środa, 8 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Sezon świąteczny a rynek e-commerce, czyli sztuka przyciągania klientów i zwiększania zysków

    Zobacz również

    W obliczu dynamicznych zmian w zachowaniach konsumentów, a także rozwoju rynku e-commerce, marketingowcy na całym świecie starają się zrozumieć najnowsze trendy i zoptymalizować swoje działania. Jakie jednak narzędzia wykorzystać przy wdrażaniu strategii marketingowej, aby zrealizować cele w czwartym kwartale roku? Na to oraz wiele innych pytań odpowiadają eksperci RTB House w najnowszym raporcie „Queue For…Marketing strategies for maximizing opportunities during the all-important Q4 period and holiday season”.

    - Reklama -

    Koniec roku to czas, gdy konsumenci rozpoczynają intensywne poszukiwania prezentów dla swoich bliskich. Chociaż zakupy w sklepach stacjonarnych wciąż mają swoich stałych zwolenników to, jak pokazują badania, zwłaszcza przed Bożym Narodzeniem, zwracamy się w stronę zakupów online, poszukując łatwości, wygody i atrakcyjnych promocji.

    Zrozumieć zachowanie klienta

    Z każdym rokiem klienci zaczynają poszukiwania najlepszych okazji coraz wcześniej. Oznacza to, że także planowanie strategii promocji musi następować z odpowiednim wyprzedzeniem. Przykładowo, w 2022 roku aż 42% więcej konsumentów na całym świecie zaczęło kupować prezenty świąteczne z jeszcze większym wyprzedzeniem niż rok wcześniej.

    Dotarcie do takich klientów daje szansę na faktyczne zwiększenie przychodów, ponieważ, wraz z wydłużeniem okresu promocji, rośnie możliwość wydania przez danego klienta większej kwoty. Warto zrozumieć, że sezon zakupowy w czwartym kwartale jest teraz jednym długim wydarzeniem, rozpoczynającym się w okolicach Halloween i kończącym tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. W tym okresie można zauważyć wzrost zakupów online na poziomie 15,7%, który może skutecznie zwiększyć zainteresowanie konsumentów marką i utrzymać je również po sezonie wyprzedaży.

    Czynniki zwiększające zaangażowanie klientów

    Ze względu na dużą konkurencję, ostatnie miesiące roku stają się prawdziwym polem walki pomiędzy reklamodawcami, którzy konkurują ze sobą o najlepsze powierzchnie i czasy reklamowe. Przekłada się to bezpośrednio na wzrost kosztów reklamowych — czasem nawet o 50%. Jeszcze ważniejsze staje się w tym okresie zadbanie o jakościową, spersonalizowaną treść. Odpowiednio dopracowana strategia marketingowa pozwoli zatrzymać użytkowników na dłużej – także już po zakończeniu promocji. Jak jednak ich zainteresować?

    Ekskluzywność. Klienci bardziej skłonni są do dokonywania zakupu od marki, która oferuje im ekskluzywne i atrakcyjne doświadczenia.
    Nie jest to nowe zjawisko, ale obecnie przeżywa swoją największą popularność. Grywalizacja jest atrakcyjna szczególnie dla reprezentantów Pokolenia Z, którzy stają się największą grupą klientów. Ten trend zauważają sprzedawcy internetowi – 87% z nich planuje wprowadzić pewien poziom grywalizacji w swoich interakcjach z klientami do 2024 roku.


    Pozyskiwanie nowych klientów. Ważne jest rozpoczęcie działań promocyjnych i pozyskiwania nowych klientów przed okresem szczytowym w czwartym kwartale.


    Wykorzystanie mediów społecznościowych. W okresie promocyjnym media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w komunikowaniu ofert i tworzeniu rozgłosu.


    Social Listening. Jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi, które można wdrożyć przed rozpoczęciem kampanii. Zamiast polegać na obserwacji szerszych trendów i ogólnych statystyk, można monitorować własne media społecznościowe i inne kanały online, aby analizować konwersje dotyczące marki. Używając odpowiednich narzędzi, można uzyskać prawdziwszy i dokładniejszy obraz tego, co ludzie myślą na temat marki i jakie mają związane z nią oczekiwania.


    Email marketing. Wysyłane e-maile powinny zawierać pewien poziom personalizacji, który tworzy poczucie intymności. Automatyzacja e-maili, a także powiadomienia aplikacji, nie powinny tylko informować klientów o nadchodzącej wyprzedaży, ale przede wszystkim podkreślać, jak konkretne produkty są w stanie odpowiedzieć na indywidualne potrzeby klientów.

    Spersonalizowane treści

    W ostatnich latach coraz więcej użytkowników blokuje reklamy, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Jednocześnie, w obliczu ogromnej ilości treści, które konsumujemy, nieustannie rośnie znaczenie indywidualizacji przekazów i dopasowania ich do preferencji odbiorców. Tak przygotowane treści kierowane do nowych użytkowników w okresach promocyjnych pozwalają na utrzymanie ich jako stałych klientów. Aż 60% konsumentów wskazuje spersonalizowane doświadczenia zakupowe za kluczowy czynnik wpływający na ich lojalność.

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji

    Marketerzy na co dzień pracują z ogromnymi ilościami danych pochodzącymi z wielu różnych źródeł. Ich interpretacja i zrozumienie są kluczowe do podejmowania decyzji o tym, jakie reklamy i gdzie umieścić, żeby osiągać najlepsze wyniki. Coraz częściej proces ten wspomaga wykorzystywanie sztucznej inteligencji, co pozwala nie tylko go zautomatyzować, ale także usprawnić.

    W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym nie dziwi fakt poszukiwania przez firmy innowacyjnych metod zwiększania efektywności swoich kampanii reklamowych. Jednym z najlepszych sposobów nawiązywania kontaktów z klientami i budowania relacji, które mają szanse sprzedażowe, jest retargeting. Jak wskazują eksperci RTB House, retargeting stanowi innowacyjne i efektywne narzędzie, które pozwala firmom osiągać znaczące rezultaty w kampaniach reklamowych i zoptymalizować wskaźniki zwrotu z inwestycji.

    ŹródłoRTB House
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Grupa Polsat-Interia liderem Internetu w Polsce

    Grupa Polsat-Interia z zasięgiem 20,9 mln RU została – drugi raz w tym roku – nr 1 wśród wydawców...