czwartek, 9 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Sony na targach NAB 2023

    Zobacz również

    W dniach 16–19 kwietnia w Las Vegas Convention Center odbywają się targi NAB 2023. Firma Sony prezentuje na nich produkty, rozwiązania i modele pracy, które ułatwią pracę twórcom z takich dziedzin, jak telewizja, obsługa wydarzeń na żywo, produkcja wiadomości i produkcja filmowa. Na stoisku C8101 prezentowany jest kompleksowy, bogaty ekosystem, ze szczególnym uwzględnieniem aktualności w dziedzinie rejestracji i przetwarzania obrazu, pracy w chmurze, rozwiązań sieciowych i wirtualnej produkcji.

    - Reklama -

    Dla gości przygotowano pokazy i możliwość praktycznego zapoznania się z najnowszą technologią.

    Targi NAB pozostają świadectwem potencjału i pomysłowości naszej branży — mówi Theresa Alesso, President, Imaging Products & Solutions Americas, Sony Electronics — W tym roku mija sto lat od ich pierwszej edycji, co skłania do refleksji, jak niesamowite zmiany zaszły przez ten czas. Targi są swojego rodzaju trampoliną dla rewolucyjnych innowacji i katalizatorem szeroko pojętej łączności. Z tego powodu przewodnim tematem naszej ekspozycji jest „Creativity Connected”. Nasi goście przekonają się, na jak wielu polach możemy łączyć dzięki koncentracji na trendach oraz rozwoju wspieranym przez zespół i  technologie Sony.

    Networked Live — produkcja zdalna i rozproszona

    Networked Live to obszerny ekosystem obejmujący rozwiązania, produkty, usługi i partnerów. Łączy on przetwarzanie i działania hybrydowe, lokalne i w chmurze z komunikacją przez sieć, umożliwiając produkcję na żywo nowymi metodami. Do głównych możliwości należy „Orkiestracja sieci i zasobów”, „Przetwarzanie i działania hybrydowe” oraz „Przetwarzanie i przesyłanie multimediów”. 

    Orkiestracja sieci i zasobów:

    • HDC-5500V / HDC-3500V: system kamerowy z przetwornikiem 3CMOS 4K typu ⅔″, technologią Global Shutter i filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej (NOWOŚĆ)
    • Kamery – HDC-5500V i HDC-3500V – mają wbudowany filtr neutralny (ND) o zmiennej gęstości optycznej oraz mechanizm przesuwu mocowania wizjera umożliwiający użycie nowych wizjerów Sony (HDVF-EL760/EL740). Po dodaniu jednostki sterującej HDCU-5000 funkcjonalność kamer HDC-5500V i HDC-3500V[1] można rozszerzyć o wysoki klatkaż (HFR) w trybie do 4× 4K i 8× HD. Wymienny panel boczny do integracji ze sprzętem innych producentów, ustawienia trybu HDR (Live, Mild i Natural), funkcja Live Tone, efektywne modele pracy na żywo w standardach HDR/SDR i funkcja kompensacji cech obiektywu oznaczają, że kamerę można nabyć z potrzebnym w danym momencie zestawem funkcji, a w przyszłości je rozwijać. Użytkownicy kamer HDC-5500, HDC-3500 i HDC-P50 będą mogli przeprowadzić ich modernizację, która wprowadzi te nowe możliwości[2]. Pierwsze dostawy kamer systemowych z filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej są planowane na jesień. 
    • CNA-2: adapter sieciowy do sterowania kamerami (NOWOŚĆ)
    • Skalowalny adapter CNA-2, którego pierwsze dostawy planowane są na jesień, może służyć do rozszerzenia sterowania torów kamerowych Sony i umożliwiać zdalną i rozproszoną produkcję na żywo, jak również nadzorowanie i konfigurowanie kamer. Oparty na sieci www, bezpieczny interfejs API umożliwia wybieranie i konfigurowanie parametrów i formatu obrazu w kamerze.

    Przetwarzanie i działania hybrydowe:

    • Firma Sony zademonstruje nową platformę softwarową do produkcji na żywo, którą można wdrożyć w różnych środowiskach: wirtualnej chmurze prywatnej, ośrodkach przetwarzania danych i standardowych serwerach dostępnych na rynku (COTS). Platforma ta jest przystosowana do łączenia z rozwiązaniami działającymi lokalnie, takimi jak mikser MLS-X1 oraz systemy do produkcji na żywo innych producentów, umożliwia więc elastyczne, hybrydowe produkcje.
    • MLS-X1: skalowalna platforma do produkcji na żywo (NOWOŚĆ NA TARGACH NAB)
    • Wydajny, modułowy procesor/mikser do produkcji na żywo umożliwia zintegrowane sterowanie przy użyciu jednego interfejsu użytkownika. Obsługuje przetwarzanie w czasie rzeczywistym obrazu 4K (UHD) i High Dynamic Range (HDR) z bardzo małymi opóźnieniami. Stacja telewizyjna NEP Australia, która wybrała ten nowy system, planuje wdrożenie ponad 20 modułów MLS-X1 i ich wykorzystanie w produkcjach w standardzie 4K. 

    Przetwarzanie i przesyłanie multimediów:

    • NXL-ME80: urządzenie do przesyłania multimediów (NOWOŚĆ)
    • Urządzenie NXL-ME80 umożliwia przesyłanie obrazu o wysokiej jakości w sieciach o małej przepustowości, z bardzo małymi opóźnieniami wynikającymi z przetwarzania sygnału.
    • HZCE-JX50H / HZCE-JX50F: opcjonalne oprogramowanie adapterów IP Sony HDCE TX30 i HDCE-TX50  Najnowsze oprogramowanie zapewnia obsługę wielu strumieni HD (HZCE-JX50H) lub 4K (HZCE-JX50F) poddanych kompresji JPEG XS, zgodnie ze standardem SMPTE ST 2110-22.
    • Nevion: 

    Aktualizacje platformy VideoIPath — Opracowana przez firmę Nevion platforma orkiestracji multimediów VideoIPath obsługuje federację zasobów, co umożliwia współdziałanie wielu autonomicznych instancji tej platformy. Jest również zintegrowana z usługami AWS Media Services, przez co zapewnia połączenie między ziemią a chmurą i obsługę usług AWS MediaConnect i MediaLive.

    Virtuoso RE (NOWOŚĆ) — Najnowszy element o definiowanej programowo konfiguracji z rodziny Nevion Virtuoso jest mniejszy i lżejszy, co pozwala na użycie go w szafach rack o mniejszej głębokości oraz skrzyniach flight case. Urządzenie zapewnia szereg funkcji transportu, przetwarzania i monitorowania w czasie rzeczywistym w konwergentnej sieci IP LAN/WAN.

    Dodatkowo firma Sony będzie współpracować z firmą Amazon Web Services (AWS) w ramach inicjatywy vLRP (Virtual Live Remote Production) Partner Acceleration Initiative i wraz z innymi partnerami uczestniczyć w tworzeniu systemów produkcji na żywo działających w chmurze.

    Creators’ Cloud — rozwiązanie nowej generacji do produkcji w chmurze

    Dzięki opartym na chmurze, łatwym do wdrożenia rozwiązaniom, usługom i narzędziom do integracji wiodące technologie firmy Sony są dostępne z każdego miejsca. Zapewniają też bezpieczeństwo i skalowalność – zaprojektowane z myślą o największych wyzwaniach klientów. 

    Creators’ Cloud to platforma chmurowa firmy Sony, dzięki której przedsiębiorstwa z branży medialno-rozrywkowej, indywidualni twórcy i małe zespoły mogą bezpiecznie korzystać z wydajnych usług i aplikacji, które pozwalają maksymalnie usprawnić pracę. Platformę tworzą następujące moduły:

    Dla przedsiębiorstw:

    • C3 Portal — usługa bramy do chmury, która pozwala bezproblemowo dostarczać materiał z terenu do chmury. Łagodzi ona tradycyjne ograniczenia fizyczne, znacznie przyspieszając rozpowszechnianie i edycję. Nagrane ujęcia, oznaczone definiowanymi przez użytkownika metadanymi, mogą być automatycznie przesyłane z kamer do systemu produkcji lub systemu montażu nieliniowego (NLE), co upraszcza wyszukiwanie, identyfikację i edycję. Nowo dodana integracja z oprogramowaniem Marquis i platformą Avid automatyzuje ten proces, dzięki czemu przebiega on bez udziału użytkownika. Ten innowacyjny model pracy jest obecnie wdrażany i optymalizowany przez firmę Sinclair. Oprócz tego wprowadzono obsługę rozwiązań firmy Teradek, co umożliwia szybkie i pewne dostarczanie materiału z terenu do niemal każdej lokalizacji.
    • Ci Media Cloud — usługa przeznaczona do zarządzania materiałami i wspólnej pracy. Zapewnia zespołom dostępność i możliwość wspólnego opracowywania plików pozostających w produkcji i gotowego materiału multimedialnego z niemal dowolnej lokalizacji. W ramach niedawnych aktualizacji platformy wprowadzono ulepszenia funkcjonalne, zmodernizowane modele pracy, nowe plany cenowe oraz integrację z produktami Atomos CONNECT za pośrednictwem usług Atomos Cloud Studio (ACS) oraz oprogramowania do postprodukcji Silverstack Lab firmy Pomfort.
    • M2 Live — działający w chmurze mikser, który pozwala szybciej i wydajniej realizować produkcje na żywo z użyciem wielu kamer. Dostępne w nim skalowalne, oparte na chmurze narzędzia umożliwiają prowadzenie atrakcyjnych transmisji strumieniowych na żywo z różnych wydarzeń i tworzenie materiałów na strony internetowe i do mediów społecznościowych.
    • A2 Production — oparta na sztucznej inteligencji platforma, która automatyzuje pracę poprzez analizę danych, dodawanie napisów, tworzenie klipów i wzbogacanie treści.
    • NavigatorX — rozwiązanie do zarządzania zasobami, danymi, modelami pracy i urządzeniami.
    • Cloud Master Control Content Browser firmy Crispin — narzędzie do przygotowywania i sprawdzania materiałów odtwarzanych z chmury, obsługiwane za pomocą opartego na sieci www interfejsu użytkownika Core firmy Crispin. Umożliwia realizację funkcji master control zarówno całkowicie w chmurze, jak i w modelu hybrydowym — w chmurze i lokalnie (w momencie wprowadzenia na rynek dostępne tylko w USA).

    Dla użytkowników indywidualnych:

    • Creators’ App — aplikacja zapewniająca dostęp do materiałów i umożliwiająca ich przesyłanie z urządzeń mobilnych. Pozwala także zdalnie sterować wybranymi aparatami i kamerami Sony.
    • •Bezpłatna przestrzeń na dane — 5 GB dla posiadaczy kont w serwisie Creators’ Cloud, 25 GB dla użytkowników wybranych aparatów i kamer.
    • Discover — usługa, dzięki której twórcy mogą nawiązywać kontakty i udostępniać swoje treści.
    • Ci Media Cloud — z usługi tej mogą korzystać także indywidualni twórcy i małe zespoły. Jest ona dostępna poprzez konto Sony.

    Innowacje z dziedziny rejestracji i przetwarzania obrazu

    Podczas targów NAB firma Sony prezentuje swoją dogłębną wiedzę i doświadczenie w dziedzinie rejestracji i przetwarzania obrazu. Na jej stoisku znajdują się kamery studyjne, narzędzia ENG (Electronic News Gathering), rozwiązania do produkcji filmowej i drony, przeznaczone do wykorzystania na wszystkich etapach procesu twórczego. Firma oferuje różnorodne produkty obsługujące wysoki klatkaż, łączność IP, standard HDR i małą głębię ostrości. Tworzą one trwałą ścieżkę stałego rozwoju, ułatwiając twórcom na każdym poziomie zaawansowania wejście w nową erę opowiadania za pomocą obrazu.

    • BVM-HX3110: 30,5-calowy monitor 4K HDR z interfejsem IP (NOWOŚĆ)
    • Monitor referencyjny BVM-HX3110 odznacza się dużą jasnością, szerokim kątem widzenia i szerokim zakresem barw. Zapewnia dokładną reprodukcję koloru i ich spójność z monitorem Sony BVM-HX310 oraz monitorami z serii PVM-X i LMD-A. Dzięki obsłudze standardu IP SMPTE ST 2110 uzupełnia ekosystem Networked Live firmy Sony. Standardowy zestaw funkcji monitora można rozszerzyć o tryb szybkiej reakcji pikseli, który osłabia zamazywanie się ruchomych obiektów, oraz obsługę formatu JPEG-XS i protokołu SNMP. Monitor ma być dostępny w listopadzie 2023 r.
    • FR7: pełnoklatkowa kamera PTZ z wymiennymi obiektywami (NOWOŚĆ NA TARGACH NAB)
    • Kamera FR7 łączy takie cechy, jak filmowa ekspresja obrazu, zdalne sterowanie, zaawansowane funkcje łączności i praca w systemach z wieloma kamerami. Zapewnia najlepszą jakość obrazu i uniwersalną konstrukcję PTZ w zastosowaniach studyjnych, produkcjach na żywo i na planie filmowym. W maju 2023 r. (lub później) wydana zostanie wersja 1.1 wewnętrznego oprogramowania, która zapewni obsługę protokołu S700 oraz wewnętrzny zapis i odtwarzanie z użyciem technologii PoE++. Wersja 2.0, która pojawi się najwcześniej we wrześniu, wprowadzi obsługę protokołu FreeD, upraszczającego produkcje AR/VR, oraz funkcje śladu PTZ  i zewnętrznej regulacji zoomu.

    System rozszerzenia VENICE 2 
    System rozszerzenia VENICE 2 obsługuje przetwornik obrazu 8K kamery VENICE 2. Zwiększa również mobilność, ponieważ może być podłączany przewodem o długości 3 lub 12 metrów — bez stosowania wtórnika sygnału. Blok przetwornika obrazu jest również wyposażony w czujnik nachylenia (w dwóch płaszczyznach). Ułatwia to stosowanie efektów specjalnych i produkcję wirtualną.

    Twórcze, spójne wirtualne produkcje

    Wirtualna produkcja łączy w czasie rzeczywistym świat wirtualnej rzeczywistości i praktycznej produkcji, otwiera liczne możliwości twórcze i  obniża koszty. Rosnąca liczba jej wdrożeń wpływa na produkty, rozwiązania i modele pracy, które pomagają sprostać pojawiającym się wyzwaniom i zwiększać produktywność. Firma Sony planuje prezentacje i pokazy możliwości swojego kompleksowego systemu wirtualnej produkcji. Na jej stoisku (C8101) można zobaczyć między innymi miksowanie obrazu z wielu kamer w programach telewizyjnych na żywo i zastosowania Live AR z użyciem kamer systemowych z serii HDC-5500.

    • Kamery VENICE i wyświetlacze Crystal LED: 
    • Firma Sony, jako jedyny producent wysokiej klasy kamer oraz wyświetlaczy do cyfrowych produkcji filmowych, przedstawia swoje wszechstronne rozwiązanie do wirtualnej produkcji, obejmujące pełnoklatkową kamerę VENICE 2 i wybrane wyświetlacze Crystal LED. Dzięki takiemu połączeniu powstaje w pełni zintegrowany i usprawniony model pracy, który obsługuje duży zakres dynamiki i ułatwia opowiadanie za pomocą obrazu oraz wirtualną produkcję.
    • Zestaw narzędzi do wirtualnej produkcji: lepiej zorganizowana produkcja i praca na planie (NOWOŚĆ)
    • Nowy zestaw narzędzi firmy Sony pomaga rozwiązywać częste problemy pojawiające się podczas wirtualnej produkcji, takie jak niespójna kolorystyka i występowanie mory. Ułatwia również stosowanie efektów specjalnych bezpośrednio w kamerze. Przeznaczone do narzędzia Unreal Engine rozszerzenie programowe Camera and Display Plugin umożliwia identyfikację i rozwiązywanie typowych problemów napotykanych w wirtualnych produkcjach. Moduł Color Calibrator koryguje zmiany kolorystyki związane z technologią ścian LED. Ten bezpłatny zestaw narzędzi zostanie udostępniony najwcześniej w lecie.
    • ELF-SR2: 27-calowy wyświetlacz Spatial Reality Display (NOWOŚĆ)

    Większy monitor Spatial Reality Display ELF-SR2 zapewnia realistyczne wrażenia 3D bez użycia okularów 3D lub VR. Udoskonalenia wprowadzone w szybkim czujniku wizyjnym, zaawansowane przetwarzanie obrazu i elastyczność w instalacji przekładają się na większą funkcjonalność, zapewnianą także dzięki wszechstronnej obsłudze aplikacji i rozwojowi oprogramowania. Firma Sony prezentuje na swoim stoisku rozszerzone zastosowania wyświetlacza Spatial Reality Display. Wykorzystuje do tego szereg materiałów 3D, które ułatwiają tworzenie i wizualizację.

    ŹródłoSony
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    6 GHz na usługach, czyli kilka słów o Wi-Fi 6E

    Liczba urządzeń podłączonych do domowej sieci stale wzrasta. Kiedyś były to laptopy i smartfony, teraz także lodówki, telewizory, systemy...