA Theatre powstają z myślą o dostępności dla wszystkich klientów, tak aby mogli oni oglądać filmy bez względu na własne ograniczenia i wiek.

    Z myślą o osobach niedowidzących na opakowaniu produktów BRAVIA Theatre znajduje się kwadratowe podwyższenie z kodem QR. Kod ten umożliwia instalację aplikacji BRAVIA Connect16, pozwalającej skonfigurować nowy produkt przy pomocy funkcji czytnika ekranu. Z tyłu obudowy soundbarów BRAVIA Theatre Bar 9 i 8 umieszczono natomiast wypukłości, które pozwalają wyczuć palcem złącze HDMI eARC do podłączenia telewizora.

    ŹródłoSony
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...