wtorek, 30 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Sony i współpracujące z nim podmioty opracowują rozwiązania oparte na platformie czujników edge AI „AITRIOS”

    Zobacz również

    Firma Sony Semiconductor Solutions („SSS”) dynamicznie rozwija swoją platformę czujników edge AI AITRIOS, współpracując z dużymi podmiotami z sektora handlu i logistyki, w tym dostawcami rozwiązań dla sklepów convenience store, aptek i logistyki. Niektóre z opracowanych rozwiązań będą pokazywane ​ na konwencji NRF 2024: Retail’s Big Show organizowanej przez National Retail Federation w Nowym Jorku w dniach 14–16 stycznia.

    - Reklama -

    Platforma AITRIOS, zaprezentowana po raz pierwszy na konwencji NRF Big Show 2023, pozwala cyfrowo wizualizować fizyczne obiekty handlowe. Dzięki niej sprzedawcy detaliczni mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję do rozwiązywania problemów z dostępnością towaru na półkach, zgodnością z planogramem i niedoborami personelu, jak również do optymalizacji w takich dziedzinach, jak merchandising i funkcjonowanie sklepu. AITRIOS zapewnia partnerom i klientom narzędzia, pakiety SDK do tworzenia oprogramowania i środowiska programistyczne potrzebne do obniżenia kosztów i złożoności, skrócenia czasu wprowadzania na rynek i uzyskania wymiernego zwrotu z inwestycji (ROI) oraz wdrażania rozwiązań wizualnych na dużą skalę, a wszystko to w połączeniu z zaawansowaną kontrolą prywatności.

    W ciągu roku po premierze platformy AITRIOS firma SSS zwiększyła zaangażowanie w demokratyzację technologii edge AI w systemach wizyjnych (Vision AI), aby ułatwić jej stosowanie w różnych branżach. AITRIOS wyróżnia się niższą barierą wejścia niż tradycyjne rozwiązania z dziedziny rozpoznawania obrazu i sztucznej inteligencji. Pomaga zwiększyć zadowolenie pracowników, klientów i sprzedawców w całym procesie, od produkcji po zakup. W listopadzie 2023 r. platforma AITRIOS zwyciężyła w organizowanym przez firmę Fast Company konkursie „Next Big Thing in Tech” (Następna ważna rzecz w technice), w kategorii „SI i dane”.

    Rozpoczęta w 2020 r. strategiczna współpraca firm SSS i Microsoft obejmuje różne nowe inicjatywy, w tym udział SSS w programie Microsoft AI Co-Innovation Labs, który ułatwia partnerom urzeczywistnianie ich własnych rozwiązań. W samym 2023 r. SSS stało się partnerem nowo uruchomionych laboratoriów firmy Microsoft w San Francisco (USA) i Kobe (Japonia).

    Inne inicjatywy realizowane z partnerami w ostatnim okresie:

    • Lawson (sieć sklepów convenience store): zastosowanie platformy AITRIOS w systemie monitorowania półek sklepowych ogranicza utratę możliwości sprzedaży i skraca czas potrzebny pracownikom na ręczne monitorowanie zapasów na półkach.
    • NEC (dostawca rozwiązań IT): rozwiązanie oparte na platformie AITRIOS wizualizuje wolne miejsca na regałach w magazynie. Łącząc te dane z harmonogramem przyjęć i wysyłki towarów, platforma AITRIOS proponuje odpowiednie miejsce na regałach i pomaga skrócić rozładunek i układanie towarów.
    • MITSUI-SOKO (rozwiązanie logistyczne): platforma AITRIOS wspomaga systemy firmy MITSUI-SOKO w celu skrócenia przestojów kierowców i optymalizacji godzin pracy pracowników magazynu. Automatyzuje przydział stanowisk postojowych dla ciężarówek i optymalizuje procesy robocze, dzięki czemu praca staje się ciekawsza.
    • Village Vanguard (sieć księgarń): dzięki rozwiązaniu signage wspomaganemu przez platformę Vision AI AITRIOS sieć Village Vanguard analizuje oglądalność filmów promocyjnych i reklam na monitorach w sklepach oraz czas spędzany przed ekranem, aby ułatwiać tworzenie ciekawszych treści, lepiej dostosowanych do preferencji odbiorcy.

    – Platforma AITRIOS powstała, aby zdemokratyzować technologię edge AI w systemach wizyjnych i umożliwić sprzedawcom kompleksowe dostosowywanie działalności sklepów i jej skalowanie przy użyciu jednej platformy — mówi Eita Yanagisawa, Senior General Manager w dziale System Solution firmy Sony Semiconductor Solutions. — Sony przyspiesza również realizację inicjatyw z udziałem kolejnych partnerów z całego świata. Bardzo cieszy nas, że różnorodne projekty i rozwiązania są już niemal gotowe do użytku przez sprzedawców detalicznych zarówno w przestrzeni sprzedażowej, jak i na zapleczu.

    Ekspozycja Sony Semiconductor Solutions podczas konwencji NRF: Retail’s Big Show (stanowisko 6529)

    Sony zaprezentuje między innymi:
    Dostępność na półce (pokaz zastosowania w przestrzeni sprzedażowej): goście stoiska Sony będą mogli zobaczyć, jak platforma AITRIOS pomaga sprzedawcom detalicznym wizualizować stan półek na hali sklepowej. Wykorzystane zostaną do tego wyniki eksperymentu prowadzonego w sklepach convenience store sieci Lawson od marca do sierpnia 2023 r.
    Kontrola zapasów w czasie rzeczywistym (pokaz zastosowania na zapleczu): odczytywanie kodów kreskowych w magazynach może być trudne ze względów technicznych. Ten pokaz pozwoli zobaczyć, jak platforma AITRIOS wspomaga szybkie, dokładne skanowanie kodów kreskowych w celu kontroli zapasów w czasie rzeczywistym i poprawy wydajności działania.

    Współpracując z firmami Microsoft i Avanade, Sony zademonstruje wykorzystanie platformy AITRIOS i usługi Microsoft Azure OpenAI Service do zwiększenia efektywności sprzedaży detalicznej. Uczestnicy pokazu zobaczą, w jaki sposób generatywna sztuczna inteligencja może ułatwić pracownikom takie zadania, jak zamawianie, organizowanie promocji w sklepie i zarządzanie zapasami. Prezentowane doświadczenia klientów pozwolą ponadto przekonać się, w jaki sposób usługa Azure OpenAI Service może wspomagać zakupy w nowy, intuicyjny sposób.

    ŹródłoSony
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...