czwartek, 20 marca, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Słownik terminologii telekomunikacyjnej

    Litera

    NMC

    (Network Management Center) to centrum zarządzania siecią, czyli miejsce, w którym gromadzona jest informacje o aktualnym stanie sieci. Podstawowym zadaniem NMC jest szybkie reagowanie na stany awaryjne pojawiające się w sieci, a także prowadzenie analiz w trybie ciągłym w celu wyeliminowania problemów sieciowych mogących wpływać na jakość świadczonych usług.

    Istotnym elementem umożliwiającym szybkie lokalizowanie błędów w sieci jest graficzny interfejs użytkownika (GUI). Zapewnia on odwzorowanie stanu całej sieci. Każdy z elementów sieci jest reprezentowany przez obiekt graficzny oraz odpowiednią nazwę. Baza danych gromadzi informacje ze wszystkich elementów sieci, umożliwiając tworzenie kompleksowych analiz. Systemy zarządzania zintegrowane są ze ścianą graficzną.

    Ściana graficzna w NMC ma na celu ułatwić oraz usprawnić zarządzanie siecią. Dzięki wizualizacji stanu sieci na dużym panoramicznym ekranie, obsługa dyżurująca w centrum 24 godziny na dobę może w szybki i skuteczny sposób dokonywać analizy aktualnego stanu węzłowych urządzeń, punktów transmisyjnych, elementów sieci. Na ekranie prezentowana jest aktualna konfiguracja sieci z uwzględnieniem takich elementów jak centrale MSC oraz MTX, HLR, BSC, węzły urządzeń transmisyjnych oraz kluczowe trakty transmisyjne. Uszkodzenia mające różne priorytety są identyfikowane przez kolory przypisywane do odpowiadających im alarmów. Obecnie „jedno” spojrzenie na ścianę graficzną daje wystarczająco dużo informacji, aby stwierdzić co dzieje się w sieci. Ściana graficzna zbudowana jest z modułów dużej rozdzielczości. Każdy moduł może pełnić rolę pojedynczego ekranu, jak również części składowej większego obrazu.

    Źródło
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Najnowsze informacje

    Ponad 4 mln użytkowników aplikacji Mój DHL i nowa funkcjonalność

    DHL eCommerce Polska wprowadza kolejną innowację, ułatwiającą nadawanie przesyłek i zarządzanie paczkami. Od teraz użytkownicy aplikacji Mój DHL mogą nadawać małe paczki krajowe bezpośrednio...

    Cisco i NVIDIA dostarczą bezpieczną infrastrukturę AI – Cisco Secure AI Factory

    Cisco Secure AI Factory opracowane wraz z NVIDIA otwiera nowy rozdział w infrastrukturze i bezpieczeństwie AI, upraszczając i przyspieszając wdrażanie sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach Najważniejsze...

    EZVIZ teraz w sklepach OBI – inteligentne rozwiązania dla domu i ogrodu

    Wraz z nadejściem wiosny ruszają przygotowania do sezonu ogrodowego, a wraz z nimi rośnie zainteresowanie nowoczesnymi rozwiązaniami zwiększającymi komfort i bezpieczeństwo posesji. Marka EZVIZ...

    Polacy pokochali cashback – Klarna ujawnia najnowsze dane

    Cashback staje się coraz bardziej pożądanym benefitem zakupowym wśród polskich konsumentów. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, niemal 70 proc. klientów zna tę usługę,...

    Razer przedstawia WYVRN – ekosystem oparty na AI, który zrewolucjonizuje gaming

    Razer zaprezentował dziś WYVRN - przełomową platformę deweloperską, która została skrupulatnie zaprojektowana, aby umożliwić twórcom gier na nowo zdefiniować proces tworzenia i dostarczać najlepsze...